Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 952
Er noen måneder siden jeg spilte inn denne, men ønsker fortsatt feedback på hva jeg kan gjøre bedre, særlig vokalmessig. Har minimalt med erfaring når det gjelder å synge, noe som kommer ekstra godt frem på første verset, hvor det ikke er noen andrestemme.

http://www.youtube.com/watch?v=ChAjstyOn4k

Kan legge til at det var litt flaut å spille inn vokalen når jeg hadde gitaren på øret og ikke var alene i huset, så mulig jeg ble litt hemmet av det...

Og hvis noen har noe å si på gitarspillinga, er det bare å komme med det óg, selv om jeg ikke er noen klassisk gitarist.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg syns du var veldig flink jeg.. Elsker Simon & Garfunkel, og dette er en av de beste sangene dems. Du burde kanskje være litt forsiktig med uttalen, iallefall på den første "Scarborough". Ventet litt på at en av stemmene plutselig skulle bli noe lysere enn den andre sånn som de synger i originalen . Hadde jeg ikke visst at det er du som synger begge stemmene, så vet jeg ikke om jeg hadde merka det. Hadde jeg ikke kunnet teksten heller, tror jeg ikke at jeg hadde fått med meg alt av tekst. Gitarspillinga var flott! Fingerspill er gøy når en kan det, bare du ikke ender opp med røde fingre. 1-6? Fire iallefall :P
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Gitarspillet var veldig pent.

Uttalen ja. Den kan nok jobbes med. Særlig med stemte s-er, som er en av greiene man kjenner igjen norsk aksent i engelsk på. Nå har jeg ikke hørt originalen på en god stund, men som du sier selv, så manglet det litt trøkk. Slipp deg løs, og ikke bry deg om andre som er i huset (;
Sitat av HomerJay666 Vis innlegg
Er noen måneder siden jeg spilte inn denne, men ønsker fortsatt feedback på hva jeg kan gjøre bedre, særlig vokalmessig. Har minimalt med erfaring når det gjelder å synge, noe som kommer ekstra godt frem på første verset, hvor det ikke er noen andrestemme.

http://www.youtube.com/watch?v=ChAjstyOn4k

Kan legge til at det var litt flaut å spille inn vokalen når jeg hadde gitaren på øret og ikke var alene i huset, så mulig jeg ble litt hemmet av det...

Og hvis noen har noe å si på gitarspillinga, er det bare å komme med det óg, selv om jeg ikke er noen klassisk gitarist.
Vis hele sitatet...

Synes du var jævlig flink jeg
Meget bra! Gjør du ønskecovere?
Wow, dette var bra!
Min første tanke var at nå har en eller annen idiot ødelagt en av verdens fineste sanger, men du var jo drittflink!! Stå på!
Bra! stå på, vågalt valg av sang :P
Får være den første som ikke er (nesten) utelukkende positiv da

For all del - pent, fint, behagelig... Ikke noe spesielt å utsette (annet enn det som er nevnt). Men jeg synes heller ikke det er noe spesielt heller! Stemmen din funker greit og fint gitarspill gjør at du fikser låta helt OK, men det gir meg absolutt ingenting, egentlig. Men det er en veldig vanskelig låt å covre, siden den lever veldig mye på "Simon & Garfunkel-magien"; den spesielle sounden som gjør at nesten alle elsker dem. Den fikser hverken du eller særlig mange andre å kopiere.

Engelskuttalen pleier jeg forøvrig nesten alltid å kommentere hos norske artister, men jeg synes du absolutt kommer greit unna med de småtingene i uttalen din. Så det er pirk som du lett fikser opp.

Så alt i alt: Fint og greit, kjedelig og lite spesielt. Men ingen tvil om at du kan gjøre mye bra med både gitaren og stemmen din - fin lyd i begge.