Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 868
Jeg har fått noen bluescreens i det siste, hvor det står masse greier jeg ikke skjønner, og aner ikke hvordan jeg kan fikse. Så jeg bare kopierer og limer inn meldingen jeg får etter jeg har startet maskinen på nytt inn her for å se om noen her inne kan si noe mer om hva problemet mitt er.

"Problemsignatur:
Navn på problemhendelse: BlueScreen
OS-versjon: 6.0.6002.2.2.0.768.2
ID for nasjonal innstilling: 1044

Tilleggsinformasjon om problemet:
BCCode: 100000d1
BCP1: 00000000
BCP2: 00000002
BCP3: 00000001
BCP4: 881A0158
OS Version: 6_0_6002
Service Pack: 2_0
Product: 768_1

Filer som bidrar til å beskrive problemet:
CWINDOWS\Minidump\Mini021910-01.dmp
CUsers\.....\AppData\Local\Temp\WER-79888-0.sysdata.xml
CUsers\.....\AppData\Local\Temp\WER2C7C.tmp.version.txt"

Jeg kjører windows vista home basic hvis det er av interesse. 2GB minne og 32-biters operativsystem.

Jeg vet ikke om det har noe sammenheng, men jeg begynte å få disse random bluescreensene etter at jeg hadde oppdatert maskinen - du vet, de automatiske oppdateringene som kommer innimellom.

Dette har egentlig ikke plaget meg noe særlig, utenom at jeg plutselig får bluescreens mens jeg spiller eller ser på en film, men jeg kan bare anta at dette ikke er sunt for PC'en.
Post all dmp filer C:\WINDOWS\Minidump\<pakk zip/rar>

Dette har egentlig ikke plaget meg noe særlig, utenom at jeg plutselig får bluescreens mens jeg spiller eller ser på en film, men jeg kan bare anta at dette ikke er sunt for PC'en.
Vis hele sitatet...
Sjekk temp på skjermkortet(belast gjerne med OCCT eller atitool)lettere og sjekke temp da.
Drivere prøv og installere de nyeste.
Sjekk minne med memtest86+(bør alltid gjøres ved BSOD)
Sitat av snippsat Vis innlegg
Post all dmp filer CWINDOWS\Minidump\<pakk zip/rar>


Sjekk temp på skjermkortet(belast gjerne med OCCT eller atitool)lettere og sjekke temp da.
Drivere prøv og installere de nyeste.
Sjekk minne med memtest86+(bør alltid gjøres ved BSOD)
Vis hele sitatet...
Takk for svar, men kan du være snill å svare litt "tydeligere". Jeg er en kar som må få det inn med teskje. ^^
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Takk for svar, men kan du være snill å svare litt "tydeligere". Jeg er en kar som må få det inn med teskje. ^^
Vis hele sitatet...
Indeed
Sitat av snippsat Vis innlegg
Post all dmp filer CWINDOWS\Minidump\<pakk zip/rar>

Sjekk temp på skjermkortet(belast gjerne med OCCT eller atitool)lettere og sjekke temp da.
Drivere prøv og installere de nyeste.
Sjekk minne med memtest86+(bør alltid gjøres ved BSOD)
Vis hele sitatet...
Min oversettelse blir slik:

Post alle dmp filene du finner på C\WINDOWS\Minidump\ pakk disse filene i en zip mappe eller en .rar mappe.

Sjekk temperaturen på skjermkortet ditt, programmet Everest kan sjekke dette. Siden det er lite vits i å sjekke temperaturen på et skjermkort som ikke gjør noe bør du belaste det med programmer som OCCT eller atitool.

Sjekk om programmet memtest86 gir noen feilmeldinger.
Jeg skjønte dessverre ikke så mye av de temperatur programmene, men her er ihvertfall minidump filene - ikke at jeg vet hva dere kan gjøre utifra de da... xD
Ja som forklart av Sio.
Men bruk denne linken for minnetesting Memtest86+.
For mange år siden tok memtest86[COLOR="Red"]+ [/COLOR]over for det gamle memtest86 prosjektet.
Sitat av snippsat Vis innlegg
Ja som forklart av Sio.
Men bruk denne linken for minnetesting Memtest86+.
For mange år siden tok memtest86[COLOR="Red"]+ [/COLOR]over for det gamle memtest86 prosjektet.
Vis hele sitatet...
Så var det det ja. Hvilken skal jeg laste ned?

Pre-Compiled Bootable ISO (.gz)
Pre-Compiled Bootable ISO (.zip)

Pre-Compiled Bootable Binary (.gz)
Pre-Compiled Bootable Binary (.zip)

Pre-Compiled EXE file for USB Key (Pure DOS)

Pre-Compiled package for Floppy (DOS - Win)
Download - Pre-Compiled Bootable ISO (.zip)
Pakk den ut,da har du "memtest86+-4.00.iso"
Åpne ditt brenneprogram finn iso-filen og brenn.
Da er dette en boot cd(husk ha cd som første boot i bios)
Boot cden og memtest86+ vi starte auto(som regel må du trykk en tast)
Det er 9 tester kjøre dem gjern lenge tenker da på timer,kun 0 feil er ok(feil rød skjerm)
Sitat av snippsat Vis innlegg
Download - Pre-Compiled Bootable ISO (.zip)
Pakk den ut,da har du "memtest86+-4.00.iso"
Åpne ditt brenneprogram finn iso-filen og brenn.
Da er dette en boot cd(husk ha cd som første boot i bios)
Boot cden og memtest86+ vi starte auto(som regel må du trykk en tast)
Det er 9 tester kjøre dem gjern lenge tenker da på timer,kun 0 feil er ok(feil rød skjerm)
Vis hele sitatet...
Det er ikke noe sånn "reinstallere maskinen CD" er det? For jeg vil fortsatt ha alle filmene og spillene mine og alt det etter jeg har gjort dette, right?
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Det er ikke noe sånn "reinstallere maskinen CD" er det? For jeg vil fortsatt ha alle filmene og spillene mine og alt det etter jeg har gjort dette, right?
Vis hele sitatet...
Slapp av.
Det er MANGE programmer som krever boot før OS eller hva jeg skal si.
Dette er et av dem.
Programmer som reininstallerer PCen har jeg faktisk ikke hørt om, ikke en gang windows CDen gjør det. Sett, kan jo formatere med den da.
Har bare fått bluescreen 1 gang, det var når jeg prøvde og starte Garry's mod på Windows 7 Ultimate pc'en min...
Jeg lasta ned win7 min, så den er litt rar iblant.
Denne kan finne svaret med en gang:
http://www.resplendence.com/whocrashed