Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 3250
Heisann, jeg og noen venner bestemte oss for og prøve dette her da, så vi fikk kjøpt 5 gram for 500kr. Først så tok vi og lagde ''joints'' da, altså vi knuste litt og strødde det over tobakk og tok lightern raskt over et par ganger, rullet det også røyka. Noe som ikke var alt for digg, så fant vi ut at vi skulle lage en bong, men nå skulle vi bare røyke hasjen. Og det gjorde vi, var selvfølgelig bedre det her da, mener jeg men jeg fikk liksom ikke noe spesiell effekt ut av dette, noe jeg egentlig burde med tanke på at vi faktisk røyka de 5gr i løpet av to dager. Eneste jeg merka var at hodet ble litt tungt og småtrøtt, noe som jeg egentlig var fra før av, så det jeg lurte på er om dette rett og slett var dårlig hasj? Og har hørt at ''grønt'' er bedre, hva mener dere?

tusen takk for alle svar! : D
Det er mest sannsynlig fordi det var første gang. Det gir ofte ikke effekt første gang. Såklart kan det være dårlig men neppe grunne til at det ikke fikk funk.
Sist endret av RetroDude; 17. mars 2010 kl. 16:27.
Jeg vil si du burde droppe å "knuse hasjen" over tobakken, å heller varme den opp forsiktig med en lighter, for og så gni den inn i tobakken. Men hørres ikke helt bra ut viss det var lite funk nei
Sist endret av the_dj; 17. mars 2010 kl. 16:31. Grunn: skriveleif
Trådstarter
9 0
Sitat av RetroDude Vis innlegg
Det er mest sannsynlig fordi det var første gang. Det gir ofte ikke effekt første gang. Såklart kan det være dårlig men neppe grunne til at det ikke fikk funk.
Vis hele sitatet...

ah, okey. tusen takk for svar!

Sitat av the_dj Vis innlegg
Jeg vil si du burde droppe å "knuse hasjen" over tobakken, å heller varme den opp forsiktig med en lighter, for og så gni den inn i tobakken. Men hørres ikke helt bra ut viss det var lite funk nei
Vis hele sitatet...
okei! får prøve det neste gang : )
Klipp opp tobakken(roast den, altså brenn den litt om du liker det, VARM ikke brenn tjallen, gni den oppi. voila
Min teori er at utrolig mange ganger når folk ikke får funk de første gangene så skyldes det dårlig mekking, utstyr og/eller dårlig hasj. Selv om man kroppen ikke "kjenner" rusen så burde man kjenne kraftig forskjell hvis man bruker skikkelig bong og har god hasj. Første gangen eller ikke.
Trådstarter
9 0
Sitat av murloc Vis innlegg
Min teori er at utrolig mange ganger når folk ikke får funk de første gangene så skyldes det dårlig mekking, utstyr og/eller dårlig hasj. Selv om man kroppen ikke "kjenner" rusen så burde man kjenne kraftig forskjell hvis man bruker skikkelig bong og har god hasj. Første gangen eller ikke.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg er litt enig der. Lest om folk som ble så jævlig fjerne første gangen. Men det skal sies at vi røyka idag tidlig, rundt 11 tiden, og nå begynner jeg og bli helt for jævlig sliten : p

men altså, er det farlig og bare ta hasjen? altså lage bong og ta lightern på den og ja, suge inn?
Sitat av pandarofl Vis innlegg
Ja, jeg er litt enig der. Lest om folk som ble så jævlig fjerne første gangen. Men det skal sies at vi røyka idag tidlig, rundt 11 tiden, og nå begynner jeg og bli helt for jævlig sliten : p

men altså, er det farlig og bare ta hasjen? altså lage bong og ta lightern på den og ja, suge inn?
Vis hele sitatet...
Hvorfor skulle faren øke ved å kutte ut tobakken?
Trådstarter
9 0
Sitat av Tengel Vis innlegg
Hvorfor skulle faren øke ved å kutte ut tobakken?
Vis hele sitatet...
aner ikke, var bare et spørsmål : )
Hvordan smakte den?

Fordi noen ganger kan det være buffa ut med no annet dritt.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Sitat av the_dj Vis innlegg
Jeg vil si du burde droppe å "knuse hasjen" over tobakken, å heller varme den opp forsiktig med en lighter, for og så gni den inn i tobakken. Men hørres ikke helt bra ut viss det var lite funk nei
Vis hele sitatet...
Hvorfor det?
Så sant det er mulig å smuldre/knuse hasjen med fingrene og strø den over tobakken ville jeg mye heller gjort det enn å varme/brenne den.
Dette fordi det ofte kan være lett å varme den litt for mye og da kan de bli svidd, og hasj smaker bedre om den bare er smuldret opp og ikke varmet (brent).

Jeg skjønner at du mener å varme hasjen og ikke svi den, men det er så alt for mange som svir den og ikke varmer den og derfor quoter jeg deg på det. Jeg varmer aldri opp hasjen og er jeg med noen som gjør det, smaker jeg forskjell fra min joint til den som varmer hasjen.
Dette innebærer jo selvfølgelig at det ikke er tørr standard hasj, men hasj som er mulig å smuldre/knuse/gni opp med fingrene.
Trådstarter
9 0
Sitat av Itsnotover Vis innlegg
Hvordan smakte den?

Fordi noen ganger kan det være buffa ut med no annet dritt.
Vis hele sitatet...
tja, smakte vel sånn den lufta, og det lufta krydder. Men den var ganske hard, sånn for og dele den måtte vi ta lightern over flere ganger for og få smuldra den opp hvis du forstår
Grønt er absolutt ikke bedre enn hasj, men greia er at i det dritt landet vi lever i er det som oftest latterlig dårlig hasj og få tak i mens grønt derimot er det mye lettere og skaffe noe ordentlig av siden det meste er jo dyrka her i norge og da er alt opp til om dyrkeren er flink og det er mange flinke dyrkere her =) men får man tak i godhasj som det også er fullt mulig og få tak i bare du kjenner de riktige folka så sier det seg selv at det er bedre enn weed ettersom det er tja hva skal jeg si en slags ekstrakt fra weed.. liker og kalle det weedens crack ^^
Trådstarter
9 0
Sitat av DC89 Vis innlegg
Grønt er absolutt ikke bedre enn hasj, men greia er at i det dritt landet vi lever i er det som oftest latterlig dårlig hasj og få tak i mens grønt derimot er det mye lettere og skaffe noe ordentlig av siden det meste er jo dyrka her i norge og da er alt opp til om dyrkeren er flink og det er mange flinke dyrkere her =) men får man tak i godhasj som det også er fullt mulig og få tak i bare du kjenner de riktige folka så sier det seg selv at det er bedre enn weed ettersom det er tja hva skal jeg si en slags ekstrakt fra weed.. liker og kalle det weedens crack ^^
Vis hele sitatet...

ah, okey : D har desverre ikkenoe spesielle kontakter, bortsett fra han vi kjøpte av, men han blir jo fjern som faen av hasjen han selger, meen så røyker han forsåvidt hele tiden også, fra han står opp til han legger seg : P
hehe høres kjent ut det ;P neida men blir du fjern og fornøyd med rusen så smil og vær glad vis du kunne røyke den i bong uten tobakk og den fyrte/smelta greit er det nok ikke så aller verst kvalitet tror jeg
Trådstarter
9 0
Sitat av DC89 Vis innlegg
hehe høres kjent ut det ;P neida men blir du fjern og fornøyd med rusen så smil og vær glad vis du kunne røyke den i bong uten tobakk og den fyrte/smelta greit er det nok ikke så aller verst kvalitet tror jeg
Vis hele sitatet...
ble ikke helt fornøyd men, satser på at det blir bedre neste gang. Og det som er kjett med og røyke den uten tobakk og i bong er at den blir borte med engang.
enig med deg der mye deiligere og slappe av med en feit spliff som varer litt og ikke bli ferdig på 1 2 3 :P men du må gi det noen sjangser jeg kjønte ikke hva det og være skev var før etter sånn 5 gangen eller noe veldig individuelt og tror det kan ha noe og gjøre med at jeg hadde helt andre forventninger til rusen enn det bønne faktisk gir da så du må bare give it a little time så skal du nok se det smeller en gang
Trådstarter
9 0
Sitat av DC89 Vis innlegg
enig med deg der mye deiligere og slappe av med en feit spliff som varer litt og ikke bli ferdig på 1 2 3 :P men du må gi det noen sjangser jeg kjønte ikke hva det og være skev var før etter sånn 5 gangen eller noe veldig individuelt og tror det kan ha noe og gjøre med at jeg hadde helt andre forventninger til rusen enn det bønne faktisk gir da så du må bare give it a little time så skal du nok se det smeller en gang
Vis hele sitatet...


ja, tror det er litt sånn med meg også, jeg forventa liksom.. rosa elefanter og latterkramper, pågrunn av film. Men jeg har fortsatt trua på hasj så jeg skal nok prøve det flere ganger og se om det blir bedre etterhvert, for ingenting høres så godt ut som og bare kunne ta et puff og slappe av i noen minutter : )
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av pandarofl Vis innlegg
ja, tror det er litt sånn med meg også, jeg forventa liksom.. rosa elefanter og latterkramper, pågrunn av film. Men jeg har fortsatt trua på hasj så jeg skal nok prøve det flere ganger og se om det blir bedre etterhvert, for ingenting høres så godt ut som og bare kunne ta et puff og slappe av i noen minutter : )
Vis hele sitatet...
Forventningene er ofte med på å ødelegge opplevelsen første gangen, klart
cannabis er psykedelisk i riktig kvalitet og dose men aldri baser en rusopplevelse på hvordan de fremstilles i filmer/tv.
Slapp av med noen kompiser, spill litt gitar, se en film eller kos dere ute rundt et bål og la ting få utfolde seg på egen akkord.
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Forventningene er ofte med på å ødelegge opplevelsen første gangen, klart
cannabis er psykedelisk i riktig kvalitet og dose men aldri baser en rusopplevelse på hvordan de fremstilles i filmer/tv.
Slapp av med noen kompiser, spill litt gitar, se en film eller kos dere ute rundt et bål og la ting få utfolde seg på egen akkord.
Vis hele sitatet...
Helt enig. Det beste er å sette seg ned og ta det som det kommer.
Sitat av RetroDude Vis innlegg
Det er mest sannsynlig fordi det var første gang. Det gir ofte ikke effekt første gang. Såklart kan det være dårlig men neppe grunne til at det ikke fikk funk.
Vis hele sitatet...
første gangen jeg røyka er den gangen jeg merket mest, da røyket jeg grønt. Etter det har jeg røyket brunt, å har sjeldent fått noe særlig funk, har nesten blitt dårlig når jeg har røyket det, blir sittende å se ned, vis jeg reiser meg eller ser opp blir jeg helvetes svimmel og kvalm. Vet ikke hva dette kommer av, noen som vet hvorfor det blir slik?
Sitat av spQ Vis innlegg
Hvorfor det?
Så sant det er mulig å smuldre/knuse hasjen med fingrene og strø den over tobakken ville jeg mye heller gjort det enn å varme/brenne den.
Dette fordi det ofte kan være lett å varme den litt for mye og da kan de bli svidd, og hasj smaker bedre om den bare er smuldret opp og ikke varmet (brent).

Jeg skjønner at du mener å varme hasjen og ikke svi den, men det er så alt for mange som svir den og ikke varmer den og derfor quoter jeg deg på det. Jeg varmer aldri opp hasjen og er jeg med noen som gjør det, smaker jeg forskjell fra min joint til den som varmer hasjen.
Dette innebærer jo selvfølgelig at det ikke er tørr standard hasj, men hasj som er mulig å smuldre/knuse/gni opp med fingrene.
Vis hele sitatet...
Du sier her at om at hasjen er myk og medgjørlig så ville du heller smuldre/knust hasjen, og den kan jeg godt se poenget med (da en jo selvsakt kan miste noe virkestoff ved å brenne for lenge, og smaken kan bli påvirket).
Men selv om jeg vet dette er varierende så har jeg aldri til dags dato vært borti dårlig hasj som en kan gjør dette uten å få "bomber" (masse biter som er harde og vanskelig å få god fyr på), og jeg har endt opp med dårlig resultat (dårlig brenning/ lite effekt i forhold til forventningene).

Jeg tror at forsiktig brenning (nei du skal ikke flambere dritten), gir best effekt da du får "spedd" ut hasjen med litt med tobakk, slik at den går en god brenne evne og passer seg både til Joint og bong .

Det jeg bruker/brukte å gjøre er og klippe opp tobakken å brenne tobakken litt slik at den blir tørr. Dette synes jeg gir best smak/effekt forhold.

Men når det kommer til grønt (som ikke har noe med OT å gjøre, så liker jeg det rent, så lenge det er tørt nok. Men så kjøper jeg aldri våt grønt heller, viss jeg først skulle røyke.

Jeg ser på metoden for å mekke som svært relativ, og jeg gjør det jeg er vandt med og synes gir meg mest, men jeg ser ABSOLUTT ditt poeng om at du liker en annen metode

Kan legge til, at jeg som så ekstremt mange her har sine erfaringer og har sitt litt av hvert når det gjelder kvalitet.. Dette er jeg ikke alene om
Sitat av Svartepetter Vis innlegg
første gangen jeg røyka er den gangen jeg merket mest, da røyket jeg grønt. Etter det har jeg røyket brunt, å har sjeldent fått noe særlig funk, har nesten blitt dårlig når jeg har røyket det, blir sittende å se ned, vis jeg reiser meg eller ser opp blir jeg helvetes svimmel og kvalm. Vet ikke hva dette kommer av, noen som vet hvorfor det blir slik?
Vis hele sitatet...
Kan det være nikotinsjokk
Når det kommer til hva en skal gjøre med hasjen er det helt klart hvilken type du har som teller.
Jeg har vært borti alt fra Kief(THC-krystaller) til Oljehasj som du kan lage bluntpapir av..
Der kiefen smuldrer av seg selv må en ty til lighter til oljehasjen, men pass på at du ikke koker ut oljene
.
Men det er nok slik her også at en ser en uniform type av hasj tilgjengelig på markedet, forskjellene jeg og mine kamerater ser etter er hvilken farge hasjen har, og hvor tykk platen er.
Fargen kan fortelle deg hva den er kuttet med, f.eks gulbrunt=pollen, brunt og grønnlig=planterester og oljer, svart=vetta f.. Men svart er som oftest prima saker.
Når det kommer til platetykkelsen forteller deg hvordan de har laget platen, en tynn og tørr plate har mest sannsynlig blitt utsatt for stort trykk og/eller høy temperatur, mens en tjukkere og mykere plate har vært mindre bearbeidet.
Men det finnes alltid god G som ser dårlig ut, og dårlig G som ser god ut, og husk å returnere dårlig bom. Vi som forbrukere må kreve kvalitet av dealerene våre.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Svartepetter: Svimmelheten er mest sannsynlig blodtrykksfall, cannabis øker hjerterytmen men slapper av musklene og da også arterievegger som reduserer blodtrykk. Står man opp for fort har man ikke nok trykk i systemet til å gi nok blod til hodet fort nok.
Effektene varierer fra person til person, selv har jeg prestert å svime helt av en gang.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Svartepetter: Svimmelheten er mest sannsynlig blodtrykksfall, cannabis øker hjerterytmen men slapper av musklene og da også arterievegger som reduserer blodtrykk. Står man opp for fort har man ikke nok trykk i systemet til å gi nok blod til hodet fort nok.
Effektene varierer fra person til person, selv har jeg prestert å svime helt av en gang.
Vis hele sitatet...
ah, okei.
Noe man kan gjøre for å unngå dette? å er det forskjell på grønt og brunt på den måten at grønt ikke øker hjerterytmen like mye som brunt? eller er det helt likt? for når jeg røykte grønt ble jeg ikke svimmel i det hele tatt, hadde en fantastisk opplevelse med grønt, har ikke hatt like god opplevelser med brunt.
Sett fra en småhustler's perspektiv så er det veldig attraktivt å "bøffe" førstegangsbrukere. dvs. gi dem noe som likner på hasj og la dem betale 100 kr grammet for det.
Rett å slett av økonomiske grunner og lav risiko.
Sitat av skeptfisk Vis innlegg
Sett fra en småhustler's perspektiv så er det veldig attraktivt å "bøffe" førstegangsbrukere. dvs. gi dem noe som likner på hasj og la dem betale 100 kr grammet for det.
Rett å slett av økonomiske grunner og lav risiko.
Vis hele sitatet...
Funker det ikke motsatt a? :P Eller kansje det gjelder litt mer vanedannende stoffer. Hvor man gir prima vare først for og få brukeren hekta, så pøse ut bøffa ut vare?

Selv ville jeg aldri lurt noen. Det har å gjøre med gjensidig respekt. Og spesielt som "smådealer" hvor man ofte får flere faste kunder som man er avhengig av. Ryktet forsvinner fort i hasj bransjen.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
murloc: Unge dealere har ofte ikke vett nok til å tenke mer enn en dag av gangen, dette gjelder ihvertfall for brorparten av de.
Penger her og nå prefereres over langsidig "investering" i brukere.