Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  136 7839
Har tjent 50.000 kr hittil denne sommeren, kjøpte bil før jeg begynte i jobb og nå vil jeg skjemme meg litt bort. Men jeg aner faktisk ikke hva jeg skal kjøpe.. Har hatt det som mål å spare opp til bil i 2 år nå, og nå som jeg har det står jeg litt med sjegget i postkassa og lurer på hva jeg skal bruke 50.000 kr til!

Liker teknologiske ting som fancye klokker, trådløse ting, elektroniske duppeditter.. Noen kule forslag? Har prøvd å sett på ebay etter ting, men eneste jeg fant av interesse var laserpekere!
Sett på sparekonto isteden for å pøse det ut på impulskjøp, du blir ikke å angre
Sist endret av kengro; 12. juli 2010 kl. 21:27.
Er jo sykt mye stuff du kan kjøpe til bilen sikkert, anlegg eller andre fancy saker
Outier's Avatar
Trådstarter
Vil ikke spare penger.. Spart penger i flere år nå og aldri kunne kost meg med pengene mine. De fleste ungdommer nå til dags har playstation 3, supergod data til flere tusen eller Xbox. Jeg har Nintendo 64 med 1 spill (Mario) som jeg har hatt siden jeg var 11 år..

Anlegg har jeg i bilen..
Fyrstikker som du antenner ved friksjon. Litt kult å skrape de mot dører, bord, jeans etc. Ikke elektronisk, men kult fordeom.
bli plan fadder
Politisirene! Sikkert kjekt å skreme vette ut av fjortiser som akkurat har fått mopedlappen!
Sitat av Outier Vis innlegg
Vil ikke spare penger.. Spart penger i flere år nå og aldri kunne kost meg med pengene mine. De fleste ungdommer nå til dags har playstation 3, supergod data til flere tusen eller Xbox. Jeg har Nintendo 64 med 1 spill (Mario) som jeg har hatt siden jeg var 11 år..

Anlegg har jeg i bilen..
Vis hele sitatet...
Så kjøp en ps3 og supergod data til flere tusen da. Skjønner ikke helt poenget med å bruke penger - bare for å bruke dem - når du ikke en gang vet hva du vil ha. iPad hadde kanskje vært noe?
Sist endret av etsi; 12. juli 2010 kl. 21:37.
Sitat av Mysterious Vis innlegg
Politisirene! Sikkert kjekt å skreme vette ut av fjortiser som akkurat har fått mopedlappen!
Vis hele sitatet...
Skulle gjerne likt å sett noen på 14 år som fikk lov å ta mopedlappen

ontopic:
Hva med å freshe bilen litt opp? uten å overdrive selvsagt..
iPhone
iPad
God pc
1-3 konsoller
stor tv
godt lydanlegg
Bluray-spiller

Da er du oppe i rundt 50 000 om du klarer å begrense deg litt.
Outier's Avatar
Trådstarter
Har faktisk lagt PS3 i handlelisten fra før av.. Men det var det eneste jeg visste jeg ville ha.. x)

iPad var feeeen ikke dumt!
Ikke så interessert i bilen at det gjør noe, så orker ikke å freshe den mer opp.. x)
Sitat av laxzzi Vis innlegg
Skulle gjerne likt å sett noen på 14 år som fikk lov å ta mopedlappen
Vis hele sitatet...


Fjortis = en væremåte
Fjorten = en alder


Hvilken sammenheng har fjortis med fjortenåring å gjøre? :S
ny tlf? Htc Desire
Outier's Avatar
Trådstarter
Ny telefon skal jeg også ha.. Må være en skikkelig internett/surfe-telefon!

Kom faktisk på selv at et teleskop hadde vært kult å hatt! ^^

Edit: Nightvision også! Damn, plutselig pøser det inn med ideèr!!
Sist endret av Outier; 12. juli 2010 kl. 21:43.
Helt seriøst. Spar de. Du begynner å bli gammel nok til å skulle kjøpe deg en leilighet snart. Viktig å ha en grei egenandel når du går til banken.
Kjøp hjemmekino med flatskjerm og surround lyd.
Liker du å ta bilder? Speilreflekskamera + et par objektiver og du er kvitt de 50.000 på null komma niks.

Ellers er jo projektor, lerret og et passelig bra hjemmekinoanlegg kjekt å ha
Sist endret av Kjeee; 12. juli 2010 kl. 22:09.
Det fornuftige blir å spare de.
Det morsomste er å kjøpe seg et lerret, prosjektor, høyttaleranlegg og blu-rayspiller.
Da sitter du i tillegg igjen med 10-20 000 som du kan spare - the best of both worlds.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av Outier Vis innlegg
Har tjent 50.000 kr hittil denne sommeren, kjøpte bil før jeg begynte i jobb og nå vil jeg skjemme meg litt bort. Men jeg aner faktisk ikke hva jeg skal kjøpe.. Har hatt det som mål å spare opp til bil i 2 år nå, og nå som jeg har det står jeg litt med sjegget i postkassa og lurer på hva jeg skal bruke 50.000 kr til!

Liker teknologiske ting som fancye klokker, trådløse ting, elektroniske duppeditter.. Noen kule forslag? Har prøvd å sett på ebay etter ting, men eneste jeg fant av interesse var laserpekere!
Vis hele sitatet...
Gå bananas på www.dealextreme.com


Sitat av Matthiesen Vis innlegg
Helt seriøst. Spar de. Du begynner å bli gammel nok til å skulle kjøpe deg en leilighet snart. Viktig å ha en grei egenandel når du går til banken.
Vis hele sitatet...
Vet mange ''voksne'' vil reagere på denne, men /care.

Vil mene at 50.000,- på elektronikk og annet morro nå som man er ung er mye mer verdt enn 50.000 mindre i huslån om noen år.
Sist endret av Bombasa; 12. juli 2010 kl. 22:12.
Kjøp en 3D-tv og en PS3, eller en hest.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Sett av MAX et par tusen til nips og kule ting, spar så resten, og evt bruk på bosted, jobb/utdanning, hobby eller dame om du har det
Kjøp tequila...

Vet faktisk ikke hva jeg hadde gjort med 50k selv. Hadde kjøpt med en Kikker5150, eller en gammel rusten Opel Kadett. Og så hadde jeg sikkert kjøpt tequila for resten om jeg kjenner meg selv rett.

Men, over til Topic:
Hvorfor ikke ta fly til Tokyo? Vær der noen dager og velt deg i fete duppeditter og elektronikk. Tror at, hvis du er så interresert som du sier, du kommer til å kose deg der i såfall.
Tror heller ikke du kommer til å få noe problem med å bruke penger der heller.
pokemon kort Nei kjøp kamra eller tv eller en awsome paintball markør eller dra til vegas et par dager å ha det fett med blackjack
Sist endret av NotToSmart; 13. juli 2010 kl. 00:29.
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Kjøp painball.

Sånn som beskyttelses drakt, hagle, revolver, hjelm. og få med noen venner på en sånn paintball bane.
Kjøp en 50 tommer Led tv samsung til 18 års dagen min
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Vet mange ''voksne'' vil reagere på denne, men /care..
Vis hele sitatet...
Dette forumet holder på å bli fullstendig overkjørt av drittunger.

- Hjelp meg å bruke mine 50 000!!
- Hva skal jeg kjøpe?
- Hva er kult?
- Vil folk like meg om jeg har en slik?

Er kvalmt å se hvor lite fornuft som ligger bak et ønske om hjelp til å bruke penger på "noe gøy".
Sitat av Matthiesen Vis innlegg
Dette forumet holder på å bli fullstendig overkjørt av drittunger.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg blir helt oppgitt selv.

Men for å være seriøs: SPAR det, akkurat som alle andre sier.
Eller kjøp deg downhill-sykkel.

Uansett, ikke kast bort 50.000kr bare for å bruke det opp. Du sa selv at du ikke ante hva du skulle bruke dem på, og da har du hverken behov for noe eller lyst på noe. Greit nok å svi av 10.000kr på ting du har lyst på, men hvis du bruker 50k i dag på ting du bare kjøper fordi du vil bruke penger, så kommer du 99% sikkert til å angre om et par år når du virkelig trenger pengene og kun sitter igjen med en haug med gammel elektronikk som kanskje er verdt 1/10 av det du kjøpte det for i dag.

Men gjør som du vil. Ditt valg, dine penger.
Sist endret av drittunge; 13. juli 2010 kl. 00:57.
Kjøp deg prosjektor og lerret så har du timesvis med morro hver dag. + du slipper å gå på kino
Kjøp et komplett surround pakke f.eks fra svs, eller dynavoice.

Annbefaler xtc subben og dynavoice pakka på surround.no Go go go
Outier's Avatar
Trådstarter
Har ikke sagt jeg skal bruke alle 50.000 kronene på engang. Bare at jeg har 50k disponibelt til å gjøre hva jeg vil..

Men dette var ikke en tråd for å virke heslig og vise frem at jeg har litt penger om dere tror det. Vil vite hva det fins av teknologistuff der ute.. Tok tipset til han på forrige side om å gå på Dealextreme! Fant en tatoveringsmaskin som hadde vært kult å hatt! Fant også ut at det hadde vært rått med en tazer, men usikker på hvilke sider man må kjøpe det i fra, siden det er ulovlig i norge..

Orker ikke kjøpe TV tror jeg.. klarer meg med den goe gamle 28"ern min Men PS3 og surroundanlegg er skrevet opp. Ny telefon også.
Sist endret av Outier; 13. juli 2010 kl. 17:07.
kjøp deg ein laser som kan sprenge ballonger
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Fjortis = en væremåte
Fjorten = en alder


Hvilken sammenheng har fjortis med fjortenåring å gjøre? :S
Vis hele sitatet...
Skulle akkurat til å seie det same!
Sitat av Outier Vis innlegg
Har ikke sagt jeg skal bruke alle 50.000 kronene på engang. Bare at jeg har 50k disponibelt til å gjøre hva jeg vil..

Men dette var ikke en tråd for å virke heslig og vise frem at jeg har litt penger om dere tror det. Vil vite hva det fins av teknologistuff der ute.. Tok tipset til han på forrige side om å gå på Dealextreme! Fant en tatoveringsmaskin som hadde vært kult å hatt! Fant også ut at det hadde vært rått med en tazer, men usikker på hvilke sider man må kjøpe det i fra, siden det er ulovlig i norge..

Orker ikke kjøpe TV tror jeg.. klarer meg med den goe gamle 28"ern min Men PS3 og surroundanlegg er skrevet opp. Ny telefon også.
Vis hele sitatet...
Hold deg EKSTREMT langt unna tatoveringsmaskinen som er på DX.
Enkelte leketøy er det generelt ikke lurt å ha hjemme... Spesielt når kvaliteten er direkte lav på den som er på DX.

Skal du ha PS3 og surroundanlegg, så du ha en annen TV enn en gammel 28" CTR... 60% av opplevelsen ved spilling ligger i skjermen. Og opplevelsen blir direkte ødelagt om man spiller på en drittskjerm.
Outier's Avatar
Trådstarter
Hadde vært morsomt med et tatoveringskit å tulle med i fylla. Så hadde man hatt noe å snakke om i årene fremover.
Får se etterhvert når jeg kjøper surroundanlegget om jeg kjøper en tv også.

Fant en kul jammer på DX.. Jammer telefonsignaler!
Sist endret av Outier; 13. juli 2010 kl. 17:25.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Hva med å reise et par måneder og samtidig dyrke en hobby du har? Noe kunstnerisk (foto, tegning), sportslig (sykling, padling), eller noe slikt?

Gjerne gå litt berserk i forhold til å gjøre noe du alltid har lyst til å gjøre (dykke ved Great Barrier Reef f.eks.), i stedet for noe du vil ha (ny flatskjerm).
Outier's Avatar
Trådstarter
Sitat av Jonta Vis innlegg
Hva med å reise et par måneder og samtidig dyrke en hobby du har? Noe kunstnerisk (foto, tegning), sportslig (sykling, padling), eller noe slikt?

Gjerne gå litt berserk i forhold til å gjøre noe du alltid har lyst til å gjøre (dykke ved Great Barrier Reef f.eks.), i stedet for noe du vil ha (ny flatskjerm).
Vis hele sitatet...
Egentlig ikke noe lyst å reise bort til sydenparadiser osv. Har ikke tid heller forsåvidt Skal til sverige ei helg med noen kompiser eneste...
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Har ikke planer om å sende deg til sydenparadiser heller. Disse er kjedelige. Jungelen, der har vi det. Og Himalaya. Bra kombo.
Sitat av Outier Vis innlegg
Hadde vært morsomt med et tatoveringskit å tulle med i fylla. Så hadde man hatt noe å snakke om i årene fremover.
Får se etterhvert når jeg kjøper surroundanlegget om jeg kjøper en tv også.

Fant en kul jammer på DX.. Jammer telefonsignaler!
Vis hele sitatet...
Har tenkt litt på en jammer sjølv, men er ikkje slikt ulovleg?
Sist endret av Mysterious; 13. juli 2010 kl. 17:36.
hadde brukt pengene på å pimpe bilen?

* Turbo
* intercooler
* Ekstra senka
* fete felger ?
kunne kanskje tenkt litt på det =)
Johnny Cash mofos
hopp i fallskjerm!
Slike jammere som dere snakker om er ulovlig, ja.
Rydenlicious
RydEN's Avatar
Start ditt eget firma =D
Kjøp deg en stilig purkeradio, så har dere noe å høre på i helgene, hvis dere kjeder dere å ikke har noe å finne på..
Den til venstre var flaggskipet deres inntil nylig...

http://www.youtube.com/watch?v=H-Sdu...layer_embedded
Outier's Avatar
Trådstarter
Ganske rått da! Hvor får man kjøpt dem? Og koster de mye?
Hmm.

En pistol og en kule kanskje hadde vært noe
BSU er en fin ting. Spar 20 000 og få 4 000 i skattelette!

Da har du fortsatt 30 000 til å bruke på duppeditter...
Jammere er ikke lov å importere siden de er ulovelige i norge. Samme gjelder repeatere og forsterere av wlan/mobil..
www.wickedlasers.com
Kjøp en Arctic

200 dollar er en heeelt syyyyk pris for en 1W håndholt blå laser.

En 8mW blå på TechLasers koster 600 dollar.
Prisene ellers på siden har også sunket som fy.
Outier's Avatar
Trådstarter
Kan man tenne fyrstikker med de der?:P

Og hvilke batterier bruker de? Får man kjøpt de i norge?
Ja du kan lett tenne fyrstikker.
Les mye før du kjøper noe sånt, du vet ikke hvor farlig det er, alt over 500mw er også ulovlig i Norge. Vil absolutt ikke anbefale å kjøpe en så kraftig.
Sitat av Matthiesen Vis innlegg
Helt seriøst. Spar de. Du begynner å bli gammel nok til å skulle kjøpe deg en leilighet snart. Viktig å ha en grei egenandel når du går til banken.
Vis hele sitatet...
Nå lagde han ikke tråden for å få folk til å si "spar de". Hva er galt i å bruke penger på noe gøy? det er det penger er til.
Sist endret av henrikxt; 14. juli 2010 kl. 18:47.