Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1471
Patient zero
iblis's Avatar
faen, driver å kåler no jævli her..

driver og mekker en tekst med drop shadow her.. bruker da "layer style/drop shadow" tingen i ps6.0 ..

MEN!

husker i, trur det var 5.0 når jeg brukte slike layer effekter så kunne jeg "høyre klikke" på layeren og trykke på "render image" trur jeg det var.. slik at den derre effekt tingen gikk bort og ble i selve bilde slik at jeg ikke kunne forandre på effekten.. trenger dette fordi når jeg skal selecte teksten, så kommer ikke drop shadow med..

så åssen i helvette fikser jeg dette?
Pesta kommer
Zpeef's Avatar
print screen ?

jeg har aldri gjort det du mener nå i photoshop i hvertfall.. men men
Rasterize layer... Det skal være noe høyreklikking på selve layeret en plass...

Har lånt bort photoshop 6.0 cden min, og har den ikke installert, så jeg kan ikke sjekke da...
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
necro: jepp, rasterize layer er korrekt.
rasterize layer er kun for å gjøre vektor grafikk om til punktgrafikk. for å få stylegreiene til å smelte sammen med bildet må du lage et nytt layer, tegne litt, samme hva, i et hjørne som ikke ligger over noe av det som er på layeret med effekten du vil ha vekk. så må du merge de to, og slette det du tegnet på det første.
Superbra frittjaaff :-) Det der har jeg også lurt på.
frittjaaff knows his st0ff veitu
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hva med denne simple løsningen: Man legger to "text" layere oppå hverandre. Korrigerer den bakerste slik man vil skyggen skal falle. Putte litt blur på den og vips så har man skygge. Sånn jeg pleier å gjøre det.
Opprinnelig postet av Metamorphose
Hva med denne simple løsningen: Man legger to "text" layere oppå hverandre. Korrigerer den bakerste slik man vil skyggen skal falle. Putte litt blur på den og vips så har man skygge. Sånn jeg pleier å gjøre det.
Vis hele sitatet...
Oldschool eier
heldigvis har jeg ikke sertifikat i photoshop
metamorphose: slik gjorde jeg også det i photoshop 3. ;-)
▼ ... over et år senere ... ▼
Er enig med Metamorphose, man kan heller bare duplicate layeret, ta det underste layeret, Filter > Blur > Gaussian (3.0), trykk ctrl+L, skift farge til svart eller hva faen annet du vil ha, og deretter flytte litt på bildet under slik at "skyggefallet" virker mer realistisk.
I like turtles
Skyfex's Avatar
frittjaaff: Jeg pleier ikke å måtte tegne på layeret.. bare jeg passer på at det ligger under det jeg skal merge med.
du måtte det i sekseren...
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
skyfex: eller bare bruker et transparent layer...
er ikke dette en litt gammel tråd?
noobz ass :P layer -> flatten image
http://caritas.linuxnation.no/~buzz/jepp.gif

6.0 That is. *koz*
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
Opprinnelig postet av q_Werty
noobz ass :P layer -> flatten image
Vis hele sitatet...
kjipt hvis han vil beholde andre lag på bildet da...