Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 3181
Heisann!
Sitter nå på en kanskje smart tanke?
så litt på sånne Tubular Lock Pick. Det er sånne låser som er på brusautomater og spilleautomater og lignende.

Noen som har prøvd dette før?
Ligger pengene rett innenfor brusautomaten når man åpner opp?

Og noen som vet hvor mange pins det er inni de låsene i norge?
Den mest vanlige i usa er vist 7- pins.
Det finnes 7 8 og 10 tror jeg!
Takk for alle svar!
Om det teller for noe har jeg kjøpt en sånn som du snakker om fra dealextreme bare for fun. Jeg trodde den fungerte på normale låser, men det var min egen idioti sin skyld, siden disse selvsagt er laget for TUBULÆRE (runde) låser. Aldri tenkt på brusautomater osv. dog. Skal testes!
Bare for å gjøre denne posten verdt noe, så er denne auto-lock-picken fra dealextreme av _veldig_ bra kvalitet i forhold til pris http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.16413
vill den du linka til fungere på vanlige hengelåser ? evt huslåser ? bruker å gllømme nøkkeln på skapet på skolen og dørnøkkeln heime
Sitat av magnus3k Vis innlegg
vill den du linka til fungere på vanlige hengelåser ? evt huslåser ? bruker å gllømme nøkkeln på skapet på skolen og dørnøkkeln heime
Vis hele sitatet...
Nei, det vil den nok ikke. Det er snakk om TUBULAR, altså RUNDE låser. Husdørlåser og hengelåser er da ikke runde?
Til de som ennå ikke vet hva en tubular lås er:

http://www.repeater-builder.com/keyspage/photos/lock-ace.jpg


Btw. du kan lage utstyr til å dirke dem selv.
Er det noen som vet hva slags ting det er sånne låser på? Serverskap, automater (brus, spilling)..hva mer?
Sykler har vel gjerne slike låser.
Man merker godt hvordan filmer og TV har gjort inntrykk i underverdenen her på nFF når man leser at ungdommen tror at det bare er å sette en eller annen form for "dirk" i en lås så vil den åpne seg uansett hva som skjer.

Husk at i virkeligheten kreves det mer enn en binders og en hårnål for å åpne en lås!

Jeg angriper ikke noen her i denne tråden, men det later til at det råder en slik holdning på en generell basis innenfor dirking her på nFF.
Det med hvor pengene ligger er ganske enkelt, hvertfall på slike automater der du har et stort plexiglass på midten, og div varer i hyller inni, og det kommer en slik rullebane og henter det du kjøper.. ja.. du skjønner sikkert

Du skjønner at det var en dag på skolen at vaktmesteren skulle fylle på automaten, og hadde glemt å låse den, så den sto åpen da vi kom ned. vi forsynte oss selfølgelig godt med div brus og sjokolader osv. da vi etter hvert fant ut at nede til høyre i automaten(ca rett under der du putter på mynter) var den en boks, fylt med alle pengene.
Tjente oss godt på den ja;p

Nå finnes jo brusautomaten i samme versjon, kan tenke meg at prinsippet er noe av det samme på disse
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Husk at i virkeligheten kreves det mer enn en binders og en hårnål for å åpne en lå
Vis hele sitatet...
Tja, funker fint med litt trening!(snakker erfaring)
▼ ... noen uker senere ... ▼
Det går vel ann å lage lock picks med binders. Men Tension Wrenchen blir det vel litt vanskeligere med. Den kommer til å bøye seg.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Den kan du bare herde, stormlighter, minibrenner osv.
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Man merker godt hvordan filmer og TV har gjort inntrykk i underverdenen her på nFF når man leser at ungdommen tror at det bare er å sette en eller annen form for "dirk" i en lås så vil den åpne seg uansett hva som skjer.

Husk at i virkeligheten kreves det mer enn en binders og en hårnål for å åpne en lås!

Jeg angriper ikke noen her i denne tråden, men det later til at det råder en slik holdning på en generell basis innenfor dirking her på nFF.
Vis hele sitatet...
Vel, har du noengang prøvd denne lock picken det er snakk om? Tubular locks er noe av det simpleste innen låser, og med denne auto-lockpicken jeg linket til før i topicet (om jeg husker rett) er det virkelig bare å trykke på knappet å wiggle litt, så går det meste opp
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hva slags lås er det på parkeringsautomater da?
Der samler det seg sikker endel penger i løpet av en dag, for de som måtte være interessert i det. Vet ikke hvor godt det er video overvåket, men det er hvertfall ansatte tilstede ved de større parkeringshusene.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Jeg leste et sted at man kunne kjøpe tubular nøkler i databutikker, expert og lignende. At disse ble brukt til pc-låser og at man fikk kjøpt hele knipper, hvor det nesten garantert er en nøkkel som passer ditt formål.. Verdt å sjekke opp, har ikke fått prøvd det enda..