Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 3373
Noen ganger trenger man litt humor blant alle drama- og action-seriene.
Jeg har nå sett alt av The Big Bang Theory, How I Met Your Mother og Scrubs. Noen som vet om noen noen sitcoms (hva kalles det på norsk?) som er like morsomme som disse?
Two and a half men og en litt eldre en, men etter min mening den beste: That 70's show
De jeg finner på i farta
Sist endret av Skauen; 30. mars 2010 kl. 00:33.
Jeg vil anbefale deg å sjekke ut The Office, både den amerikanske og den britiske utgaven. Start gjerne med den britiske

It's always sunny in Philadelphia er også sinnsykt morsomt, men absolutt ingen typisk sitcom.
entourage, modern family, arested developments og malcolm in the middle!
der er noen av mine favoritter vertfal.
arested developments og malcolm i midten kommerdet ikke flere episoder av, modern family er mot slutten av 1 sesong og entourage er ferdig med sesong 6.

håper du finner noe du liker
Trådstarter
Takk for fine tips!
Har sett en del Two and a half men, og aldri vært no særlig fan av det. Syns det repeterer seg selv for ofte.
Har sett alt Entourage, men regner ikke det som en sitcom så sa ikke noe om det. Gleder meg til ny sesong!

Takk for fine tips, folkens! Tror jeg sjekker ut It's always sunny in Philadelphia og The Office til å begynne med!

Keep 'em coming!
http://www.imdb.com/title/tt0255734/ - Grounded for life er alltid bra. En typisk sitcom. =)

http://www.imdb.com/title/tt0934814/ - Chuck er jo også en noenlunde bra komedie, men ikke noen typisk sitcom.

Det er altfor mange dårlige komedier ute i den store vide verden, og de få jeg synes er bra er allerede nevnt. Arrested development er for øvrig den klart beste komedien jeg noensinne har sett. Selv om den serien har mange delte meninger - enten elsker du den, eller så hater du den.
Jeg klarer ikke lengre å se komedier med latterspor, siden jeg regner meg selv for å være såpass smart at jeg ikke trenger en amerikansk produsent for å fortelle meg når jeg skal le.

Arrested development er som flere har sagt helt fantastisk. 30 Rock er veldig tøvete og har definitivt sine øyeblikk. The Office (US) har etter mitt syn tapt seg veldig de siste åra.

Du bør også sjekke ut Extras som er laga av Ricky Gervais og Steven Merchant som lagde den originale engelske The Office. Den har en lekker blanding av hysteri, intelligens og fjolleri, og er altså veldig bra.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Jeg klarer ikke lengre å se komedier med latterspor, siden jeg regner meg selv for å være såpass smart at jeg ikke trenger en amerikansk produsent for å fortelle meg når jeg skal le.
Vis hele sitatet...
Haha, jeg vet nøyaktig hva du mener. Etter man har ligget på sofaen i noen timer å sett på komedier med latterspor merker du ikke at de er der en gang da. ^^
The IT Crowd - http://www.imdb.com/title/tt0487831/

Utrolig morrsom TV serie (UK) for pc frelste folk ;P
A bit of Fry and Laurie ligner monty python med sketsjer - ikke sitcom.
Flight of the Conchords er genialt.
Sist endret av Zepur; 30. mars 2010 kl. 02:45.
Family guy, American dad, spongebob, boondocks og invader zim.
Tegneserier alle sammen, men faen de eier.

"Ekte mennesker"-serier : weeds, my name is earl, uti vår hage, brødrene dahl (alle husker vel de fra sine yngre dager)

Eier alt som er å eie av de på dvd. De fortjener det å ikke bli lasta ned
Hvis du likte Scrubs, så kommer du til å elske SpinCity (sessong 1 - 4, 5 & 6 ødela charlie sheen)
samme folka som lagde begge seriene
Black Books
Vanskelig å beskrive, men denne sitcommen er intelligent, absurd og uhyre morsom. Hadde ikke så høye forhåpninger til denne, men den har gitt meg noen saftige latterkuler i hver episode. Den overgikk Big Bang Theory og That 70's Show på min favorittliste over komiserier glatt.
En liten review fra imdb:

"I ate all your bees!"
That's just one of the many classically surreal lines from the brilliant "Black Books". In fact, there are so many more that practically every other line is another bizarre comment that'll have you giggling into your dry white wine (as long as it's not Chardonnay). From the first episode of the first series (Bernard mincing up to a bunch of thuggish looking Millwall supporters and asking "Which one of you bitches wants to dance?") to the last episode of the second series (a restaurant where they have no vegetables and all the meat dishes are served up complete with little tombstones), "Black Books" deals in the sort of off-kilter humour that frequently defies any kind of logic and always manages to be unfailingly hilarious.
Vis hele sitatet...
Sitat av pÝv Vis innlegg
A bit of Fry and Laurie ligner monty python med sketsjer - ikke sitcom.
Vis hele sitatet...
Sketsjene der er uforglemmelige, elsker den hvor han skal stave navnet sitt som kun består av "lyder" (slippe en blyant på bordet elns).
Arrested Development. Konge serie, synd de sluttet.

My Name is Earl. Herlig, spesielt hvis du er litt utafor.

That 70's Show. Men kun de første sesongene, ble rævva i de siste.... kanskje det ble for populært og de måtte jekke ned humoren, gudane veit.

The Office. Så flaut at det blir bra, hvem klarer å se sjefen uten å ville gjemme seg? Den engelske er best, men synes den amerikanske også tok seg opp etterhvert, for så å dessverre dale litt (hva med å ikke lage xx antall sesonger?)

Family Guy. En serie som IKKE trenger slutte med nye sesonger.
Ser at både Chuck og Two and a Half Men er nevnt allerede. Kan også anbefale Better Off Ted, Community, og Rules of Engagement på det sterkeste. Gary Unmarried har også noe bra. Psych gjør også et forsøk på sitcom (men 45-minutters episoder.) Den er noe spesiell, men verdt å teste.

Siden du sier du har sett alt av Scrubs antar jeg at du allerede følger den "nye" serien på med school?

Tips: Sjekk nettsidene til CBS - de kjører de fleste sitcoms i USA for øyeblikket.
Er selv storfan av curb your enthusiasm. Serien er laget av Larry David, mannen som sammen med Jerry Seinfeld skapte verdens hittil beste sitcom; Seinfeld. Totalt usensurert "on the edge"-humor. Veldig bra!
It's Always Sunny in Philadelphia! Må ses.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Trådstarter
Har nå sett alt av It's Always Sunny in Philadelphia og Chuck.
Digga begge to, men Chuck er den absolutte favoritten. Kanskje den beste komi-serien jeg har sett.

Flere forslag?
My Name Is Earl, Big Stan , Observed And Report, Ikke krøll med Zohan, The Simpsons Family Guy , Futurama,American pie 1-7 (vet ikke om det er komedie men det er morsomt og bra),
South Park?

og så burdte du sjekke ut Drawn Together og Reaper
Sist endret av skepsis; 27. mai 2010 kl. 21:33.
Den definitivt beste komedie serien for øyeblikket er "Blue Mountain State", det er en litt ukjent TV-serie fordi den ble vist på MTV.
The IT crowd
Californication
Eastbound and down, hysterisk komedie med Will Ferell og Danny Mcbride

http://www.youtube.com/watch?v=F5-zuIkNCfk
South Park!
Sitat av Awesomeness Vis innlegg
Den definitivt beste komedie serien for øyeblikket er "Blue Mountain State", det er en litt ukjent TV-serie fordi den ble vist på MTV.
Vis hele sitatet...
What? En ukjent serie fordi den ble vist på MTV?
Det blir jo som å si at noen er ærlig fordi de stjeler.
Green Wing. Ingenting slår britisk humor! (Der er første del av første episode btw)
▼ ... noen måneder senere ... ▼
You don't mess with the Zohan! Ler meg i hjel hver gang
Hvis jeg skal anbefale noe i samme gate som du nevner vil jeg anbefale The War At Home, selvom det er idiotisk latterspor.
Latterspor skulle vært valgfritt
The Office (US & UK, begge er fantastiske)
Eastbound and Down
It's Always Sunny in Philadelphia
Seinfeld
Curb your Enthusiasm (Larry David er hysterisk)
Modern Family
Sist endret av vizzini; 1. november 2010 kl. 05:34.
Arrested Development og Californication bør du få med deg!
Red Dwarf
Father Ted
Monkey Dust (men det er sinnsykt mørk humor)
Californication og entourage
et alternaltiv er den gammle klassikern: fresh prince of bel air. sykt morsom og med selveste will smith i hovedrollen!