Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 3394
Jeg og en kompis satt å diskuterte her om dagen, og kom inn på en historie om noen som hadde funnet store mengder kokain.

Om dere hadde funnet store mengder med narkotika, hva ville dere gjort?
Får man for eksempel finnerlønn for slikt?

:-)
Sist endret av jensen2k; 4. april 2010 kl. 21:57.
Med brostein i hånden
Johnny B's Avatar
Party time!
Jeg tror ikke akkurat at folk som har mistet store mengder dyr kokain utlover finnerlønn annet enn en kule i hodet.
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Selge er jo alltids en mulighet...

PROFIT
Hmm ja si det...
Du får nok ikke noe finnerlønn hvis du leverer det inn.
Jeg tror jeg hadde latt det ligge, hva om du hadde blitt busta på vei til å levere det inn? :P
vell du burde bli kvitt det uansett.

ring purken fra en kiosk eller noe? si hva du har funnet osv, få de til å garantere at du ikke har noe med det å gjøre og at de bare kan komme og hente det?

hvor i helvete fant du store mengder kokain?
løp
de ser posten din og kripos sporer deg opp! LØP!
blodhundene er på veiiiiiii!
Du ser en rar pakke mitt på gaten. Nyskjerrig som du er så løfter du opp pakken. I det du har reist deg opp så "Freeze, FBI!" Eller kanskje "Stopp, dette er politiet."

sånn offtopic, så hadde jeg og noen kompiser hørt at man får finnerlønn hos politiet om man kommer med ting til de. Små barn som vi var fikk vi dollartegn i øynene. Planen var klar, Sparken som hadde stått utenfor huset mitt på andre siden av gaten siden vintern var målet. Mitt på sommern dro vi sparken langs asvalten den lange veien til politikammeret. Fikk vi noe finnerlønn? NEI!!
Sist endret av mo3; 4. april 2010 kl. 22:51.
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Det spørs jo helt hva slags "narkotika", hadde det vært heroin eller noe hadde jeg brent det.

Hadde det vært cannabis hadde jeg hatt ganske stort smil resten av dagen
King of Spooning
Acidous's Avatar
Hadde nok vært best å la den ligge.

Kan aldri vite hvem som ser deg plukke det opp, og det er heller lite kult å få 2 svære boleknarkere med kjøtere og balltre på døra.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av Acidous Vis innlegg
Hadde nok vært best å la den ligge.

Kan aldri vite hvem som ser deg plukke det opp, og det er heller lite kult å få 2 svære boleknarkere med kjøtere og balltre på døra.
Vis hele sitatet...
Seconded - dette tilhører nok noen og de kan ha mye bedre oversikt over sakene enn det ser ut som.
Hmm, uansett ville jeg nok gått så langt bort som mulig. Kanskje ringt politiet anonymt, vil jo ikke ha noen narko-smuglere på hodet.

Diskuterte faktisk det samme her om dagen da jeg så No Country For Old Men med noen kompiser, der skjer nesten det samme(bare med penger+stoff).
Sio: Om de hadde hatt så mye oversikt ville dem ikke ha mista stoffet.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av appel Vis innlegg
Sio: Om de hadde hatt så mye oversikt ville dem ikke ha mista stoffet.
Vis hele sitatet...
Det ville selvsagt ikke du kunne vite noe om med mindre du skreddersyr scenariet ditt og da mest sannsynlig gjør det mer urealistisk enn det problemstillingen allerede er.
Trådstarter
21 0
Hehe, ikke tro jeg har funnet noe her da, folkens. Er bare tankespill Er nok ikke så "heldig".

Personlig ville jeg nok prøvd å fått noe profitt ut av det. Det vi snakket om har sikkert en gateverdi på noen millioner(uten at jeg vet hva ting går for). For, siden politiet ikke ville gitt meg noe.

Problemet hadde jo vært å blitt kvitt så store mengder. Folk hadde jo startet å lure. Jeg er ingen narkoman, det værste jeg har "prøvd" er jo alkohol. Så jeg har ingen peiling. Så, det hadde nok vært ganske vanskelig å blitt kvitt slikt som en "noob". Men.. Hadde kanskje vært enklest å latt det ligge som dere sider.
Si du hadde funnet 10 KG Kokain / heroin eller hva faen burde du kaste det eller bruke dte til eget bruk!
Om du i det hele tatt hadde prøvd og selge dette hadde du blitt knerta eller mista noen tær eller fingre.

Folka som eide det hadde spora deg med en gang!
Jeg hadde tatt det med meg og solgt det ut i mindre doser til venner og bekjente, mtp. at små unger kunne finne dette.
I mine øyne er det bedre at jeg får profit enn at noen andre får det, eller at det blir levert til politiet og lagt bort/destruert.
Sist endret av Clr; 5. april 2010 kl. 03:00.
Men la oss si

Hvis jeg leverer f.eks 1 Kg hasj til politiet. Blir jeg arrestert da ? sefølgelig er jo det extremt dumt men
Sitat av Itsnotover Vis innlegg
Men la oss si

Hvis jeg leverer f.eks 1 Kg hasj til politiet. Blir jeg arrestert da ? sefølgelig er jo det extremt dumt men
Vis hele sitatet...
Spørs jo hviklet miljø du er, er du en gammel dame på 60 hadde vel politiet smilt!
Er du en stooner / er med litt kriminelle folk hadde vel politi trodd du hadde prøvd deg på en april spøk og holdt på og daue!
Sitat av Itsnotover Vis innlegg
Men la oss si

Hvis jeg leverer f.eks 1 Kg hasj til politiet. Blir jeg arrestert da ? sefølgelig er jo det extremt dumt men
Vis hele sitatet...
Du blir ikke arrestert.
Du har jo gjort politiet en tjeneste (uansett om det er ditt, eller du har funnet det). Det er jo nå 1 kg mindre hasj i omløp.

Dette er nok det tryggest alternativet. Om du velger å gjøre noe annet så blir du per definisjon kriminell.
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Spørs jo hviklet miljø du er, er du en gammel dame på 60 hadde vel politiet smilt!
Er du en stooner / er med litt kriminelle folk hadde vel politi trodd du hadde prøvd deg på en april spøk og holdt på og daue!
Vis hele sitatet...
Den er litt tvilsom. Politiet kan jo ikke tro at en stooner skal levere fra seg kg's med hasj? I såfall er dem jævlig dum hvis dem mistenker en person som leverer fra seg kilosvis frivillig med narkotika til politiet.
Sist endret av eskil2k; 5. april 2010 kl. 15:27.
Sitat av Grimdoc Vis innlegg
Det er jo nå 1 kg mindre hasj i omløp.
Vis hele sitatet...
Bare å røyke det opp, så vil det jo uansett bli 1 kg mindre i omløp
ArbeidsledigProletar
Spørs hvilket narkotisk stoff det er, men sannsynligvis bare å omsette det?

Tjene litt spenn
Er jo selvfølgelig grenser for hvor mye man klarer å flytte på da. Ta tiden til hjelp og ikke buse ut med store batches da det antageligvis vil gi uønsket oppmerksomhet, i tillegg må du jo ha relativt OK hookups for å få flytta noe mye større kvantum enn plater hvis det er snakk om hasj. Ellers ville jeg stort sett styrt unna, tatt vare på noe til eget bruk stasha vekk resten på hytta eller no og henta påfyll når jeg har trengt det, generelt sett ikke prata om det.
Sitat av Clr Vis innlegg
I mine øyne er det bedre at jeg får profit enn at noen andre får det, eller at det blir levert til politiet og lagt bort/destruert.
Vis hele sitatet...
Hadde blitt pakket om å solgt tilbake til folka som eide det av korrupte politifolk
Om du finner 10k av whatever , så beholder du 1k (finnerlønn?) og resten gir du til purken. vinnvinn!
Sitat av LoRd Vis innlegg
Om du finner 10k av whatever , så beholder du 1k (finnerlønn?) og resten gir du til purken. vinnvinn!
Vis hele sitatet...
Det er jo 9x større profitt ved å beholde alt...
Sitat av Clr Vis innlegg
Det er jo 9x større profitt ved å beholde alt...
Vis hele sitatet...
Lykke til med å selge 10k uten å bli lagt merke til.
Sitat av LoRd Vis innlegg
Lykke til med å selge 10k uten å bli lagt merke til.
Vis hele sitatet...
Hvis du vet hvem du bør selge til så ser jeg egentlig ikke problemet
Hadde nok solgt det neppe i byen jeg fant greiene da