Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  919 302358
Sitat av Powlair Vis innlegg
Et PS1 spill i 3D. Spilte kun demoen. Handlet om en Joker/narr som gikk rundt og løste gåter og slost mot rare vesen.
Vis hele sitatet...

Pandemonium?
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av Nekran Vis innlegg
Pandemonium?
Vis hele sitatet...
Finnes fra mange spill med deg navnet:
http://i.neoseeker.com/p/Games/iPhone/Action/Adventure/pandemonium_profilelarge.jpg
Er ikke det du tenker på? Husker jeg spilte det når jeg var liten.
Husker jeg spilte et spill for kanskje 9-10 år siden, det var et slossespill til PS1 tror jeg, der alle karakterene hadde noe med sport å gjøre. Husker man kunne være en fotballspiller, en baseballspiller osv. Noen som vet nå navn på spillet?
Jeg leter etter et gammelt bilspill, eller 2 faktisk!

Platform: PC

Gameplay: 2d sett ovenfra. Man ser hele banen ovenfra konstant, og så kjører man med pilene. Hopper på hopp osv. Såkalt "dirt-track" ellerno. Med høyballer liggende i veien og sånn. Her kunne man oppgradere bilen med ny motor, dekk, fjæring osv hvis jeg ikke husker helt feil. 10-12 år gammelt kanskje? Bilene hadde enkle farger som svart, hvit, grønn, rød, orange osv osv.

Det andre spillet var av noe nyere dato, her så man også banen sett ovenfra, men ikke hele banen, bare rett over bilen hele tiden. Grafikken var en god del hakk bedre enn forrige spill jeg beskrev. Her kunne man kjøpe "dirty tricks", miner, oljesøl, boost osv. tror også man kunne kjøpe kanon/maskingevær hvis jeg ikke husker feil. Tror du begynner med en sølvgrå bil hvis jeg ikke husker feil.
Kan det ha hett noe med 2000 i navnet?

Sitat av Natz Vis innlegg
Husker jeg hadde en spillt engang for lenge siden. det het MIA, altså Missing In Action. Det var et helikopter spill fra 2. verdenskrig. Hvor du kontrollerte et helikopter og gjorde diverse oppdrag osv. Husker jeg hadd cd-platen en plass og men den forsvant ;s i tilegg. så funka den bare på 98/2000. Noen som har den ? med mulighet for og rippe ? eller veit hvordan jeg kan få spillt spillet ? Visst jeg skulle være så heldig og finne igjen spillet;p
Vis hele sitatet...

Oooh! Dette spilet vil jeg også spille igjen!! Er det her du starter ute på sjøen liksom, og har så og så mye raketter og maskingeværskudd som man må bruke til å skyte et hus og redde gisler f.eks? Og ta SAM sites osv. Man kunne også plukke opp oljetønner a.k.a bensin. For gikk man tom for bensin, ja da var det game over ^^

Et annet spill jeg kom til å tenke på var et spill hvor man kunne kjøre på en platform som senket seg, så kunne man velge om man ville være jeep, tanks eller helikopter! Her mener jeg å huske at man skulle ta forskjellie capture points eller noe lignende. Mener detta var på PC, 2d sett skrått ovenfra syns jeg å huske. Tror man spilte dette mot venner? Kunne spille dette på samme data?


GENIAL TRÅD! <--- en stykk bergenser til deg!

Sitat av Powlair Vis innlegg
Fant ut hva spillene heter

1. Sled Storm
2. Buggy
3. Terra Incognita

Men jeg takker for forsøket
Vis hele sitatet...

Istedenfor buggy vil jeg anbefale RE-VOLT

http://www.youtube.com/watch?v=nv4DR...eature=related

Ehm, jeg fant ut av det ene spillet etter å ha lest igjennom her: Death rally! http://www.remedygames.com/games/deathrally
Gratis å laste ned! Prøv det da vel!

Jeg leter fortsatt etter de 2 andre spillene!
Norsk trykk og utforsk spill til PC, det heter noe som "Den store grønn musejakten" men jeg finner det ikke noe sted, noen som vet om et sted man kan få tak i det? Handler om å fange alle musene i en bygning. Man klikker på ting så skjer det noe, ganske enkelt spill, men jeg syns det var utrolig morro da jeg var liten. Har vel ikke spilt det på 10 år eller noe, er nå snart 18 så var vel 7-8 da jeg spilte det. Takker for svar!
Hey

Spillet gikk ut på å rane hus/butikker og slikt. du var en tyv som stjelte og derretter selgte tingene og hvitevasket pengene. senere kunne du få bedre fluktbiler og hjelpere. det var slik at du planla først vordan alt skulle skje, siden så du på at det ble utført, om noe gikk galt osv.

Var til PC en god stund siden jeg spillte det kansje rundt 7 år.
Det var Birdeye view nesten, eller noe lignende husker ikke helt.

Ville vært fint om noen visste om dette.

-Regards
Jeg leter etter et krigsspill til nintendo 64.
Jeg husker ikke så mye av det, men jeg husker at man var grønne menn og du skulle skyte fiendene (Jeg tror de var røde)

Beklager for lite info, men jeg husker lite..
Sist endret av onClipEvent; 23. april 2010 kl. 20:00.
Sitat av ConHaX Vis innlegg
Hey

Spillet gikk ut på å rane hus/butikker og slikt. du var en tyv som stjelte og derretter selgte tingene og hvitevasket pengene. senere kunne du få bedre fluktbiler og hjelpere. det var slik at du planla først vordan alt skulle skje, siden så du på at det ble utført, om noe gikk galt osv.

Var til PC en god stund siden jeg spillte det kansje rundt 7 år.
Det var Birdeye view nesten, eller noe lignende husker ikke helt.

Ville vært fint om noen visste om dette.

-Regards
Vis hele sitatet...
Kan det ha vært The Sting!
http://www.gamespot.com/pc/adventure...result;title;0
Sitat av olechrw Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Stor Takk :-) Er nokså sikker på at det var dette spillet ja
Sitat av onClipEvent Vis innlegg
Jeg leter etter et krigsspill til nintendo 64.
Jeg husker ikke så mye av det, men jeg husker at man var grønne menn og du skulle skyte fiendene (Jeg tror de var røde)

Beklager for lite info, men jeg husker lite..
Vis hele sitatet...
Army Men dritt fett spill
Husker ett spill jeg spilte når jeg var veldig ung, handler om en gutt som drømmer og du spiller i den drømmeverden. Spillet er i 2D og på NES eller SNES. Eneste jeg husker er at gutten har på seg en pyjamas.
Sitat av toxicity Vis innlegg
Army Men dritt fett spill
Vis hele sitatet...
takker for svar, og riktig spill var det
Kan jeg bumpe mitt innlegg? :/

Platform: PC

Gameplay: 2d sett ovenfra. Man ser hele banen ovenfra konstant, og så kjører man med pilene. Hopper på hopp osv. Såkalt "dirt-track" ellerno. Med høyballer liggende i veien og sånn. Her kunne man oppgradere bilen med ny motor, dekk, fjæring osv hvis jeg ikke husker helt feil. 10-12 år gammelt kanskje? Bilene hadde enkle farger som svart, hvit, grønn, rød, orange osv osv.

Pc: 2D sett skrtt ovenfra. Helikopterspill hvor du starter ute på sjøen liksom, og har så og så mye raketter og maskingeværskudd som man må bruke til å skyte et hus og redde gisler f.eks. Og ta SAM sites osv. Man kunne også plukke opp oljetønner a.k.a bensin. For gikk man tom for bensin, ja da var det game over ^^

Et annet spill jeg kom til å tenke på var et spill hvor man kunne kjøre på en platform som senket seg, så kunne man velge om man ville være jeep, tanks eller helikopter! Her mener jeg å huske at man skulle ta forskjellie capture points eller noe lignende. Mener detta var på PC, 2d sett skrått ovenfra syns jeg å huske. Tror man spilte dette mot venner? Kunne spille dette på samme data?

HJELP! :O
Pc: 2D sett skrtt ovenfra. Helikopterspill hvor du starter ute på sjøen liksom, og har så og så mye raketter og maskingeværskudd som man må bruke til å skyte et hus og redde gisler f.eks. Og ta SAM sites osv. Man kunne også plukke opp oljetønner a.k.a bensin. For gikk man tom for bensin, ja da var det game over ^^
Vis hele sitatet...
da tenker du på jungle strike http://www.games4win.com/games/jungle-strike/
Vel, det ligna veldig. Men det jeg tenker på er fra ørkenen :/ Og mener å huske du ble sendt fra et hangarskip. Vertfall første bane var i ørkenen mener jeg.

EDIT: DESERT STRIKE var det ja! Tusen takk for hjelpa!!

http://desert-strike.en.softonic.com/ for å laste ned! konge musikk!!

Noen som har peiling på de andre spillene jeg nevnte?

EDIT2:

Herregud så mange spill jeg skal leite etter nå da etter at jeg fant noen som ENDELIG kan hjelpe meg haha!

PC eller Snes. 2D, sett fra siden/forfra, du vet, sånn spill som scroller til siden... Middelalderpreg. Her kunne man velge mellom vertfall 3 karakterer. En med pil og bue, en med sånn dobbeløks, og en med sverd. Mener å huske han med sverd så ut som en viking, og pil og bue karakteren var ei dame. "Monstre" kom fra begge sidene, så man måtte trykke til høyre og venstre for å kunne slå til de sidene, man kunne også hoppe og lande ekstra kraftig liksom, for å angripe en gruppe. Tror man også fikk powerups underveis, men det er litt uvisst akkurat nå. Spilte vel dette for 10-12 år siden sammen med en kompis. Ja, man kunne spille samtidig og ta hver sin kant av skjermen da ^^
Husker også et spesielt sted hvor monstrene kunne komme opp fra bakken og fra "bak" i skjermen liksom, at de løp mot skjermen.

ENDA et nytt spill: PS1 tror jeg dette var på, søster og bror som var ute på zombie jakt, single player/co-op spill. Dette søskenparet var vel kanskje 10 år? usikker... Her gikk man ofte ute hvor det var masse hekker og zombier.
Ser spillet skrått ovenfra.

Og jeg vet ikke om noen har leitet etter dette spillet, men det er GENIALT å spille en sen kveld sammen med en kompis, Smash-TV! Mange mange timer jeg spilte dette som liten!
Sist endret av Haagiboy; 25. april 2010 kl. 00:12.
Sitat av Haagiboy Vis innlegg
PC eller Snes. 2D, sett fra siden/forfra, du vet, sånn spill som scroller til siden... Middelalderpreg. Her kunne man velge mellom vertfall 3 karakterer. En med pil og bue, en med sånn dobbeløks, og en med sverd. Mener å huske han med sverd så ut som en viking, og pil og bue karakteren var ei dame. "Monstre" kom fra begge sidene, så man måtte trykke til høyre og venstre for å kunne slå til de sidene, man kunne også hoppe og lande ekstra kraftig liksom, for å angripe en gruppe. Tror man også fikk powerups underveis, men det er litt uvisst akkurat nå. Spilte vel dette for 10-12 år siden sammen med en kompis. Ja, man kunne spille samtidig og ta hver sin kant av skjermen da ^^
Husker også et spesielt sted hvor monstrene kunne komme opp fra bakken og fra "bak" i skjermen liksom, at de løp mot skjermen.
Vis hele sitatet...
Golden Axe! Kongespill
Sitat av HossCarter Vis innlegg
Golden Axe! Kongespill
Vis hele sitatet...
Hmm... det lignet en god del det der ja! Men dette er et Sega spill? :/
Føler også at det jeg spilte hadde litt bedre grafikk, men det kan hende den grafikken der var top notch på den tiden.

Jeg spilte dette på SNES mener jeg å huske. Han jeg spilte det hos hadde en sånnen boks oppå boksen liksom, hvor han kunne sette inn disketter med spill på. Altså vanlige data disketter.

Og ja, jeg husker at man kunne løpe inn i folk og rulle osv!

http://www.youtube.com/watch?v=zUtwuHXeD4k

Men det jeg spilte hadde bedre grafikk enn dette, og var nok på SNES.
Sist endret av Haagiboy; 25. april 2010 kl. 01:24.
Sitat av Haagiboy Vis innlegg
Vel, det ligna veldig. Men det jeg tenker på er fra ørkenen :/ Og mener å huske du ble sendt fra et hangarskip. Vertfall første bane var i ørkenen mener jeg.

EDIT: DESERT STRIKE var det ja! Tusen takk for hjelpa!!

http://desert-strike.en.softonic.com/ for å laste ned! konge musikk!!

Noen som har peiling på de andre spillene jeg nevnte?

EDIT2:

Herregud så mange spill jeg skal leite etter nå da etter at jeg fant noen som ENDELIG kan hjelpe meg haha!

PC eller Snes. 2D, sett fra siden/forfra, du vet, sånn spill som scroller til siden... Middelalderpreg. Her kunne man velge mellom vertfall 3 karakterer. En med pil og bue, en med sånn dobbeløks, og en med sverd. Mener å huske han med sverd så ut som en viking, og pil og bue karakteren var ei dame. "Monstre" kom fra begge sidene, så man måtte trykke til høyre og venstre for å kunne slå til de sidene, man kunne også hoppe og lande ekstra kraftig liksom, for å angripe en gruppe. Tror man også fikk powerups underveis, men det er litt uvisst akkurat nå. Spilte vel dette for 10-12 år siden sammen med en kompis. Ja, man kunne spille samtidig og ta hver sin kant av skjermen da ^^
Husker også et spesielt sted hvor monstrene kunne komme opp fra bakken og fra "bak" i skjermen liksom, at de løp mot skjermen.

ENDA et nytt spill: PS1 tror jeg dette var på, søster og bror som var ute på zombie jakt, single player/co-op spill. Dette søskenparet var vel kanskje 10 år? usikker... Her gikk man ofte ute hvor det var masse hekker og zombier.
Ser spillet skrått ovenfra.

Og jeg vet ikke om noen har leitet etter dette spillet, men det er GENIALT å spille en sen kveld sammen med en kompis, Smash-TV! Mange mange timer jeg spilte dette som liten!
Vis hele sitatet...
Zombie spillet er:
Zombies Ate My Neighbors
http://en.wikipedia.org/wiki/Zombies_Ate_My_Neighbors

det andre er kanskje
The Lost Vikings
eller
The Lost Vikings 2

http://en.wikipedia.org/wiki/Lost_Vikings
Sist endret av olechrw; 25. april 2010 kl. 01:34.
Zombies Ate My Neigbours stemmer det!

Men lost vikings var det nok ikke :/ Golden axe derimot ser ut til å være riktig! Bare at jeg spilte det på SNES.

Hva med disse to spillene da? (Tredje gang jeg poster, håper ingen blir sur?)

Platform: PC

Gameplay: 2d sett ovenfra. Man ser hele banen ovenfra konstant, og så kjører man med pilene. Hopper på hopp osv. Såkalt "dirt-track" ellerno. Med høyballer liggende i veien og sånn. Her kunne man oppgradere bilen med ny motor, dekk, fjæring osv hvis jeg ikke husker helt feil. 10-12 år gammelt kanskje? Bilene hadde enkle farger som svart, hvit, grønn, rød, orange osv osv.

Neste spill:

Et annet spill jeg kom til å tenke på var et spill hvor man kunne kjøre rundt på et brett. Man kunne kjøre på en platform som senket seg, så kunne man velge om man ville være jeep, tanks eller helikopter! Her mener jeg å huske at man skulle ta forskjellie capture points eller noe lignende. Mener detta var på PC, 2d sett skrått ovenfra syns jeg å huske. Tror man spilte dette mot venner? Kunne spille dette på samme data?

Og enda et!

PC, 2D sett rett på liksom. 2-player spill. Har hver sin tanks som man kontrollerer turn based ala Worms, bare at her kunne man kjøpe bedre og bedre våpen ^^
Hei. Var hos en venn i dag, og testet ut noe kult. Vet ikke om det kan kalles et spill, men det var nesten likt "Powdergame" som er et nettspill, som dere helt sikkert har vært borti.
Dette var mye mer "realistisk" for å si det sånn. Vannet rant flott nedover, etc.

Husker at det var vann, ris, vegg, flamme, kjøleelement, varmeelement, og noe annet. Vi kunne velge om vi skulle tegne med pensel, eller sette inn en firkant, rundt, etc.

Jeg tror navnet var noe med cookie eller cookies. Dette er et spill som jeg vil helst ha før jeg legger meg, sånn at jeg har noe å gjøre på i morgen.

Mvh. Stig
Platform: PC

Gameplay: 2d sett ovenfra. Man ser hele banen ovenfra konstant, og så kjører man med pilene. Hopper på hopp osv. Såkalt "dirt-track" ellerno. Med høyballer liggende i veien og sånn. Her kunne man oppgradere bilen med ny motor, dekk, fjæring osv hvis jeg ikke husker helt feil. 10-12 år gammelt kanskje? Bilene hadde enkle farger som svart, hvit, grønn, rød, orange osv osv.

Det heter Super off road
Sist endret av Ivar43; 29. april 2010 kl. 02:02.
Jeg leiter etter et spill som var favoritten min til Nintendo (med unntak av Super Mario 1 og 3)

Nord kriger mot Sør. Man hadde hærer, hester og kanoner. I spillet så hoppet man av og til på tog og hadde skyteepisoder oppe på togtakene tror jeg. Spillet var veldig populært i min vennekrets når vi var dritunger, så tror dette spillet var et populært spill. Har søkt rundt om det kan hete "North against East" osv.. men har liksom ikke funnet spillet...selv om jeg tror det er i den banen.

OM noen vet hva spill jeg snakker om...er det mulig å få til å spille dette gamle spillet på PC i desse dager? Har jo hørt folk snakket om emulatorer og stash før...det har jeg aldri vært borti. Var et kongespill i hvert fall
Sitat av Liverbird Vis innlegg
Jeg leiter etter et spill som var favoritten min til Nintendo (med unntak av Super Mario 1 og 3)

Nord kriger mot Sør. Man hadde hærer, hester og kanoner. I spillet så hoppet man av og til på tog og hadde skyteepisoder oppe på togtakene tror jeg. Spillet var veldig populært i min vennekrets når vi var dritunger, så tror dette spillet var et populært spill. Har søkt rundt om det kan hete "North against East" osv.. men har liksom ikke funnet spillet...selv om jeg tror det er i den banen.

OM noen vet hva spill jeg snakker om...er det mulig å få til å spille dette gamle spillet på PC i desse dager? Har jo hørt folk snakket om emulatorer og stash før...det har jeg aldri vært borti. Var et kongespill i hvert fall
Vis hele sitatet...
Hvorfor du plutselig blander inn øst er uvisst, men kan det være spillet 'North & South' du tenker på?
Sitat av Ivar43 Vis innlegg
Platform: PC

Gameplay: 2d sett ovenfra. Man ser hele banen ovenfra konstant, og så kjører man med pilene. Hopper på hopp osv. Såkalt "dirt-track" ellerno. Med høyballer liggende i veien og sånn. Her kunne man oppgradere bilen med ny motor, dekk, fjæring osv hvis jeg ikke husker helt feil. 10-12 år gammelt kanskje? Bilene hadde enkle farger som svart, hvit, grønn, rød, orange osv osv.

Det heter Super off road
Vis hele sitatet...
Stemmer på en prikk! Tusen takk!

Noen som har peiling på disse da?

Et annet spill jeg kom til å tenke på var et spill hvor man kunne kjøre rundt på et brett. Man kunne kjøre på en platform som senket seg, så kunne man velge om man ville være jeep, tanks eller helikopter! Her mener jeg å huske at man skulle ta forskjellie capture points eller noe lignende. Mener detta var på PC, 2d sett skrått ovenfra syns jeg å huske. Tror man spilte dette mot venner? Kunne spille dette på samme data?

Og enda et!

PC, 2D sett rett på liksom. 2-player spill. Har hver sin tanks som man kontrollerer turn based ala Worms, bare at her kunne man kjøpe bedre og bedre våpen ^^ Dårlig grafikk, hvis man skjøt en bombe, som egentlig bare var en prik, og den traff bakken, så spredde det seg en hvit ball utover, som da var eksplosjonen haha. Og eksplosjonene var alltid runde.
Sitat av Haagiboy Vis innlegg

PC, 2D sett rett på liksom. 2-player spill. Har hver sin tanks som man kontrollerer turn based ala Worms, bare at her kunne man kjøpe bedre og bedre våpen ^^ Dårlig grafikk, hvis man skjøt en bombe, som egentlig bare var en prik, og den traff bakken, så spredde det seg en hvit ball utover, som da var eksplosjonen haha. Og eksplosjonene var alltid runde.
Vis hele sitatet...
Scorched Earth.
Tankwars bomb eller scorched earth.
Sitat av Frende Vis innlegg
Scorched Earth.
Vis hele sitatet...

Scorched Earth er riktig!

Men hva med det andre spillet jeg spurte om? Noen som har spilt det? Der man kunne kjøre på en plattform som senket seg, så kunne man velge mellom jeep, tanks eller helikopter. Litt usikker på om man kunne velge helikopter, men tanks og jeep kunne man velge! Tror det handlet om å ta over capture points. Jeepen var rask, mens tanksen kunne skyte jeepen i filler. Type stein saks papir spill.
Lite tips til side som kan hjelpe til med å finne spill : http://www.mobygames.com/browse/games
Sitat av stigi Vis innlegg
Hei. Var hos en venn i dag, og testet ut noe kult. Vet ikke om det kan kalles et spill, men det var nesten likt "Powdergame" som er et nettspill, som dere helt sikkert har vært borti.
Dette var mye mer "realistisk" for å si det sånn. Vannet rant flott nedover, etc.

Husker at det var vann, ris, vegg, flamme, kjøleelement, varmeelement, og noe annet. Vi kunne velge om vi skulle tegne med pensel, eller sette inn en firkant, rundt, etc.

Jeg tror navnet var noe med cookie eller cookies. Dette er et spill som jeg vil helst ha før jeg legger meg, sånn at jeg har noe å gjøre på i morgen.

Mvh. Stig
Vis hele sitatet...
Håper noen kunne hjulpet meg så raskt som mulig. Det hadde vært supert!
Hei! lurer på navnet på ett spill som noen skrev en tråd om her på forumet for 1måned siden eller no

Det var vist veldig likt GTA typen, men var ett Massive multiyplayer spill, og mye mafia, noen som vet?
Sitat av locking123 Vis innlegg
Hei! lurer på navnet på ett spill som noen skrev en tråd om her på forumet for 1måned siden eller no

Det var vist veldig likt GTA typen, men var ett Massive multiyplayer spill, og mye mafia, noen som vet?
Vis hele sitatet...
All Points Bulletin? http://www.apb.com
Sitat av stigi Vis innlegg
Håper noen kunne hjulpet meg så raskt som mulig. Det hadde vært supert!
Vis hele sitatet...

Er det dette?
Sitat av Herremann Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Det er dessverre ikke det Men det jeg leter etter er ganske likt, bare at vi er nødt til å laste det ned.

Det finnes varmeelementer, kjøleelementer, vann, ris, flamme, elastisk ting, vegg, etc.
Det er også mulig å bestemme gravitasjonen, sette inn f.eks. vann som en strek (tegne selv) firkant, sirkel, etc.

Det går også ann å sette farge på de forskjellige tingene, sånn at vi kan f.eks. ha grønn flamme.

Og så er det veldig god grafikk på det, som jeg kan huske. Hvis vanner ligger på bakken, kan vi f.eks. sette ned et varmeanlegg. Vannet vil da begynne å koke. Hvis vi har et kjøleelement helt øverst, vil det begynne å regne ned igjen.

Håper noen vet hva det heter Tror faktisk det heter noe med cookie eller cookies. Det er dog to ord i navnet, og det er det siste. Tror det var to bokstaver først, som f.eks. ab-cookie(s).

Jeg bukker og takker på forhånd.

Mvh. Stig

Han som viste meg spillet logget endelig på MSN. Spillet, hvis vi kan kalle det et spill i hele tatt, heter OE-Cake. Trodde det var Cookie jeg
Syns det spillet du leter etter høres veldig gøy ut, så jeg gravde litt dypere, jeg tror jeg fant det: OE Cake heter det
Sist endret av Herremann; 30. april 2010 kl. 23:39.
lex123, det første bildet ser ut som tinnudir i lotro ...
Hva går spillet ut på: strategi spill, husker endel vannmonstre, spillet var lyst og det såg ganske fint ut husker jeg, det ligner kanskje litt på Age Of Mythology, bare det er litt flere forskjellige monstre.
Hvilken plattform: PC
2D/3D? 3D
Når spillte du det sist? 5 år siden kanskje, husker ikkje det var nytt på den tiden eller ikkje
Kan det være Warcraft III?
Water Elementals=vann monstre
Nope. :P Titegn
Jeg husker at alle monstrene var ganske store.
Sist endret av reaVen; 7. mai 2010 kl. 09:04.
Satt og tenkte litt, og kom på et spill jeg kunne tenke meg å prøve igjen

Det er til PC, man bygger en slags middelalderby, og utvinner ting av gruver, maler hvete(tror jeg), og lager soldater, som man kan bruke til å ta over en fiende-by som ligger litt bortenfor. Når man har tatt over fiendebyen kan man brenne den og sikkert gjøre andre ting jeg ikke husker Fiendene kan også komme inn i din by, og husker når jeg spilte at de stilte seg utenfor "soldat-huset" der jeg produserte soldater, og drepte de 1 etter 1 når de kom ut...

Kan hende jeg bommer på tiden, men vil tippe det er 4-5 år siden jeg spilte det sist. Det er 3D altså.
Sitat av Tyrkeren Vis innlegg
Satt og tenkte litt, og kom på et spill jeg kunne tenke meg å prøve igjen

Det er til PC, man bygger en slags middelalderby, og utvinner ting av gruver, maler hvete(tror jeg), og lager soldater, som man kan bruke til å ta over en fiende-by som ligger litt bortenfor. Når man har tatt over fiendebyen kan man brenne den og sikkert gjøre andre ting jeg ikke husker Fiendene kan også komme inn i din by, og husker når jeg spilte at de stilte seg utenfor "soldat-huset" der jeg produserte soldater, og drepte de 1 etter 1 når de kom ut...

Kan hende jeg bommer på tiden, men vil tippe det er 4-5 år siden jeg spilte det sist. Det er 3D altså.
Vis hele sitatet...
Høres ut som ett av Settlers spillene:
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Settlers
Sitat av Dr Whorst Vis innlegg
For ett par år siden så lånte jeg noen spill av en kompis av stefaren min.
På det spillet som jeg leter etter nå kunne man være på en måte to personer men på en måte en person, altså to versjoner av en person.
Den ene versjonen var en svart politimann, bola som fy med solbriller og hele pakka.
Den andre versjonen var samme duden bare uten hud og muskler (bare skjellettet altså) på overkroppen, og ett lys stappa inn i brystkassa.

spillet minner litt om man hunt i og med at du kan drepe folk med spikerpistol og ting man finner, kunne foreksempel spikre fast en fyr til veggen og slå han ihjel.

Vet noen hvem spill jeg snakker om?
I am in need of help from higher powers than myself! (altså høyere enn ! par og 70)
Vis hele sitatet...
Jeg har dette spillet, jeg var helt avhengig ;P

Det heter shadowman om jeg ikke husker helt feil
http://www.lmgtfy.com/?q=shadow+man+ps2
Sitat av Golden Cap Vis innlegg
Litt av en tilfeldighet at jeg også har letet etter dette spillet lenge, og fant ut hvilket det var for en liten time siden. Det er Battle Arena Toshinden til Playstation 1 du tenker på.

http://www.youtube.com/watch?v=0Or1hawe0rg

http://www.youtube.com/watch?v=iwgMw4KzqUk
Vis hele sitatet...
You're instantly and permanently my favorite person!

Tusen takk, det der hjalp på nostalgiaen!
Battle Arena Toshinden-serien ble spilt sykelig mye da jeg gikk på ungdomsskolen og starten av VDG. Husker jeg spilte det såpass at jeg fikk vannblemmer på tomlene og fraværet på skolen var høyt mye grunnet BAT :P
Sitat av Gesel Vis innlegg
Battle Arena Toshinden-serien ble spilt sykelig mye da jeg gikk på ungdomsskolen og starten av VDG. Husker jeg spilte det såpass at jeg fikk vannblemmer på tomlene og fraværet på skolen var høyt mye grunnet BAT :P
Vis hele sitatet...
Det var the shit, amirite ? :d
Å herre jeg husker jeg alltid brukte Duke med gullrustning og lilla hår og eide lillebroren min som spilte som Fo
Er på utkikk etter et flyspill jeg spillte for en del år siden!

Tror det muligens fulgte med i en frokostblandingpakke, men jeg er ikke helt sikker.

Spillet gikk ut på å fly rundt, og ellers klare å ta av, og lande. Sykt kjedelig, men genialt tidsfordriv. Var liten når jeg spilte det sist, så mulig at jeg ikke forstod hele potensialet til spillet.

Du økte farten med + knappen, og senket den med - knappen. Brukte piltaster til å styre med.

Om det var i 2D eller 3D vet jeg ikke, men ganske gammelt altså.

Når jeg spilte det sist? En del år siden.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av olechrw Vis innlegg


Kan de ligne på dette?

F-22 Lightning 3:
http://www.gamespot.com/pc/sim/f22li...result;title;1
Vis hele sitatet...
Det stemmer! Tusen takk!
Hva heter det spillet som var lagret i sega konsollen? Hvis du skrudde den på uten spill i, så startet det automatisk
Hvilken sega ?
Sitat av Sykfyr Vis innlegg
Hva heter det spillet som var lagret i sega konsollen? Hvis du skrudde den på uten spill i, så startet det automatisk
Vis hele sitatet...
Alex the kid var inkludert i Sega Master System II. Genialt spill som for øvrig finnes på wii
OK, dette er et gammelt spill, alt ifra 10-20 år gammelt tenker jeg. Jeg spilte det på Windows 95, lot seg også installere på W98. Jeg installerte det ifra en sånn "K" (kanskje Komputer det står for) CD som onkelen min fikk i posten via et slikt "K" abonement.

Spillet var laget som et brettspill, en type maze spill. Det var i 2D. Man styrte en liten figur med piltastene, man skulle komme seg fra start til mål i labyrinter uten å dø. Det var forskjellige monstre og feller som kunne ta deg, husker ikke om de bevegde seg eller var stillestående. Så ble det vanskeligere og vanskeligere, ettersom levelene ble høyere. Musikken var plagsom 8-bits musikk, få toner men likevel godt sammensatt og stemningsfull.

EDIT: Kom på, man kunne noen ganger plukke opp piler som våpen tror jeg.
Sist endret av Totskalle; 8. juni 2010 kl. 19:55.