Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 797
Hei, jeg vurderer og kjøpe meg ny basskasse når jeg er i sverige på onsdag. når jeg så på tvboden sine hjemmesider har de en basskasse med forsterker på tilbud. Men det står ikke noe som gjør at jeg kan søke opp basskassen for og få litt informasjon om den, ei heller om jeg finner noen som har skrevet noe om den. Kan noen hjelpe? =)

http://www.tvboden.se/tilbud.php#tilbud1
Den som koster 1990.-? Det står da på bildet helt tydelig hva den heter.
Har noen peil på om det er en bra bass og ha i bilen...?
Tja. Kommer helt an på hva du er ute etter. Det er et 12" element, noe jeg personlig syns låter fint, men er du ute etter rånete dunk-dunk blir det for snaut med bare en 12"...
Sitat av Halalgeir Vis innlegg
Tja. Kommer helt an på hva du er ute etter. Det er et 12" element, noe jeg personlig syns låter fint, men er du ute etter rånete dunk-dunk blir det for snaut med bare en 12"...
Vis hele sitatet...
For øyeblikket har jeg en opel astra (kjøpt for ikke så lenge siden) så standaranlegget sitter fortsatt i. Så da vil vel bassen fylle greit mye bedre enn dette vil jeg tro..? men er denne en bass som er bra når jeg senere vil bytte ut standardhøytalerne...?
Du vil slite med å få god lyd med det der på en vanlig hovedenhet. Det første du bør gjøre er å bytte ut denne. Deretter bør du skaffe deg et skikkelig komponentsett til dørene foran og en forsterker til disse. Legger du litt penger i det trenger du kanskje ikke kjøpe kasse i det hele tatt, avhengig av hva slags lyd du ønsker så klart.

Ville også anbefalt å dempe dører og bagasjeluke hvis du tenker å bygge litt i bilen din.

Angående den basspakka, så ligger 12" på 250wrms ifølge denne kilden, og med ei monoblokk på 200 watt, så er det fort gjort å sprenge elementet.
Sist endret av Molykun; 17. august 2010 kl. 02:24.
Sitat av Molykun Vis innlegg
Du vil slite med å få god lyd med det der på en vanlig hovedenhet. Det første du bør gjøre er å bytte ut denne.
Vis hele sitatet...
Har byttet ut selve spilleren, hvis det var dette du mente, men standard høytalerne sitter fortsatt i.
Sitat av Molykun Vis innlegg
Ville også anbefalt å dempe dører og bagasjeluke hvis du tenker å bygge litt i bilen din
Vis hele sitatet...
Hva mener du med og dempre dører og bagasjeluke?
Hva slags hovedenhet (spiller) har du da?

Det jeg mener med demping er å bruke dempematerialer (Splen, butylmatter, Stp etc.) der det trengs for å holde mest mulig lyd inne i bilen, slik at du får et best mulig lydbilde og minske irriterende skrangling
Sitat av Molykun Vis innlegg
Hva slags hovedenhet (spiller) har du da?

Det jeg mener med demping er å bruke dempematerialer (Splen, butylmatter, Stp etc.) der det trengs for å holde mest mulig lyd inne i bilen, slik at du får et best mulig lydbilde og minske irriterende skrangling
Vis hele sitatet...
Har en pioner, husker ikke hele navnet, og siden det regner er det litt dritt og traske ut for og sjekke. (googlet, men er litt trøtt så er kanskje ikke riktig men tror det er denne pioner DEH-50UB) men er vel ca 1 år gammel, kjøpte den rundt nyttår.