Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 5663
hei er blitt litt for glad i heroin i det siste à har ròyka nesten hver dag i 1 mnd ca 1 gang om dagen, men jeg fòler meg ikke avhengi eller noe men har hatt en pause nà i 3 dager kansje men det er ikke sànn at jeg fòler meg avhengi à er syk à sànn heller.. er det noen her som er eller har vàrt avhengi som vet hvor lang tid til man begyner à bli syk à sànn? hvor lenge kan jeg holde pà med dette uten à bli skikkelig avhengi egentlig?
Jeg regner med at det ikke er så mye du har røyket hver dag, ellers er det et under at du ikke er hekta allerede. Hvor lang tid det tar er individuelt avhengig av fysiologi, og mengde og kvalitet på heroinen. Har selv ikke vært hekta, men har vært svært nærme. Jeg slutta da min røykevenn ble hekta, og det tok vel litt i overkant av en uke siden siste røykepause.
Trådstarter
kan si at jeg har brukt heroin av à til i 2 àr nà snart ogsà.. jeg vet ikke kansje jeg er en som aldrig blir avhengi, ,men om noen gir meg heroin for à ròyke nà liksom sà hadde jeg ikke akratt sagt nei heller..
Jeg tror ikke det finnes noe fasit-svar på det, men alle vet jo at d er svært avhengighetsskapende!
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Sitat av azoo Vis innlegg
kan si at jeg har brukt heroin av à til i 2 àr nà snart ogsà.. jeg vet ikke kansje jeg er en som aldrig blir avhengi, ,men om noen gir meg heroin for à ròyke nà liksom sà hadde jeg ikke akratt sagt nei heller..
Vis hele sitatet...
Jeg kan love deg at du ikke er så unik at du aldri blir avhengig. At du har røykt hver dag i mnd. uten å ha blitt syk vil jeg kalle flaks. Jeg antar at du ligger i et hårfint grenseland hvor det ikke skal så mye til får du blir dårlig.
Jeg vil på ingen måte komme med moral, så hva du velger å gjøre med bruken er opp til deg. Dog, fortsetter du å røyke like hyppig tror jeg du vil snart oppleve abstinenser. Husk at når du først har opplevd abstinenter og evt. holder deg rein og blitt frisk igjen, skal det svært lite til før du blir syk igjen.


Av egen erfaring med forskjellige opiater så tok det meg selv lang tid før jeg ble avhengig. Dvs. at jeg lekte både gjevnlig og sporadisk med forskjellige opiat preparater uten å bli abstinent, før det sa *splæsj* bokstavligtalt.
Det sprutet fra begge ender, der det føltes ut som om jeg holdt på å bli kokt samtidig som det føltes ut som jeg frøs. Kaldsvetting, svetting, kribling/mauring i beina, muskel og ledd smerter og magesmerter som ikke lignet grisen.
Preparater jeg brukte var så mangt, men de som gikk igjen var: Dolcontin, Temgesic, Subutex, Metadon, og Ketorax. Alt ble inntatt oralt eller nasalt.

Regner med at du er klar over at du blir like hektet av heroin som når du røyker det, som når du skyter det. Å bruke stoffet i sprøyte det gir deg bare et ekstra problem å evt. slutte med.
Som sagt, vil jeg ikke moralisere. Du og "alle andre" vet hva heroin kan føre til. Så eneste jeg vil råde deg til er at du kanskje prøver å roe ned med å røyke så hyppig over lange perioder. Da har du i hvertfall større sjanse for å ikke bli abstinent.
Sist endret av spQ; 1. mai 2010 kl. 23:57.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg ble syk etter 2 uker med daglig inntak av heroin i sprøyte. rundt 0,5g per dag. Jeg viste det var en gylden grense på 2-3 dager for og slippe noen som helst fysiske abstinenser, og har eksperimentert med dette før. 3-5 dager på minus fører (for min del) til fysiske abstinenser. Grunnen til at jeg fortsatte etter min gyldne grense var mye problemer i min daværende livssituasjon som fikk meg til og gjøre ting uten og tenke meg om.

Ved slutting:
Søvnvansker. Halvsov knapt i én time før jeg var iskald og full av svette, dette gjentok seg time etter time hele natta. Svetten rant bokstavelig ut av kroppen min i dråper, og sengetøyet var helt søkk bløtt etter en natt. Skiftet ut sengetrekket hver natt, og la håndkle rundt meg som jeg måtte skifte flere ganger om natta.
Uro. Klarte absolutt ikke og holde meg stille og finne noen ro. Det var som om maur krøyp og klødde innerst inne i kroppen ved skjelettet. En evig kløe og rastløshet i musklene i både bein og armer.
Oppkast. Jeg var dårlig og spydde flere ganger om dagen. Ble dårlig og måtte spy mitt i måltider jeg prøvde meg på, og det var sjeldent jeg holdt noe mat lengre enn en times tid. Bananer, yoghurt og drikke var det jeg klarte og holde lengst på. Hadde også problemer med avføringen, som var tynnflytende veske.
Ujevn kroppstemperatur. Om dagen var det ofte jeg fikk skikkelige varmerush og begynte og svette som faen. Mens andre ganger ble jeg is kald inne i romtemperatur.
Angst. Bare det og gå på butikken gjorde meg svett i panna, og det var utrolig ubehagelig.

De verste abstinensene varte i 5 dager, men det tok meg over en uke for og komme meg tilbake til normalen. Angsten sliter jeg enda med, men det går i bølgedaler, og forverrer seg som oftest etter langvarige ruskjør, uansett om det måtte være speed eller heroin. De abstinensene der er det verste jeg noen gang har vært igjennom, men framdeles så har jeg ett umettelig sug etter og flykte inn i opiumverden hvor problemer ikke eksisterer, og tanker ikke fører til ubehagelige følelser.

Jeg er en tidligere speedfreaker, men takler rett og slett ikke speed så godt nå som før. Nå låser jeg meg fast i paranoide tankekjør, samt jeg har også en tendens til og la ting freake meg ut. Paranoid, psykotisk hypokonder freaker som teller hjerteslagene samtidig som alle møbler blir dekket av sølvteip fordi det da virker som det eneste logiske som kan redde mitt liv fra hjertestans, eller en dealer som skal ta knekken på meg.

Per dags dato består mitt liv faktisk av arbeid, daglig hasjrøyking, benzo i blant og morfin/heroin i blant. Speed de få gangene jeg er dum nok til og drikke alkohol (blir sugen på mer). Har heldigvis aldri blitt "grisehekta" av mitt misbruk over flere år, men jeg sliter så innmari med den angsten, de negative tankene, og det psykiske slitet som dagligdagse rutiner gir meg. Kommer nok aldri til og bli rusfri og leve ett normalt liv.

Blir så lei, så lei, at jeg iblant mister alt håpet og havner på kjøret med en mix av forskjellige rusmidler i 1-2 uker, og da gir jeg meg egentlig faen i om jeg dør eller overlever. Jeg ønsker ÉN dag fri fra negative tanker, men samtidig fri fra dop eller sug. Blir så lei meg når mine nærmeste har gitt opp håpet for meg og sier jeg kommer tilslutt og selge meg selv for dop på gata. Jeg har da min stolthet selv om jeg ikke har noen utdanning. Har fått meg arbeid nå, og PRØVER ihvertfall. Jeg er bare ei jente på 23 år, og har ikke lyst og fortsette med kjipe dager fram til jeg dør...

Vet ikke hvorfor jeg skrev dette, men følte bare for og lufte noen tanker. Føler meg faktisk bedre nå. Hadde en dårlig start på dagen.
Sist endret av heroline; 2. oktober 2010 kl. 13:56.