Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  617 111609
Sitat av 123pyro Vis innlegg
Hvordan vet du det da?
Vis hele sitatet...
Leste at en eller annen hadde en beksreftelse på at dynamitten var blitt levert til adressen to dager før. Med mindre den hadde stått på lager i 40 år var den helt ny..
Sitat av 123pyro Vis innlegg
Hvordan vet du det da?
Vis hele sitatet...
snakket senest med huseieren igår.
JibbeSander: Beklager, spørsmålet mitt var til Nitrofis.

Min feil
Dynamitten var ganske gammel ettersom jeg kan huske.

Uansett så kan både sekundær og tertiæreksplosiver detonere spontant under rette forhold, selv om man ikke skulle tro at de var i stand til det.

Eksempelvis har jeg hørt av flere gamle menn at de ble fyrt med sprengstoff i ovnen under 2. verdenskrig.
Dette skulle vist nok ikke være noen fare fordi at slikt sprengstoff bare deflagerer under påvirkning av ild...

Pissprat eller bare griseflaks?

Hva med denne AN-ulykken som skjedde utenfor Texas for en god stund tilbake?
Med det skipet som eksploderte?

AN krever jo en diger booster for å detoneres.

Som jeg har sagt så mange ganger før; under rette forhold så kan de mest uventede ting skje!
Derfor er det viktig å være oppmerksom når man har sprengstoff som hobby.

Man skal ikke kaste dynamitt på et bål for så å stå rett ved siden av, bare fordi at det i teorien ikke skal detonere.

Jeg mener at det er viktig å tenke på ALT som kan gå galt når man omgås med saker som kan rive deg eller andre i fillebiter på et par tusendels sekunder.
Sitat av 123pyro Vis innlegg
JibbeSander: Beklager, spørsmålet mitt var til Nitrofis.

Min feil
Vis hele sitatet...
Åja, haha sorry
Kan jeg foreslå at vi starter en ny tråd til diskusjon om denne hendelsen? Ble vel mye om dette her...
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av Pyrotecnican Vis innlegg
Kan jeg foreslå at vi starter en ny tråd til diskusjon om denne hendelsen? Ble vel mye om dette her...
Vis hele sitatet...
Ingenting å diskutere!
dette er jo ikke akkurat ''pyro'' men BANG er det :P

http://www.youtube.com/watch?v=v9ip8wk1oNQ

dere skjønner hva det er når dere ser videoen, hvis dere skriver tilbake til meg at jeg burde holde meg langt unna, så bryr jeg meg ikke :P skjønner at det kan komme plastikksplinter, usunne gasser etc. men det er noe jeg har kontroll på ..
Sær som enhver
Bangfish's Avatar
Sitat av kvarburg Vis innlegg
dette er jo ikke akkurat ''pyro'' men BANG er det :P

http://www.youtube.com/watch?v=v9ip8wk1oNQ

dere skjønner hva det er når dere ser videoen, hvis dere skriver tilbake til meg at jeg burde holde meg langt unna, så bryr jeg meg ikke :P skjønner at det kan komme plastikksplinter, usunne gasser etc. men det er noe jeg har kontroll på ..
Vis hele sitatet...
Du bør faktisk bry deg om slike advarsler, det er faktisk en grunn til at du får dem.
Plumbobomber er nesten like forhatt på dette forumet som barnemishandlere, og har ingen grunn for å postes.

Begynn med sortkrutt, du.
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Eksempelvis har jeg hørt av flere gamle menn at de ble fyrt med sprengstoff i ovnen under 2. verdenskrig.
Dette skulle vist nok ikke være noen fare fordi at slikt sprengstoff bare deflagerer under påvirkning av ild...

Pissprat eller bare griseflaks?
Vis hele sitatet...
Jeg har selv brukt gammel dynamitt i vedovnen når jeg sleit med og få skikkelig fyr inni der. Og joda, det funka.

Men var det særlig klokt av meg og gjøre det? Ikke faen! Har tenkt en del på det i åra som har gått, og takker gud og hvermannsen for at det gikk bra!
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Sitat av kvarburg Vis innlegg
dette er jo ikke akkurat ''pyro'' men BANG er det :P

http://www.youtube.com/watch?v=v9ip8wk1oNQ

dere skjønner hva det er når dere ser videoen, hvis dere skriver tilbake til meg at jeg burde holde meg langt unna, så bryr jeg meg ikke :P skjønner at det kan komme plastikksplinter, usunne gasser etc. men det er noe jeg har kontroll på ..
Vis hele sitatet...
Noen moralpreken skal jeg ikke komme med, men jeg synes det er godt gjort å påstå at du har kontroll over splinter, gasser og etsende væsker...
Sitat av Ffojt Vis innlegg
Noen moralpreken skal jeg ikke komme med, men jeg synes det er godt gjort å påstå at du har kontroll over splinter, gasser og etsende væsker...
Vis hele sitatet...
hehe, går jo ikke bort og sniffer gassen, går sikkert 30-40 meter unna, og tar aldri direkte i flaska etter den har sprengt. Har fått plumbo på fingrene en gang eller to, men da har jeg vasket dem godt i vann. splintene har jeg aldri sett eller opplevd.. men bruker vanligvis å stå bak et tre når den sprenges. Skulle det eventuelt komme en plastsplint, vil jeg nok ikke dø av den...

Sitat av Bangfish Vis innlegg
Du bør faktisk bry deg om slike advarsler, det er faktisk en grunn til at du får dem.
Plumbobomber er nesten like forhatt på dette forumet som barnemishandlere, og har ingen grunn for å postes.

Begynn med sortkrutt, du.
Vis hele sitatet...
problemet er å få skaffet stoffene til det... :S
Sær som enhver
Bangfish's Avatar
Sitat av kvarburg Vis innlegg
problemet er å få skaffet stoffene til det... :S
Vis hele sitatet...
Er det et problem?
Sitat av Bangfish Vis innlegg
Er det et problem?
Vis hele sitatet...
for meg, ja eller om noen år så skal jeg nok få bestilt noe fra internett
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Dynamitten var ganske gammel ettersom jeg kan huske.

Uansett så kan både sekundær og tertiæreksplosiver detonere spontant under rette forhold, selv om man ikke skulle tro at de var i stand til det.

Eksempelvis har jeg hørt av flere gamle menn at de ble fyrt med sprengstoff i ovnen under 2. verdenskrig.
Dette skulle vist nok ikke være noen fare fordi at slikt sprengstoff bare deflagerer under påvirkning av ild...

Pissprat eller bare griseflaks?

Hva med denne AN-ulykken som skjedde utenfor Texas for en god stund tilbake?
Med det skipet som eksploderte?

AN krever jo en diger booster for å detoneres.

Som jeg har sagt så mange ganger før; under rette forhold så kan de mest uventede ting skje!
Derfor er det viktig å være oppmerksom når man har sprengstoff som hobby.

Man skal ikke kaste dynamitt på et bål for så å stå rett ved siden av, bare fordi at det i teorien ikke skal detonere.

Jeg mener at det er viktig å tenke på ALT som kan gå galt når man omgås med saker som kan rive deg eller andre i fillebiter på et par tusendels sekunder.
Vis hele sitatet...
Selv har jeg fyrt bål, kastet i stekepanne og hoppet på TNT i milliten uten at det skjedde noe, men en gang, etter vi hadde køddet å kastet litt på bålet gikk vi til køys, sovnet mens bålet brannt stille og rolig, Plutselig våknet hele jævla gjengen av ett inni helvetes smell. Det var TNT`en som hadde detonert.

Hvordan?!! Ikke spør meg!!! Men det skjedde!

Hva jeg har lært?! - Alt er mulig!

Sitat av kvarburg Vis innlegg


problemet er å få skaffet stoffene til det... :S
Vis hele sitatet...
Nei det er Ikke noe problem i det hele tatt, bare du virkelig vil. Bruk hue, Les så masse du kan på forumet så vil både kilder og synteser falle i din lomme.
Sitat av kvarburg Vis innlegg
hehe, går jo ikke bort og sniffer gassen, går sikkert 30-40 meter unna, og tar aldri direkte i flaska etter den har sprengt. Har fått plumbo på fingrene en gang eller to, men da har jeg vasket dem godt i vann. splintene har jeg aldri sett eller opplevd.. men bruker vanligvis å stå bak et tre når den sprenges. Skulle det eventuelt komme en plastsplint, vil jeg nok ikke dø av den...
Vis hele sitatet...

Jeg tør nesten vedde på at du har opplevd at flaska med plumbo har eksplodert mens du har vært på vei vekk fra den, og har den ikke gjort det ENDA har du vært heldig. I tillegg til plastsplinter og etsende veske ut over hele er det et annet faremoment, nemmelig u-stabliteten. Viss du er litt uheldig kan denne flasken med plumbo, alluminium og vann eksplodere i henda på deg mens du setter den fra deg, dette vil føre til STORE etseskader og muligens noen kuttskader. Du vil være heldig om du IKKE mister synet!

slike bomber har fått litt medieoppmerksomhet i det siste, jeg kan hvertfall huske to saker etter jul der slike bomber har ført til persjonskader!

Ta advarsler på alvor! hør på de med erfaring

ønsker du og drive med "bomber"? - start med pyroteknikk
den har aldri sprengt før vi har løpt unna nei.. Vi fant ut at hvis vi tar lite plumbo, lite aluminium og lite vann, vil den av en rar grunn blåse seg opp knallfort. Så det vi gjorde var å ta ganske mye av hver del, så tar det 1-2 minutter
Sitat av kvarburg Vis innlegg
den har aldri sprengt før vi har løpt unna nei.. Vi fant ut at hvis vi tar lite plumbo, lite aluminium og lite vann, vil den av en rar grunn blåse seg opp knallfort. Så det vi gjorde var å ta ganske mye av hver del, så tar det 1-2 minutter
Vis hele sitatet...
Dere får nyte leken mens den fortsatt er god.
Fortsetter du/dere med dette, kommer den "sure svie" for en dag.
Sitat av KulaKanon Vis innlegg
Dere får nyte leken mens den fortsatt er god.
Fortsetter du/dere med dette, kommer den "sure svie" for en dag.
Vis hele sitatet...
jepp

hadde faktisk en renatiboks med plumbo, vannm aliminium, der lokket ble sprengt av så jeg fikk plumbo greier over hele handa.. skylla godt med vann da, kjente den ''etsende reaksjonen'' ved at hendene ble såpeglatt, men fikk ingen skader av det
Bare vær glad for at du ikke fikk svineriet i øynene dine.
Det er ikke lett å fomle seg frem til en vask mens man har øynene full av sterkt etsende væske.
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Bare vær glad for at du ikke fikk svineriet i øynene dine.
Det er ikke lett å fomle seg frem til en vask mens man har øynene full av sterkt etsende væske.
Vis hele sitatet...
den er jeg enig i :P tror jeg skal begynne å bruke briller (hvis jeg gjør det igjen)
Sær som enhver
Bangfish's Avatar
Sitat av kvarburg Vis innlegg
den er jeg enig i :P tror jeg skal begynne å bruke briller (hvis jeg gjør det igjen)
Vis hele sitatet...
Å bruke beskyttelsesbriller er jo en selvfølge når man jobber med slike kjemikalier!
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Og der(!) var nFF tilbake på det gammle sporet hvor folk diskuterer plumbo-bomber, og ledelsen velger og overse det
På tide å splitte forumene igjen?
i 7. lagde jeg en molotov cocktail, etter at jeg hadde sett på gudfaren jeg improviserte, og blandet alt jeg fant av brennbare stoffer, og tok den med mot skolen. jeg hadde lagt flasken opp ned, og i klasserommet ble det raskt en sterk lukt, og en våt dam under stolen min. ingen sa noe om det, ettersom alle visste at det var meg. skolen ble ferdig, og jeg og "gutta" gikk opp i skogen for å gjøre klart. flaska var tom, men jeg hadde en ekstra flaske med rødsprit ! <3 jeg ylte på, puttet en papirbit oppi, tente på, og kastet den. den traff en stein, og det tok fyr som faen. sekken min lå rett ved siden av, og den brant opp, siden den var gjennomvåt med hele miksen
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
KP for tankeløs idioti og skremmende lite anger!
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
KP for tankeløs idioti!

Altså til deg Ffojt... Tråden heter "Din største Pyro-tabbe", og han gikk i 7. klasse da det skjedde.
Sitat av Up Vis innlegg
...og han gikk i 7. klasse da det skjedde.
Vis hele sitatet...
Som egentlig betyr at han kan gå i 8. nå...
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Sitat av Up Vis innlegg
KP for tankeløs idioti!

Altså til deg Ffojt... Tråden heter "Din største Pyro-tabbe", og han gikk i 7. klasse da det skjedde.
Vis hele sitatet...
Jeg må si at jeg har STOR respekt for deg, Up! Du er genial... Jeg syntes bare å ta med en (molotov) cocktail av masse forskjellige brennbare væsker på skolen, plugget igjen med en stoffbit var på trynet... Når det er sagt er det jo idioti selvom det står i en tråd tilegnet idioti... En hest er en hest selvom den står i en stall...
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av Pyrotecnican Vis innlegg
Som egentlig betyr at han kan gå i 8. nå...
Vis hele sitatet...
Som da også vil si at det kan være han er 40 år nå... Jeg tipper dog han starter VGS til høst grunnet nicket.
Sitat av Ffojt Vis innlegg
Jeg må si at jeg har STOR respekt for deg, Up! Du er genial... Jeg syntes bare å ta med en (molotov) cocktail av masse forskjellige brennbare væsker på skolen, plugget igjen med en stoffbit var på trynet... Når det er sagt er det jo idioti selvom det står i en tråd tilegnet idioti... En hest er en hest selvom den står i en stall...
Vis hele sitatet...
Ja det var på trynet, og ja, det er idioti forde om det står i en tråd tilegnet idioti... Noe som betyr at du ikke trenger å påpeke idiotien på den måten du gjorde.

PS. Du har rett i det med hesten også.
Sitat av Up Vis innlegg
Som da også vil si at det kan være han er 40 år nå..
Vis hele sitatet...
Alle jeg kjenner som er over 40 (30 og for den sagts skyld) sier aldri spesifikke trinn fra barneskolen... "På barneskolen...." er det vanlige. Og jeg skal på 2. VGS til høsten nå og jeg husker nesten ingenting fra barneskolen i detalj. (Utenom da en idiot i 6. i mat og helse timen bestemte seg for å ta ut en lasangeform fra ovnen uten noen form for håndbeskyttelse... 1 stk lasangeform rett i gulvet og 1 stk hylende idiot...)

P.S. Hadde tenkt å skrive at han muligens var 40 jeg og, men syns det ble for dumt med tanke på det jeg har skrevet ovenfor her...
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Hvis det er noen trøst syntes jeg ikke det var mindre idioti av meg å stikke av fra han fyren for å slippe at han skulle bli forbanna, og heller bli tatt av "purken" og miste meningen med livet...
har laga en liten molotov jeg og, bensin i ølflaske med en sokk... ble ikke noe serlig, jeg og kompisen fant ut at istenenfor å kaste den så hardt som mulig, la vi den ned og kasta stein på den. Plastikpose med gass inni har vi også testa.. blir fort kjedelig uten noe smell da..
Sitat av kvarburg Vis innlegg
har laga en liten molotov jeg og, bensin i ølflaske med en sokk... ble ikke noe serlig, jeg og kompisen fant ut at istenenfor å kaste den så hardt som mulig, la vi den ned og kasta stein på den. Plastikpose med gass inni har vi også testa.. blir fort kjedelig uten noe smell da..
Vis hele sitatet...
Hør, hør, hvem banker på min dør!?
Jo, der er pyroteknikk som tupper deg i endestussen så fort du åpner opp døra.
Hvorfor? Fordi dette ikke har noenting med pyroteknikk å gjøre.

Vil du lære så kan du enten henvende deg til diverse fora på WIP eller så kan jeg prøve å lære deg litt privat.
Det er ikke meningen å være vemmelig, men jeg har lært meg å legge merke til de som trenger en liten dytt for å komme i gang.
Jeg hadde ca. 1kg Anfo så anteneningen va der noe gant med så når jag sprang bort fra sprengområdet så sprengte det nå jeg var halveis og fikk all slaks dritt festet til ryggen ^^
Sitat av Flesky Vis innlegg
Jeg hadde ca. 1kg Anfo så anteneningen va der noe gant med så når jag sprang bort fra sprengområdet så sprengte det nå jeg var halveis og fikk all slaks dritt festet til ryggen ^^
Vis hele sitatet...
Jeg har sagt til deg mer enn en gang at du er gal... Hvor mange kilo (eller i tonn) AN var det du hadde på lager nå?
Reinert med beine !
griped's Avatar
lenge, den storsekken jeg kjøpte har ligget ute en helt sommer og vinter kun med en presenning godt pakket rundt :P
Sitat av griped Vis innlegg
lenge, den storsekken jeg kjøpte har ligget ute en helt sommer og vinter kun med en presenning godt pakket rundt :P
Vis hele sitatet...

"OT,
Hvor lenge kan jeg oppbevare NH4NO3 ( prills ) som først er pakket i lukket søppelsekk for så lagt oppi 40L FK papirsekk.? Noen Kg står i plasttønner med lufttett lokk.
Dette står lagret tørt og i ca 15 - 20 grader Celcius året rundt. Har også noen kilo fuktslukere som byttes ved behov, hengende rundt forbi."



Takker for svar, føler det litt tryggere å oppbevare det nå
Følte det nødvendig å redigere forgje innlegget mitt
Sitat av KulaKanon Vis innlegg
"OT,
Hvor lenge kan jeg oppbevare NH4NO3 ( prills ) som først er pakket i lukket søppelsekk for så lagt oppi 40L FK papirsekk.? Noen Kg står i plasttønner med lufttett lokk.
Dette står lagret tørt og i ca 15 - 20 grader Celcius året rundt. Har også noen kilo fuktslukere som byttes ved behov, hengende rundt forbi."



Takker for svar, føler det litt tryggere å oppbevare det nå
Følte det nødvendig å redigere forgje innlegget mitt
Vis hele sitatet...
Det kan stå helt til du skal ut for å kose deg med å sprenge ett eller annet i fillebiter!

Så lenge du lagrer det skikkelig så vil man kunne oppbevare det tilnærmet ubegrenset.
Jeg har selvfølgelig aldri hatt tålmodighet til å prøve det i praksis.
Raskere en vinden
P-freak's Avatar
Første gang jeg skulle prøve thermite, hadde jeg eitt mer eller mindre stort uhell. Det hadde seg slik, at jeg hadde vansker med å få fyr på det, så jeg blandet ut thermiten med litt meal, og la en liten haug med meal på toppen som jeg satt en passende lunte i. Jeg har en slik stormlighter fra DX med en relativ lang flamme når den er på fullt, jeg trodde denne var på lav flamme noe den ikke var. Så da jeg skulle fyre på lunten så gikk flammen rett i haugen med meal og thermiten tok raskt fyr, så raskt at jeg ikke rakk å trekke bort handa fort nåkk.

Det hele endte i tredje-graders forbrenninger på fingrene, og det dagen før jeg skulle til tyskland på ferie.

Dette skjedde i fjor sommer, og sårene er grod fint igjen med noen få, små arr.

Her er eitt bilde: http://bildr.no/thumb/677198.jpeg

(Klikk på bildet får og få det større)

Det skal nevnes at dette var en idiotisk feil, og jeg har lært av den.
Sist endret av P-freak; 28. juni 2010 kl. 18:33.
Sitat av P-freak Vis innlegg
Første gang jeg skulle prøve thermite, hadde jeg eitt mer eller mindre stort uhell. Det hadde seg slik, at jeg hadde vansker med å få fyr på det, så jeg blandet ut thermiten med litt meal, og la en liten haug med meal på toppen som jeg satt en passende lunte i. Jeg har en slik stormlighter fra DX med en relativ lang flamme når den er på fullt, jeg trodde denne var på lav flamme noe den ikke var. Så da jeg skulle fyre på lunten så gikk flammen rett i haugen med meal og thermiten tok raskt fyr, så raskt at jeg ikke rakk å trekke bort handa fort nåkk.

Det hele endte i tredje-graders forbrenninger på fingrene, og det dagen før jeg skulle til tyskland på ferie.

Dette skjedde i fjor sommer, og sårene er grod fint igjen med noen få, små arr.

Her er eitt bilde: http://bildr.no/thumb/677198.jpeg

(Klikk på bildet får og få det større)

Det skal nevnes at dette var en idiotisk feil, og jeg har lært av den.
Vis hele sitatet...
Korfor peika du den kraftige laighteren rett ned mot thermite/bp'en? :P

Korfor ikkje bare tenne på lunta frå sida, som er litt smart.
Raskere en vinden
P-freak's Avatar
Jeg tenkte rett og slett ikke langt nåkk der og da.
Sitat av P-freak Vis innlegg
Første gang jeg skulle prøve thermite, hadde jeg eitt mer eller mindre stort uhell. Det hadde seg slik, at jeg hadde vansker med å få fyr på det, så jeg blandet ut thermiten med litt meal, og la en liten haug med meal på toppen som jeg satt en passende lunte i. Jeg har en slik stormlighter fra DX med en relativ lang flamme når den er på fullt, jeg trodde denne var på lav flamme noe den ikke var. Så da jeg skulle fyre på lunten så gikk flammen rett i haugen med meal og thermiten tok raskt fyr, så raskt at jeg ikke rakk å trekke bort handa fort nåkk.

Det hele endte i tredje-graders forbrenninger på fingrene, og det dagen før jeg skulle til tyskland på ferie.

Dette skjedde i fjor sommer, og sårene er grod fint igjen med noen få, små arr.

Her er eitt bilde: http://bildr.no/thumb/677198.jpeg

(Klikk på bildet får og få det større)

Det skal nevnes at dette var en idiotisk feil, og jeg har lært av den.
Vis hele sitatet...
Auuu! Ser vondt ut.
Sitat av P-freak Vis innlegg
Første gang jeg skulle prøve thermite, hadde jeg eitt mer eller mindre stort uhell. Det hadde seg slik, at jeg hadde vansker med å få fyr på det, så jeg blandet ut thermiten med litt meal, og la en liten haug med meal på toppen som jeg satt en passende lunte i. Jeg har en slik stormlighter fra DX med en relativ lang flamme når den er på fullt, jeg trodde denne var på lav flamme noe den ikke var. Så da jeg skulle fyre på lunten så gikk flammen rett i haugen med meal og thermiten tok raskt fyr, så raskt at jeg ikke rakk å trekke bort handa fort nåkk.

Det hele endte i tredje-graders forbrenninger på fingrene, og det dagen før jeg skulle til tyskland på ferie.

Dette skjedde i fjor sommer, og sårene er grod fint igjen med noen få, små arr.

Her er eitt bilde: http://bildr.no/thumb/677198.jpeg

(Klikk på bildet får og få det større)

Det skal nevnes at dette var en idiotisk feil, og jeg har lært av den.
Vis hele sitatet...
Det eneste jeg kan komme på som tilsvarer min reaksjon på den historien er omtrent 3 minutter med banneord som sikkert hadde blitt fjernet herfra, men dere tar poenget...
Hjemmelaga røykbombe + Idiotisk bruk = skogbrann

Heldigvis var dette rett bak huset mitt, så jeg kunne hente vannslangen og slukke det.
Ellers hadde det blitt bråk xD
Da jeg var liten så fant jeg en ubrukt rakett, og dum som jeg var tokk jeg den opp og gikk til en sånn sterinlys som ligger på bakken, og tokk den der i håp om at noe skulle skje. Det skjedde gitt, det exploderte med all sterinen i tynet mitt og jeg mista begge øyebryne mine + håret tokk fyr og jeg hørte ikke en shit. Gjett om jeg var redd da :P men det gikk bra, nå er jeg eldre og forhåpentligvis klokere .P
din røver
Zeco's Avatar
Driver ikke med noe pyro, så min største tabbe var vel med noen hylere fra eurorpis :P

Hadde fiksa på noen hylere satt fyr på de 30 meter fra en låve.. hyleren fløy rett igjennom ett bittelite hull i porten og satte fyr på høyet.
Følte meg utrolig smart da
▼ ... over en uke senere ... ▼
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av Flesky Vis innlegg
Jeg hadde ca. 1kg Anfo så anteneningen va der noe gant med så når jag sprang bort fra sprengområdet så sprengte det nå jeg var halveis og fikk all slaks dritt festet til ryggen ^^
Vis hele sitatet...
Kan ikke nevnes nok at mangel på kompetanse og lek med med HE er livsfarlig på et helt nytt nivå

Hadde det gått av litt tidligere kunne du opplevd noe som kalles kollapsede lunger og litt andre utrivelige ting, som helt sikkert hadde resultert i ny facebook-status; Død.

Men regner med at du har lært av den hendelsen
Du sier du fikk dritt festet til ryggen... Vær glad det ikke var dritt av litt høyere tetthet som f.eks småstein, festet inni ryggen.
Lagde en rørbombe en gang med flash krutt, rundt bomba så var det et till rør som var fylt med skruer og spiker.
Var elektrisk tenning, trykket bare på en knapp så gikk det noen sek før den sprengte.

La bomba i et stort rør av tre for å sjekke kraften til splintene.
Det som skjedde var at det sprengte akkurat i et jeg trykte inn knappen.
Flaks som jeg hadde så gikk bare tenningen i lufta og ikke hele bomba...

Kom unna med nedsatt hørsel i noen minutter.
Sitat av zevz Vis innlegg
Lagde en rørbombe en gang med flash krutt, rundt bomba så var det et till rør som var fylt med skruer og spiker.
Var elektrisk tenning, trykket bare på en knapp så gikk det noen sek før den sprengte.

La bomba i et stort rør av tre for å sjekke kraften til splintene.
Det som skjedde var at det sprengte akkurat i et jeg trykte inn knappen.
Flaks som jeg hadde så gikk bare tenningen i lufta og ikke hele bomba...

Kom unna med nedsatt hørsel i noen minutter.
Vis hele sitatet...
Ja, det var virkelig flaks.
Men si meg, hvorfor prøve på å gamble med livet ved å koble til slikt fiksfakseri?
Det forstår jeg faktisk ikke.
Har lagd mange bomber før med vanlig lunte og fant ut at jeg skulle prøve noe nytt og morsomt, har eksperimentert litt med EL tenner før og det har gått greit, unntatt den gangen som er forklart.

Grunden til at det gikk som det gikk er for det jeg brukte for mye krutt rundt glødetråden og kruttet var i tillegg pakket hard inn, kruttvalget var ikke det smarteste heller, brukte flash som er relativt kraftig og brenner ganske fort, skulle nok brukt litt mindre krutt og brukt svartkrutt i steden.
Bare glad for at ikke selve bomba gikk av.

Satt av bomba etter at jeg kom meg fra sjokket og som jeg hadde tenkt så sto det spiker og skruer i en sirkel inni røret