Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 9317
Hei,
Jeg bilr stadig vekk ringt opp av "ukjent". Det pleier å være 3 ganger om dagen. Men det er ikke hver dag, men de gangene jeg blir oppringdt pleier det å ringe 3 ganger den dagen. Dette har pågått ganske lenge egentlig.
Jeg prøver å si "hallo", men ingen svrarer. Det er faktisk INGEN lyd i den andre enden av røret... Ingen skurring eller noen ting.
En gang når jeg skulle se hva klokken var på telefonen, så hadde jeg svart på samtalen uten at jeg viste det, da hadde samtalen vart i 3 timer!
Mister jeg penger på dette?
Er det noen måte å stoppe dette?
Takker for svar!
Sist endret av F1sh; 10. februar 2010 kl. 23:55.
Vil ikke tro DU taper noe på å svare på et anrop, men hvis du ringer opp igjen kan det hende du blir en del fattigere.
det har skjedd med meg de siste dagene også.. av vane pleier jeg ikke å svare på skjult nummer, men de gangene jeg har gjort det, hører jeg at noen legger på akkurat når jeg svarer... merkelig
F1sh's Avatar
Trådstarter
Sitat av fulloggal Vis innlegg
Vil ikke tro DU taper noe på å svare på et anrop, men hvis du ringer opp igjen kan det hende du blir en del fattigere.
Vis hele sitatet...
Og hvordan skal jeg liksom klare å ringe et ukjent nummer da?
Man kan bli fakturert for å svare på anrop, men det er ikke lovlig. Derfor kommer de som regel fra et jallanummer med 25 siffer og norske teleselskaper/myndigheter får ikke gjort noe.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Dette har skjedd med meg i 2 dager og. Har ikke tilfeldigvis Samsung?
Du kan tape penger på dette hvis det er en person fra utlandet som ringer deg.

Du kan vel også ringe din operatør og si at du blir utsatt for telefonterror eller noe sånt og be om nummeret, vet ikke om det funker da
Det har skjedd mye med meg den siste uken også, var bare skurring den første gangen hos meg også.
Selv om jeg egentlig aldri pleier tar tlf når noen ringer med skjult nr.
På noen samsung telefoner så er den mulig å ringe til seg selv. innpå telefonen så kan du spille inn ett lydklipp som vil bli avspilt når du ringer deg selv. Dette koster ikke penger. Hvis du holder inn en eller annan knapp på telefonen så ringer du altså til deg selv
Sitat av sky_king Vis innlegg
Du kan tape penger på dette hvis det er en person fra utlandet som ringer deg.

Du kan vel også ringe din operatør og si at du blir utsatt for telefonterror eller noe sånt og be om nummeret, vet ikke om det funker da
Vis hele sitatet...
Mobiloperatøren gir deg, uten å nøle nummeret til en som har ringt med skjult identitet.
Sitat av Colafreak Vis innlegg
Mobiloperatøren gir deg, uten å nøle nummeret til en som har ringt med skjult identitet.
Vis hele sitatet...
Noen som kan bekrefte dette?
JEG har ihvertfall lest at ranvik har skrevet det her på nFF
Sitat av hhelene Vis innlegg
På noen samsung telefoner så er den mulig å ringe til seg selv. innpå telefonen så kan du spille inn ett lydklipp som vil bli avspilt når du ringer deg selv. Dette koster ikke penger. Hvis du holder inn en eller annan knapp på telefonen så ringer du altså til deg selv
Vis hele sitatet...
Stemmer det. Hvis du trykker på volumknappen mens mobilen er i standby/Låst med tastelåsen, men lyser, kan du få opp ukjent anrop fra deg selv. Dette kan du fjerne enkelt under Instillinger/Programmer/anrop/falskt anrop på tlf din ;-)
Det som også er vanlig er at telemarketingselskaper, ala "telefonselgere", ringer og gir denne effekten.
De ringer gjerne 3 stk om gangen, og førstemann til å svare får selgeren, de 2 andre som tar telefonen vil bare få stillhet.

Men Weedy88s forslag virker trolig, det også; gitt at du har denne typen telefon. Prøv det ?
jeg ble også oppringt for 2-3 uker siden.. da jeg prøvde å ringe tilbake, mistet jeg en del penger..
Kjæresten min har hatt samme problem med sin Samsung Jet. Med jevne mellomrom blir hun oppringt av et skjult nummer, uten at det er noen som helst lyd eller noe i andre enden. Skal be henne sjekke ut det weedy88 sa
F1sh's Avatar
Trådstarter
Sitat av weedy88 Vis innlegg
Dette har skjedd med meg i 2 dager og. Har ikke tilfeldigvis Samsung?
Vis hele sitatet...
Det har jeg tilfeldigvis
Sitat av fredeve Vis innlegg
Det har jeg tilfeldigvis
Vis hele sitatet...
Det er en ganske kul funksjon faktisk. Si du prater med en one night stand du absolutt ikke vil prate med og det er det mest pinlige øyeblikket noen sinne. I lomma trykker du på knappen og du "får en telefon". Da er det tonn av fake samtaler du kan vri deg unna med. Som at morra di er på sykehus.
Sitat av cplpro Vis innlegg
jeg ble også oppringt for 2-3 uker siden.. da jeg prøvde å ringe tilbake, mistet jeg en del penger..
Vis hele sitatet...

Skjønner ikke hvordan i huleste du klarte å ringe tilbake et " skjult " nummer ?

Har aldri hørt om folk som har klart å ringe tilbake til folk som har rinkt dem med skjult nummer.


Men hvis du blir oppring fra f.eks 2515125214125136 , og du ringer tilbake så er det nok noe gali og du mister endel penger ja.

Så 1 golden rule: GOOGLE IT FØRST !
Har skjedd med meg i det siste og. Har foresten Samsung ja
Så det er altså jeg som ringer meg selv? Noen som vet hvordan jeg fjerner dette?
Sist endret av Yoppl; 26. februar 2010 kl. 03:30.
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Sitat av Colafreak Vis innlegg
Mobiloperatøren gir deg, uten å nøle nummeret til en som har ringt med skjult identitet.
Vis hele sitatet...
Sitat av bobbo Vis innlegg
Noen som kan bekrefte dette?
Vis hele sitatet...
Jeg kan med glede AVKREFTE dette. Slik meningsløs feilinformasjon er helt latterlig å komme med. Så fremst du ikke blir drapstruet og har anmeldt saken til politiet og de har undersøkt saken vil du aldri få vite hvem som ringer med skjult nummer før du eventuelt tar telefonen og snakker med vedkommende.
Sitat av Magisk Vis innlegg
Jeg kan med glede AVKREFTE dette. Slik meningsløs feilinformasjon er helt latterlig å komme med. Så fremst du ikke blir drapstruet og har anmeldt saken til politiet og de har undersøkt saken vil du aldri få vite hvem som ringer med skjult nummer før du eventuelt tar telefonen og snakker med vedkommende.
Vis hele sitatet...
x2. Har akkurat vært ute for det samme selv. Ringte operatør, men de har ikke lov til å utgi slik info.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Har nettopp funnet ut av dette problemet. Til de som blir oppringt av "Ukjent nummer" uten at det er noen i den andre enden, har GARANTERT Samsung. Jeg har blitt oppringt i flere uker. Men nå har jeg funnet ut at når man har Falsk anrop aktivert, så hvis man holder nede "demp volum" knappen på siden, ringer den automatisk til deg. Dette er en smart oppfinnelse, da som foreksempel du snakker lenge med noen i virkeligheten (uten telefonen), og du ikke klarer å vri deg unna for å gå, så stikker du handen nede og holder inn denne tasten, vips så blir du oppringt og kan med god fornuft si "jeg må nesten ta denne telefonen, så vi snakkes senere!" ;- ))))
▼ ... noen uker senere ... ▼
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Sitat av Magisk Vis innlegg
Jeg kan med glede AVKREFTE dette. Slik meningsløs feilinformasjon er helt latterlig å komme med. Så fremst du ikke blir drapstruet og har anmeldt saken til politiet og de har undersøkt saken vil du aldri få vite hvem som ringer med skjult nummer før du eventuelt tar telefonen og snakker med vedkommende.
Vis hele sitatet...
Jeg skal ta meg selv litt i akt her, det viser seg at jeg tok litt feil ved å avkrefte dette. Enkelte operatører gir ut denne informasjonen ved skriftlig henvendelse, mens derimot andre ikke gjør det.

Jeg tok litt feil..
Sitat av Yoppl
Har skjedd med meg i det siste og. Har foresten Samsung ja
Så det er altså jeg som ringer meg selv? Noen som vet hvordan jeg fjerner dette?
Vis hele sitatet...
Sitat av weedy88 Vis innlegg
Dette kan du fjerne enkelt under Instillinger/Programmer/anrop/falskt anrop på tlf din ;-)
Vis hele sitatet...
profit? [COLOR="Wheat"]titegn[/COLOR]
[COLOR="Red"]EDIT:[/COLOR] så først nå at det var en gammel tråd ...
Sist endret av krJo; 20. april 2010 kl. 11:36.