Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 3339
Hei.

Noen som vet om en bra side om kroppens anatomi? Trenger detaljert informasjon om hver eneste muskel i kroppen som hvor de er plassert(selfølgelig), funksjonen og hvilket andre muskler de er festet til. Helst med bra og detaljerte bilder. Norsk hadde også vært ett pluss, men ikke nødvendig.

Har søkt en del på google og finner bare sider som ikke sier noe annet enn navn og litt om hva funksjonen på de store muskel gruppene samt dårlige bilder. Fant en side en gang for lenge siden som visste et 3d bilde av kroppen som man kunne snurre rundt og trykke på de forskjellige musklene (muskelen du trykte på lyste opp så man skikkelig så definisjonen om hvordan de var plassert) og det kom opp masse informasjon på siden samt linker til video snutter om hvilken bevegelser som flexet dem og hvordan man kunne trene dem.

Har prøvd å finne den igjen, men husker ikke annet enn at det var på en bodybuilding side.

Noen som hvem side jeg snakker om eller om noe lignende? Isåfall venter ett taknemelig kp til deg.
Her er en grei oversikt, tar litt tid å loade bildene, iaf her.
Og her virker det som du kan laste ned et program. Koster litt penger, men er en demo der du kan teste.

Rakk akkurat ikke å edite for å legge til enda en link. Dette nettstedet har flere muskler og mere info til hver av de.

Sitat av 406057 Vis innlegg
Her er en grei oversikt, tar litt tid å loade bildene, iaf her.
Og her virker det som du kan laste ned et program. Koster litt penger, men er en demo der du kan teste.

Rakk akkurat ikke å edite for å legge til enda en link. Dette nettstedet har flere muskler og mere info til hver av de.
Vis hele sitatet...
edit: jo, det rakk jeg.

som du ser trykka jeg sitèr når det skulle være redigrer
Anbefaler å lære skjelletets antomi også for å få en bedre forståelse av hvordan musklene fungerer, og hvorfor. Dette med tanke på hvor en muskel starter på et ben og hvor den fester seg på ett annet.

Det her er en side jeg har brukt mye.
Sist endret av viskelaer; 27. juni 2010 kl. 00:53. Grunn: La til link
Fantastiske bra linker. Har ikke sett sportsinjuryclinic linken før.
Gratulerer!

http://www.bodybuilding.com/fun/forearm.htm

Lagt til: Vennligst ignorer "Gratulerer"...
Trådstarter
Takker! Sportsinjury og muskel atlas linken var akuratt det jeg lette etter!

Fyllings; var ikke den jeg fant for lenge siden, men takk anyways

Kp til dere alle!

Foresten, finnes det noe som kan ta ''xray'' av musklene på samme måte som man tar røngten av skjellettet?
Da blir det en MRI scan i så fall. Hvis du tenker på muskelens relasjoner til andre strukturer rundt, vil tverrsnitt av f.eks. arm være til hjelp.