Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2628
Det er ekstremt få nettsteder her i Norge som støtter nettbetalings greia PayPal. Så lang har jeg kommet over nettspillet Aion som eneste som støtter det. Hvorfor er det så få?
ikke støtter:
- Platekompaiet
- Game (gamle spiderman kjede)
- WoW
- WAR

Er sikkert en masse mer nettsteder som ikke støtter men har fått meg paypal og føler at jeg nesten ikke kan bruke det noe sted.
Bruker ikke Paypal selv, men de fleste stedene tillater vanlig kredittkort/nettbank, så ser ikke helt problemet?
Sitat av Kirie Vis innlegg
Bruker ikke Paypal selv, men de fleste stedene tillater vanlig kredittkort/nettbank, så ser ikke helt problemet?
Vis hele sitatet...
Paypal er mye lettere og tryggere å bruke. Jeg er enig med OP, flere norske nettbutikker trenger Paypal!
En av grunnene kan være at ikke alt for mange nordmenn har Paypal, eller at det koster ekstra for overføring og sikkerhet.
Majestic 12
Tothep's Avatar
Jeg bruker paypal mye selv. Synes det er en genial betalingsmåte.
Tror nok at det kommer flere plasser i Norge som støtter dem snart.
Eneste jeg har å utsette på dem er selve prisen dem tar for en overføring, er det store beløp blir det ofte dyrt å bruke dem.
Bruker det mye selv, da jeg handler tjenester på nett. Bruker det ellers også på sider som ebay og kina-opplegg, betaler gjerne litt ekstra for å vite at pengene er sikre. Men ser ikke helt fordelen når jeg f. eks. handler på Komplett, man vet jo at de er til å stole på.
Jo dæven, glemte jeg hadde paypal konto. Var jo slik jeg fikk pengene tilbake etter jeg bestile en vare jeg aldri fikk. File a dispute og vips pengene tilbake. Er vel kanskje tryggere med paypal ja. Aldri brukt det så mye så vet ikke om alle fordelene og ulempene, men muligheten til å klage er da positiv.
grønnsak
Oransje's Avatar
Trådstarter
Sitat av Kirie Vis innlegg
Bruker ikke Paypal selv, men de fleste stedene tillater vanlig kredittkort/nettbank, så ser ikke helt problemet?
Vis hele sitatet...
Problemet er at jeg ikke er 18 så jeg har ikke tilgang til Visa. Har bare Visa Electronic. (ungdomskort)
paypal er litt nytt i norge. men fler og fler vil nok komme til å bruke det håper da det

begynner noen, begynner fler
Sist endret av WhiteHat; 25. mars 2010 kl. 18:57.
Problemet er jo at mange ville benyttet seg av file a dispute og skapt mer trøbbel enn det selskapene gidder...
Kan da bruke electronic på nett. Såvidt jeg vet kan du få nettbank uten å være 18, eller?
Sitat av Kirie Vis innlegg
Kan da bruke electronic på nett. Såvidt jeg vet kan du få nettbank uten å være 18, eller?
Vis hele sitatet...
ja, jeg er under 18 å har nettbank.
men kan ikke handle på sider som f.e.k.s. komplett med nettbank