Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 3639
God dagen
Jeg har en gammel jorde bil stående i garasjen. Gammel VW.
Jeg tenkte og ta meg en tur i snø fonna nå, men fant ut at jeg ikke hadde nøkler. har rota dem bort.

Bilen er forsåvidt så gammel at det er bare og tjuvkoble den, og bilen holder maks i 2-3 år til, så kan like godt bare tjuv koble den, jeg søkte litt på forumet og fant denne guiden.


1. Kom deg inn i bilen. (Søk i forumet på hvordan dette kan gjøres (f. eks. "slimjim" kan brukes..)

2. Knekk rattlåsen. (Få gjerne noen til å hjelpe deg med å vri rattet HARDT frem og tilbake til rattlåsen er knukket)

3. Nå knekker du vekk all plasten under rattet. Bruk baksiden av en hammer eller lignende. (Dette kan være lettere om vinteren når det er kaldt, for da er plasten sprøere)

4. Stikk hodet inn i hullet. (Hullet plasten dekket til før du knakk den av) Se på baksiden av der du putter inn nøkkelen. Ut fra den delen går det to ledninger. (Farge varierer.) Napp ut begge ledningene "gni" de mot hverandre til bilen forhåpentligvis starter.
Sørg for at bilen står i fri eller at du clutcher når bilen tenner.

edit: Jeg sa det kunne være en fordel om det var kaldt for da var plasten mykere. Dette stemmer, men kulden er også en ulempe da det kan bli vanskeligere å få startet motoren.
Vis hele sitatet...
Vil dette funke? Det er ikke rattlås på bilen, så trenger bare tjuvkoble den
Beklager for skrive leifer og hvis det er feil forum.
God kveld.

Min erfaring med vw(golf2) er at det er flere enn to ledninger til tenningslåsen. To må kobles sammen for å sette på tenninga og en annen må jordes for å få starteren til å gå.

Det er bare å prøve seg fram, det er det jeg gjorde når jeg skulle starte golfen til brodern
Sist endret av bik14; 17. mars 2009 kl. 22:33.
Trådstarter
2 0
Så bare og koble / subbe alle lednigene som går fra låsen mot hverandre?
Jepp, Volvo.
Hold sammen to og to ledninger til tenninga går på. Disse må så henge sammen så lenge bilen skal gå, så greit å feste/teipe de litt sammen. Så må du da en tredje ledning borti disse to å holde inne for starteren.
jeg måtte ha en 3 ledning til for å få den til å starte.
var noe med å starte el motoren, gi tenning og jord. husker ikke helt,. men måtte ha 2 ledninger sammen og berøre de 2 med en 3. var en gammel golf
På en golf2 så kan du bare knuse tenningslåsen, så bruker du en 32mm/34mm (husker ikke helt) dytte den inn på det som er igjen av tenningslåsen, vri hardt og denne delen deler seg i 2.. fjærn den ytterste delen og bruk en skrutrekker akkuratt som du ville brukt en nøkkel.

Da slipper du problemet med rattlås (som kan komme på automatisk igjen selv om du knekker den første gang)
Jeg har en annen ide som muligens kan fungere som jeg så på youtube(husker ikke hva jeg søkte!)
Du tar en tennis ball og lager et lite hull på ca 10-20mm så fjerner du alt innholde, uten at du river ballen i stykker, og så tar du den på nøkkelhullet i bilen og trykker den inn slik at luften i ballen går ut og så trykker du ca 2-5 ganger.

Ganske sikker på at det her funker på mange gamle biler!
Neutral Good
Mith's Avatar
Det funker ikke, uansett alder på bilen.
Sitat av produsenten Vis innlegg
Jeg har en annen ide som muligens kan fungere som jeg så på youtube(husker ikke hva jeg søkte!)
Du tar en tennis ball og lager et lite hull på ca 10-20mm så fjerner du alt innholde, uten at du river ballen i stykker, og så tar du den på nøkkelhullet i bilen og trykker den inn slik at luften i ballen går ut og så trykker du ca 2-5 ganger.

Ganske sikker på at det her funker på mange gamle biler!
Vis hele sitatet...
Haha, det klippet er jo så falskt som det går ann å bli, klippet du henviser til var også for låsen på utsiden av bilen.. Kildekritikk?
Sist endret av campod; 18. mars 2009 kl. 14:55.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
jepp, bullshit det med tennisballen. bare Mac Gyver fixer slikt
AVOGTIL ER LÅSEN SÅ GAMMEL OG SLITT AT DU FAKTISK BARE TRENGER Å BRUKE EN NØKKEL FRA TILSVAREDE BIL.
Slipper en å knekke løs
Vil nå si at forslaget om å skape vakum for å trekke den ut var en god ide

Men knus låsen, ta ledningene og kos deg
Sist endret av Trollsauen; 3. september 2009 kl. 10:04.
Jeg sier bare en ting: http://www.youtube.com/watch?v=TQ1jf...eature=related . Viktigst at dere får med dere 3,30 og utover
når man kobler ledningene får man ikke støtt da, skal man ikke gnistre de till værandre så det kommer strøm
Sitat av weed911 Vis innlegg
når man kobler ledningene får man ikke støtt da, skal man ikke gnistre de till værandre så det kommer strøm
Vis hele sitatet...
12 volt overlever man med god margin

Det er lurt å google etter koblingsskjema til nevnte bil, da finner du lett ut fargen på ledningen til tenningsanlegget som skal tvinnes permanent til den tykke røde ledningen til tenningslåsen, og til starteren som bare skal holdes til disse til bilen starter.
Sitat av Kafir Vis innlegg
12 volt overlever man med god margin

Det er lurt å google etter koblingsskjema til nevnte bil, da finner du lett ut fargen på ledningen til tenningsanlegget som skal tvinnes permanent til den tykke røde ledningen til tenningslåsen, og til starteren som bare skal holdes til disse til bilen starter.
Vis hele sitatet...
Teknisk sett kan du dø av 0.03a (30 milliampere). En tazer kan fyre av ekstremt mye v(volt), men er fremdeles ikke så dødelig. Mao, det er ikke v (volt) som er dødelig, det er A (Ampere)...
Sist endret av Spelly; 3. september 2009 kl. 12:09.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av spelley Vis innlegg
Teknisk sett kan du dø av 0.03a (30 milliampere). En tazer kan fyre av ekstremt mye v(volt), men er fremdeles ikke så dødelig. Mao, det er ikke v (volt) som er dødelig, det er A (Ampere)...
Vis hele sitatet...
I=U/R og resistansen i et typisk menneske er i kiloohm-området. Derfor hjelper det ikkje kor mykje straum kjelda kan levere når lasta har høg resistans.

Alt under 50V er definert som ubetinga berøringssikkert her i landet, og stortsett elles i verden.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av produsenten Vis innlegg
Jeg har en annen ide som muligens kan fungere som jeg så på youtube(husker ikke hva jeg søkte!)
Du tar en tennis ball og lager et lite hull på ca 10-20mm så fjerner du alt innholde, uten at du river ballen i stykker, og så tar du den på nøkkelhullet i bilen og trykker den inn slik at luften i ballen går ut og så trykker du ca 2-5 ganger.

Ganske sikker på at det her funker på mange gamle biler!
Vis hele sitatet...
¨prøvde det men fikk det ikke til å funke. men du må ''skinne'' tennisballen først.
det som skjer er at du lager vacum sånn at ytterdøren låser seg opp. funker ikke til å starte bilen
Sitat av cod123 Vis innlegg
¨prøvde det men fikk det ikke til å funke. men du må ''skinne'' tennisballen først.
det som skjer er at du lager vacum sånn at ytterdøren låser seg opp. funker ikke til å starte bilen
Vis hele sitatet...
Det er en myte at det funker, er ikke vits å prøve engang..
Heller knekke opp låsen eller knuse ruta for å komme deg inn i bilen, for så å knekke opp tenningslåsen eller tjuvkoble bilen..
Stikk ett skrujern i tenningslåsen og vri om det du klarer.