Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 3463
Hei! Fiksa meg noe å røyke på her forleden dag. En kammerat av meg fikse noe for meg gjennom en venn av han igjen. For å gjøre en lang historie kort, så ble han tatt av politiet med 2g på seg. Jeg ble ikke tatt, men de gikk derimot gjennom mobiltelefonon hans og så meldinger fra meg til han der de fant beviser på at han har "dealet".

Hva er sjansen for at de vil gå etter meg?

Jeg har ingenting på rullebladet og jeg bor 2 timer unna åstedet.
De har heller ingen beviser på at det faktisk var jeg som sendte de meldingene.
De har heller ikke sett meg gjøre det.

Sier ikke anna enn at jeg mildt sagt er nervøs!
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
spørs helt på politiet i området du bor. om du får razzia er tvilsomt, men at du kan bli innkalt til avhør/forhør er ganske sannsynlig
Du burde vel satse på å få marihuaen ut av blodet. Det er alltid er sjanse.
Sitat av Janosh Vis innlegg
Hei! Fiksa meg noe å røyke på her forleden dag. En kammerat av meg fikse noe for meg gjennom en venn av han igjen. For å gjøre en lang historie kort, så ble han tatt av politiet med 2g på seg. Jeg ble ikke tatt, men de gikk derimot gjennom mobiltelefonon hans og så meldinger fra meg til han der de fant beviser på at han har "dealet".

Hva er sjansen for at de vil gå etter meg?

Jeg har ingenting på rullebladet og jeg bor 2 timer unna åstedet.
De har heller ingen beviser på at det faktisk var jeg som sendte de meldingene.
De har heller ikke sett meg gjøre det.

Sier ikke anna enn at jeg mildt sagt er nervøs!
Vis hele sitatet...
Tenk heller på "kompisen" din som blir tatt for salg for din skyld.
Ta det med ro. Politiet går alltid oppover i omsetningskjeden når de ruller opp saker. Hvis de ikke har ekstremt lite å finne på. Så ekstremt lite at det i så fall ville vært nærliggende stille spørsmål ved hvordan etaten forvalter sine ressurser og sin bemanning.

At du har sendt tekstmeldinger beviser ingenting, og annet bevismateriale har du sannsynligvis røykt opp for lenge siden.
du kommer kanskje til å havne på pissings, du burde drikke masse appelsinjuice og frukt, det tror jeg hjelper litt
En kompis av deg gjør deg en tjeneste og blir tatt, eneste du tenker på er om de kommer til å komme etter deg?
Sitat av CriminalMind Vis innlegg
En kompis av deg gjør deg en tjeneste og blir tatt, eneste du tenker på er om de kommer til å komme etter deg?
Vis hele sitatet...
Mennesket er egoistisk og har vært det i en relativt god stund, så ikke noen overraskelse der. Er ikke sikkert den personen er en så nær venn heller.
Sitat av Filosofen Vis innlegg
Mennesket er egoistisk og har vært det i en relativt god stund, så ikke noen overraskelse der. Er ikke sikkert den personen er en så nær venn heller.
Vis hele sitatet...
Klart han selv har noia, denne vennen er jo alt busta så hvorfor ikke tenke på seg selv og konsekvenser han selv vil kjenne? Jeg tror, som tidligere sagt i tråden, at de neppe vil gå nedover i systemet. Kommer an på politidistriktet vil jeg tro. Uansett kvitt deg med evt. rester og prøv for harde livet å få ren urin
ArbeidsledigProletar
SMS for sånt = urut.
Trådstarter
5 0
Vennen min blei ikke tatt pga meg. Det fikset han ved å tagge rett etter kjøpet etter jeg hadde dratt. Jeg hadde ikke noe med det å gjøre! Kjipt at jeg evt skal bli dratt med ned i gjørma når han ikke klarer å holde seg på matta.
Sitat av Janosh Vis innlegg
Vennen min blei ikke tatt pga meg. Det fikset han ved å tagge rett etter kjøpet etter jeg hadde dratt. Jeg hadde ikke noe med det å gjøre! Kjipt at jeg evt skal bli dratt med ned i gjørma når han ikke klarer å holde seg på matta.
Vis hele sitatet...
Er jo ikke akkurat slik at du er uskyldig heller, da....
herregud folkens, så siden han ikke skriver på forumet at han er bekymret for kompisen, så er han ikke bekymret?
hakke ressurser,jeg tror ikke du blir innkalt

de går oppover,ikke nedover
Trådstarter
5 0
Selvfølgelig er jeg bekymret for kompisen min! Dumt å i det hele tatt tro at jeg ikke er det.
Hva faen? Selv om kompisen min ble tatt hadde jeg og vært dritredd for å bli tatt selv. Bota og den mørke klatten på rullebladet svir da like mye om kompisen hans har blitt tatt eller ikke?

Og dette med at de bare går oppover er ingen regel å satse på. Ofte er de mer interessert i hvem andre du kjenner som røyker enn hvor du fikk det fra. Jeg lover deg, er det på et mindre sted og de har en melding som viser at du bruker, er sjansen STOR for at de drar deg også inn.
Sitat av Cannaman Vis innlegg
hakke ressurser,jeg tror ikke du blir innkalt

de går oppover,ikke nedover
Vis hele sitatet...
Da jeg ble tatt gikk de nedover...
Sitat av Batabusa Vis innlegg
SMS for sånt = urut.
Vis hele sitatet...
Dealing snakk på sms er ikke smart.
Trådstarter
5 0
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Da jeg ble tatt gikk de nedover...
Vis hele sitatet...
Det er vel kanskje nevneverdig at han som ble tatt bor i Oslo, og jeg bor ca 2t unna. Har prata en del med venner etc, og de kan ikke helt se for seg at politiet i Oslo har så lite å finne på at de bruker tid å penger på å ferske meg. De veit jo selvfølgelig at han de ferska var I oslo, men de har ingen beviser what so ever at jeg var i Oslo eller fikk tingene jeg spurte om. Han som fikset det for meg hadde heller ingen kontanter på seg som kunne indikere et salg.

Dette sjedde Torsdag, og har fremdeles ikke hørt ett pip. Starter å tro at det kan gå bra! Men igjen, tanker fra flere er hjertelig velkommen!
hva er du bekymret for? at tullingen ikke klarer bota eller at han er så mindre begavet at han samler på tekstmeldinger med bevis for dealing eller at du selv skal få razzia pga ditt g.

liten fillesak som knapt lager en parantes i bygdehistoria på ytre enebakk.
Sitat av Librium Vis innlegg
Sitat av Batabusa
SMS for sånt = urut.
Vis hele sitatet...
Dealing snakk på sms er ikke smart.
Vis hele sitatet...
Stating the obvious eh, Librium
Sist endret av VivaLatrina; 10. august 2010 kl. 22:05.
Trådstarter
5 0
Sitat av mortalf Vis innlegg
hva er du bekymret for? at tullingen ikke klarer bota eller at han er så mindre begavet at han samler på tekstmeldinger med bevis for dealing eller at du selv skal få razzia pga ditt g.

liten fillesak som knapt lager en parantes i bygdehistoria på ytre enebakk.
Vis hele sitatet...
Det jeg er bekymret for er rullebladet. Får jeg noe som helst som har med narkotika å gjøre på det mister jeg jobben min. Så selv om det er en fillesak for deg og bygda di å bli tatt, så er det derimot ikke en fillesak å miste jobben sin.
Et lite sidespørsmål: er meldinger som indikerer kjøp nok til å bli putta på pissings? Kan man ikke nekte pissing uansett?
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Er det ikke sånn at man, kan bli rettslig pålagt tisseprøve? men det hadde blitt en enda lengre prosess.
ble han tatt for 2g og salg? om jeg ikke tar feil så har de hevet grensen fra 5 til 15? personer jeg kjenner som har blitt tatt har som regel kun fått en natt på glattcelle og bot.

Du kan jo alltids prøve deg på å si at en annen hadde mobilen og du var drita
Kan man få razzia av sms om røyking eller dealing?
Sitat av Weedlover Vis innlegg
Kan man få razzia av sms om røyking eller dealing?
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig KAN du få en razzia. Men hvor stor faren er kommer helt an på. Om de misstenker deg for å deale så KAN de kjøre en razzia. Men da skal de ha litt på deg.

Edit: Ring som man vanligvis bør gjøre så slipper du noe stress med det.
Sist endret av Bruntogblandet; 13. august 2010 kl. 02:21.