Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 629
Hei freaks, jeg driver og setter opp server i Linux nå. men har gjort litt feil når jeg la til ip osv osv. så jeg skulle gjerne ha slettet servern og satt det opp på nytt. men hva skriver jeg i terminal for og slette den?
Mener du formatere disken? Sett inn installasjons-cd og installer på nytt?

Det finnes få ting du kan kløne til så mye at det er nødvendig å re-installere alt tho..
Prøv å skriv "pidstat", så finner du PID til serveren. Skriv så "kill pid". Eventuelt "killall navnpåserver".

F.eks: killall cs-server

Forøvrig meget dårlig feilmelding, så det ble litt gjetting påhva problemet ditt er...
Sist endret av caperno; 2. august 2010 kl. 09:34.
robin@:~$ killall server.cfg
server.cfg: no process found
Vis hele sitatet...
"sitat fra terminal"
Det er configfilen....

Du må skrive inn navnet på programvaren.. Hvilken server er dette?
det er css server. bruker denne guiden: http://www.balsfjord.com/component/c...r-i-linux.html
Prøv "sudo killall css"
robin@Paddus:~$ sudo killall css
[sudo] password for robin: XXXXXXXX
css: no process found
robin@Paddus:~$
Vis hele sitatet...
men jeg får bare reinstallerer linux i stede
Prøv "sudo killall srcds_run"

Men har du lagt den inn i oppstart? Hvis ikke,så kan du jo bare restarte maskinen. Hvis ja, så gå tilbake og fjern det du la inn, og så restart.
Unødvendig å reinstallere. Er jo enklere, og raskere å bare reinstallere den ene pakken

Og slette tilhørende konfigfiler..