Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 3872
Hei.

Jeg har laget meg en pipe av bjørk.
Vet noen en måte jeg kan behandle treverket for å bli kvitt bjørkesmaken?
Valgfri brukertittel
Grimmy's Avatar
Jeg vet at på sløyd på barneskolen brukte vi alltid matolje på treverk vi skulle spise av / med, og smurte godt på og lot det tørke over natta. så var det good to go dagen derpå.
Trådstarter
40 8
Vet ikke hvordan matolje blir ved røykings noen kan kansje svare på dette?
Trepiper må røykes inn, men jeg regner med at du ikke skal røyke tobakk i den?
Det blir ikke helt det samme med weed, hvis det er det du skal røyke, jeg mener/tror cannabis avgir mer oljer enn tobakk
Sist endret av holy_toy; 3. august 2010 kl. 04:46.
Trådstarter
40 8
Vell, noe må blandes ut med tobakk såe, hahaha (A)
Greia er at vanlige trepiper av Brirar som det skal røykes tobakk i vil få et lag med karbon og rester etterhvert, pluss en del resin, tobakkspiper røykes rolig. Når du røyer tjall trekker du mye, det brenner fort, gjerne ujevnt og altfor varmt, så du får ikke røyket den inn ånkelig. I tilleg blir maiserer hvertfall jævla sure, det samme gjelder lum og bonger og jeg tror fra bi-produktene til brent cannabis.

Forresten hvis det smaker tre er det for mye varme inne i bildet.
Sist endret av holy_toy; 3. august 2010 kl. 04:51.
Trådstarter
40 8
Nå skal det sant sies at jeg ikke har prøvd pipa med saker oppi.
Bare prøvd uten noe, smaker bål

Jeg leste det du skrev, men kom ikke til et konkret tips.
Kan du komme med det?
Konkret tips? Ikke bruk piper som har en verdi for deg til tjall, det fucker pipa. Hva prøvde du med, ren tobakk?

Og hvis det smaker bål er det for mye varme inne i bildet.
Trådstarter
40 8
Vell, pipa er mi første pipe, og kommer lite sannsynelig til å ha noe særlig verdi for meg. Pipa er laga med tjall som formål.

Jeg har prøvd den uten noe som helst, bare flamme rett på treverket. Bare fjor å sjekke gjennomtrekken.

Laget den bare for the lulz, og fordi den kommer til å se fancy ut. Er så kraftig at den kan stå selvstendig på bordet haha
Da smakte det selvfølgelig bål, hva annent kunne du ventet deg hvis duu trakk uten noe som helst i den? Brent tre smaker gjerne brent tre. Prøv med tobakk i den. Kan du laste opp ett bilde forresten. Intresant å se hvordan den ser ut.
Trådstarter
40 8
Har ikke tilgang til tobakk akkurat nå.
Pipa er et hurtigprosjekt, unnagjort på 1,5 time elns, d amed mye prøving og feiling
Hah, den var rå da
Men tullball, og shittsnakk om at piper blir ødelagte, har røyka tjall på samma maisern nå i gudveit hvor lenge, og den er like knall enda

Sånn litt off-topic, men siden du er igang så har jeg et litt godt oppfinsomt tips til rist
Kom på det her om dagen når jeg dreiv å stuka på rommet med en kamerat.

Hvis du har et telys, sånn lite rundt i en sølvbeholder som alle har hundrevis av i huset.
Ta ut stearinen, liksom selve lyset, klipp til en sirkel så den passer oppi pipa, og stikk et par hull. Vet ikke hva denne holderen til lyset er laget av, men ser ut til å fungere ganske bra, har brukt den et par mnd nå uten å måtte rense enda Virker ikke som det setter seg noe igjen på den! Anbefales. Nå som du først har en så fin pipe å alt liksom =)
Trådstarter
40 8
Mamma kommer inn på rommet nå på morningen og spør etter mine avdankede vekter, bestemor skal låne dem. Jeg finner dem ikke på morran i kaoset. Mamma kommer inn, jeg får rimelig smånoia for pipa som står på pulten min, og setter den BAK senga. Så kommer hun, og endevender HELE rommet, og er også bak senga mi, ender med at hun finner pipa mi og hun bare "Hva er dette for noe?" Jeg svarer tørt noe om gave til min bror eller nå sånt :S hun responderer kjapt med "Er det en hasjpipe? :O" Og jeg bare JAJA på min mest overdrevne måte. Hun tror meg på gaveidéen og godtar at vektene ikke er på rommet, og drar på jobb frustrert over at vektene er borte og med en streng beskjed om å rydde rommet.

Igjenn sitter en lettet gutt og synes det er kjipt at nå er hasjpipa hans dedikert i bursdagsgave til sin bror som aldri kommer til å bruke den

Sitter nå alene hjemme med en litt uggen følelse

Smånoia for at mamma og dem tror jeg røyker hasj ja
Stilig pipe, litt trøtt i går,*mente ikke at det ødelegger pipa 100%, men den har en tendens til å bli jævlig sur. Og hvis du har for mye varme kan hele greia ta fyr.
Trådstarter
40 8
Oki, skal huske den : )

Noen spesielle tresorter du vil anbefale?
Eik tåler en del. Vet ikke hvordan det blir med smaken, men. Selv har jeg en pipe av furu som jeg mekka selv. Den er fet nok(fet som i full av malm), så den tar ikke fyr, men det hender at jeg får en litt besk skogsmak av og til.
Sist endret av VinumSabbathi; 4. august 2010 kl. 01:11.
http://en.wikipedia.org/wiki/Tree_heath det er her det man normalt lager piper av, du kan hvis du er hypp på å bruke penger kjøpe en sånn her:http://www.tabago.no/lag-din-egen-pipe.html . Hvis du ikke skal bruke penger bruk hardt tre, men det er en fordel om det ikke er sprøtt og porøst da det vil tåle mindre, og absorbere mer veske/resin. Hvis du skal bruke tre du selv finner er det en fordel å tørke det minimum 1 år først, hvis ikke vil det nok smake tre.

Eksempel på hardt tre: Furu, Or, Ask og Eik (jeg aner ikke hvor porøse disse er tough.)
Heihei!

Jeg synes du kanskje skal investere i ett stykke briar-tre til å lage pipen av. Du kan få kjøpt ett bra stykke her:
http://www.tabago.no/lag-din-egen-pipe.html
Da er den perfekt formet inni av en erfaren pipe-maker og du kan forme det utvendige etter eget ønske. Det må jo bli suksess!

Du må også kjøpe deg piperensere og pipeverktøy for å unngå en sur-pipe med surkel og væske inn i munnen når du trekker inn. Når det gjelder den pipen du allerede har så er det bare å røke den inn, men den egner seg ikke for finere tobakker, men bare mer tvilsomme substanser. Røk den inn, og det skal gå bra.

Lite tips angående din mor er å kjøpe en grei pipetobakk fra sol-cigar eller lignende. Så setter du deg til å røyke den ute på verandaen eller noe. Når hun spørr deg hva du gjør, kan du si at du har begynt å røyke pipe og vifter så med pipe-tobakken i ansiktet hennes. Da kan du ha piper på rommet ditt uten at noen spørsmål blir stilt. Bare hvis du kan akseptere å bli sett på som en tobakksrøker av moren din da selvfølgelig...

Lykke til i dine bestrebelser!
Sist endret av Berceuse; 4. august 2010 kl. 18:26.
Sitat av Berceuse Vis innlegg
Heihei!

Jeg synes du kanskje skal investere i ett stykke briar-tre til å lage pipen av. Du kan få kjøpt ett bra stykke her:
http://www.tabago.no/lag-din-egen-pipe.html
Da er den perfekt formet inni av en erfaren pipe-maker og du kan forme det utvendige etter eget ønske. Det må jo bli suksess!

Du må også kjøpe deg piperensere og pipeverktøy for å unngå en sur-pipe med surkel og væske inn i munnen når du trekker inn. Når det gjelder den pipen du allerede har så er det bare å røke den inn, men den egner seg ikke for finere tobakker, men bare mer tvilsomme substanser. Røk den inn, og det skal gå bra.

Lite tips angående din mor er å kjøpe en grei pipetobakk fra sol-cigar eller lignende. Så setter du deg til å røyke den ute på verandaen eller noe. Når hun spørr deg hva du gjør, kan du si at du har begynt å røyke pipe og vifter så med pipe-tobakken i ansiktet hennes. Da kan du ha piper på rommet ditt uten at noen spørsmål blir stilt. Bare hvis du kan akseptere å bli sett på som en tobakksrøker av moren din da selvfølgelig...

Lykke til i dine bestrebelser!
Vis hele sitatet...
Jeg tror sjansene er ganske store for at han ikke har løyve til å røyke, heller ikke samtykke fra foreldrene sine.
Sitat av Vegardino Vis innlegg
Jeg tror sjansene er ganske store for at han ikke har løyve til å røyke, heller ikke samtykke fra foreldrene sine.
Vis hele sitatet...
Kanskje det, jeg vet ikke hvor gammel pjokken er. Er han gammel nok til at han røker hasj så burde han egentlig være gammel nok til å kunne røke tobakk i foreldrenes nærvær. Men min mening er vel nokså irrelevant her, så beklager.
Trådstarter
40 8
Sitat av Berceuse Vis innlegg
Kanskje det, jeg vet ikke hvor gammel pjokken er. Er han gammel nok til at han røker hasj så burde han egentlig være gammel nok til å kunne røke tobakk i foreldrenes nærvær. Men min mening er vel nokså irrelevant her, så beklager.
Vis hele sitatet...
Haha : ) God idé, men brukte unnskyldningen med at jeg laget bursdagsgave til min bror som er en tobakksrøyker.

Men som 18åring vil jeg mye heller at min moder tror jeg røyker tobakk en gang iblandt enn at jeg røyker diverse ulovlige substanser.

Temaet kom opp rundt middagsbordet da min søster la merke til såret på hånden min (skar meg da jeg jobbet med pipen ) Da måtte jeg bare begynne å spørre om når min bror hadde bursdag hahaha : p

Replikken min fra mor var "Han lage sæ hasjpipe" på bred nordlendingsdialekt.


Ukult egentlig må kansje roe ned med røykinga ei stund : p
Flytter på hybel snart da : )
haha.. har aldri blitt tatt før, men av en eller annen grunn kjenner jeg meg skikkelig igjenn..

ukult når du vet at foreldra dine vet noe de ikke burde vite :P
Trådstarter
40 8
Vell, de vet ikke.

Men, vil tro de har sterke mistanker
Vel som det har blitt bemerket her allerede er det ikke mye vits i behandle pipa med noe som helst da den som sagt bare skal innrøykes.
Men en ting jeg ville påpeket er at du må se å skaffe deg et orntlig munnstykke eller et rør av kobber eller hva som helst annet enn en plast penn 0_o
Og ikke bruk rådet til han tidligere i tråden her som ville at du skulle bruke talgelys beholderne som rist, ikke bruk alu folie heller for den saks skyld, det er rett og slett usunt.
Dra på en jervare forhandler og kjøp en rist til spring (slike som sitter der vannet kommer ut) av rustfritt stål eller ganske enkelt finn en/flere steiner som du kan bruke som rist istedet.

Utover dette så kan det være smart å ikke ha brukerutstyr stående hjemme der du bor da dette gir snuten full mulighet til å ransake hele huset/hybelen ditt/din om de skulle dukket opp av andre grunner til å begynne med, forutsatt at de luktet noe eller så piper.

Btw, om du skal lage flere så prøv deg på en chillum, de er enkle å lage og trekker så det holder.
Bare viktig å huske at du skal pakke enden inn i et tøystykke og "koppe" henderne rundt for å kjøle ned røyken og ikke få tjære i henderne.
Sitat av pet Vis innlegg
ukult når du vet at foreldra dine vet noe de ikke burde vite :P
Vis hele sitatet...
Bare jeg som har en mor som faktisk veit fakta om cannabis?
Sitat av Muradi Vis innlegg
Bare jeg som har en mor som faktisk veit fakta om cannabis?
Vis hele sitatet...
Vel etter noen år med cannabis bruk fra min side, har min mor blitt litt mere posetiv til droget. Men hun mener fortsatt det er galt, enkelt og greit fordi det er avhengigskapende og ulovlig i Norge. Men hun er enda enig at alkohol på ingen måte er bedre. Noe mere rundt narkotika tror jeg ikke at jeg får ut av ho hehe