Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  44 3698
lurer bare på om denne filmen var bra?

ver så snill å komenter og sett stjerner på youtube

http://http://www.youtube.com/watch?v=4x2d96Nk3bY
http://www.youtube.com/watch?v=4x2d96Nk3bY <- den linken fungerer faktisk

Syns den var litt kjedelig, for å være ærlig.
Men fine bilder.
den gir meg så godt som ingenting, attpåtil har du brukt en del stillbilder (av det jeg kunne se, orket ikke se mer enn ett minutt)

du får av meg én stjerne, fordi du har slike snakkebobler som sier at seeren skal kommentere ()

norwigan nature, haha, dårlig engelsk er det også

tviler igrunn litt på at du har filmet bjørnen selv, men det er nå så
Sist endret av VivaLatrina; 18. desember 2009 kl. 19:38.
takk:-)unskyld for ugykdig link:-)

ska ta vekk dei.

Nei dei første filmane e windows eksempel filmer.
Så ca 1minutt og 30 sekunder før jeg gikk lei. Fine motiver du har, men det stopper der. Et fjell er et fjell hvis du ikke gjør noe mer med det.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Det heter Norwegian.

Når det er sagt var bildene fine nok for seg, men langt, LANGT ifra spennende nok til at noen skal gidde å se på dem i rask rekkefølge i 4 og et halvt minutt.

Musikken var... vel, OK, men Morgenstemning begynner å bli litt av en klisjé og tilfører ikke filmen/slideshowet altfor mye.
Sitat av Alfemann Vis innlegg
Et fjell er et fjell hvis du ikke gjør noe mer med det.
Vis hele sitatet...

HE? DET FORSTOD EJ IKKJE?

En ting, bilda he ikkje EJ tatt. det e en prof-fotograf som heite : Macijel Duszynski.
Sitat av massiss2 Vis innlegg
HE? DET FORSTOD EJ IKKJE?

En ting, bilda he ikkje EJ tatt. det e en prof-fotograf som heite : Macijel Duszynski.
Vis hele sitatet...
Så du har rett og slett satt sammen noen bilder til et slideshow, som vi skal bedømme om er bra eller ikke?
ja, om bilda/videoen va bra og om musikken passa.
Fine bilder, men du har ikke tatt dem selv? Du har bare satt sammen mange klipp og lagt på musikk?

Ut ifra skrivingen din vil jeg anta du er ca. 14 år, og i den alderen har man sjelden vært såpass mange steder i Norge, eller tar så bra bilder.
Slideshow er kjedelig, mye bedre å se bilder i et galleri (alá Lightbox) hvor du kan hoppe over bildene du ikke liker og velge musikken selv
Jeg synes først og fremst at bildene burde fylle skjermen så mye som mulig, altså ha så lite av det sorte rundt bildene. Så ser det også ut som du har de samme bildene flere ganger, isåfall er det veldig like. Så er det også en fordel å fikse linken på din egen post, ikke alle gidder å sjekke den under.
I noen deler av musikken virker det naturlig å gå over til neste bilde, men bildet henger alt for lenge.
rett link: http://www.youtube.com/watch?v=4x2d96Nk3bY

Sitat av Parkett Vis innlegg
Jeg synes først og fremst at bildene burde fylle skjermen så mye som mulig, altså ha så lite av det sorte rundt bildene. Så ser det også ut som du har de samme bildene flere ganger, isåfall er det veldig like. Så er det også en fordel å fikse linken på din egen post, ikke alle gidder å sjekke den under.
Vis hele sitatet...
fiksa linken
Prøvde å få vekk det svarte, men fek det ikkje til..

Sitat av Joshiwo Vis innlegg
I noen deler av musikken virker det naturlig å gå over til neste bilde, men bildet henger alt for lenge.
Vis hele sitatet...
ska tenke på det i neste film:-)
Hvis han bare er 14 år, er det ikke så gale. Ok ikke en veldig bra film. Men du får hvertfall vist frem hvor fin Norsk natur er
Sitat av drittunge Vis innlegg
Fine bilder, men du har ikke tatt dem selv? Du har bare satt sammen mange klipp og lagt på musikk?

Ut ifra skrivingen din vil jeg anta du er ca. 14 år, og i den alderen har man sjelden vært såpass mange steder i Norge, eller tar så bra bilder.
Slideshow er kjedelig, mye bedre å se bilder i et galleri (alá Lightbox) hvor du kan hoppe over bildene du ikke liker og velge musikken selv
Vis hele sitatet...
her e et galleri vist det e bedre: http://www.lonelywolf.pl/galeria/ind...rway%20'06

Sitat av taares Vis innlegg
Hvis han bare er 14 år, er det ikke så gale. Ok ikke en veldig bra film. Men du får hvertfall vist frem hvor fin Norsk natur er
Vis hele sitatet...
takk:-).....
Masse flotte bilder.
Videoklippene du bruker i starten er eksempelklipp som kommer med Windows XP. Forventer du virkelig tilbakemelding på dette?
Kan ikke kalle det norwegian nature hvis ikke bilder eller film er fra norge. Teit.
alle bilda e frå norge

Sitat av Franklin Vis innlegg
Videoklippene du bruker i starten er eksempelklipp som kommer med Windows XP. Forventer du virkelig tilbakemelding på dette?
Vis hele sitatet...
kan godt skrive på at videoane på begynelsen ikkje e sikkert frå norge..

og, ja!

foresten følge dei med vista å
Sist endret av massiss2; 19. desember 2009 kl. 10:19.
Sitat av massiss2 Vis innlegg
lurer bare på om denne filmen var bra?

ver så snill å komenter og sett stjerner på youtube

http://http://www.youtube.com/watch?v=4x2d96Nk3bY
Vis hele sitatet...
haha(?)
nei, nei nei nei nei dette var ikke bra
the first videos are not sure from norway!
Vis hele sitatet...
Hehehe. Godt språk.
synst nesten alle virkeleg at dinna filmen e dårlig?
Sitat av massiss2 Vis innlegg
synst nesten alle virkeleg at dinna filmen e dårlig?
Vis hele sitatet...
Det er ikke en film engang, det er en bildemontasje.

Du har ikke tatt noen av bildene selv og du har ikke laget musikken selv. Hva er det egentlig du prøver å vise frem? Alle kan legge sammen musikk og bilder/litt film, jeg klarer ikke å forstå hvorfor du ville lage dette engang.
vær litt grei med fyren da. Ifølge kommentarene på youtube-filmen er han 12 år, så med tanke på hvor ung fyren er så er det ikke så gale.

Det er imidlertid ikke bra nok for freakforum, beklager.

Kan du være snill å skrive bokmål eller nynorsk når du er på dette forumet også, trådstarter? Dialekter er heller ikke så altfor godt mottatt her. ^^
Sist endret av Boo-Boo; 23. desember 2009 kl. 20:36.
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Sitat av massiss2 Vis innlegg
synst nesten alle virkeleg at dinna filmen e dårlig?
Vis hele sitatet...
Ja. Du har jo ikke gjort noe av dette sjøl, musikken er ikke din, og det er ikke bildene heller.

Musikken er brukt så ofte at klisjé ikke er dekkende.

Bildene er fine de, men du har jo ikke tatt de sjøl.

Riktignok har en del folk på youtube lagt litt i det å legge inn bilder til musikk, hvor ingen av delene er deres verk, men da har de i hvert fall gjort en innsats for at musikken og bildene skal passe sammen.

Du har jo ikke gjort det engang! Bildene bytter jo ikke i takt med musikken i det hele tatt!

Når du i tillegg har tatt eksempelvideoer fra Windows XP/Vista med i filmen, så sier vel det det meste om kvaliteten her.

Det du basically har gjort er å hive sammen noen tilfeldige bilder, musikk og eksempelvideoer. Forventer du egentlig at folk skal digge det?

Til slutt vil jeg sitere reglene:

Sitat av Reglene på nFF
SMS-språk og dialekt er ikke tillatt.
For at alle, uavhengig av boplass, skal kunne lese det du skriver krever vi at du unngår å bruke dette. Ved å ikke bruke dialekt og/eller SMS-språk på forumet unngår du også å fremstå som en komplett idiot. Alle står selvfølgelig fritt til å skrive enten bokmål eller nynorsk. Kombinasjoner av dem vil regnes som dialekt.
Eksempel

* dårlig:
"Dialekt å SMS-språk e isje lov - så eg må skrive bokmål elle nynårsk!"
* dårlig:
"Dialkt & SMS-sprk ik lov så jg må skrve bkmål el nynrsk!"
* ok:
"Dialekt og SMS-språk er ikke lov - så jeg må skrive bokmål eller nynorsk!"
Vis hele sitatet...
Ta bildene selv neste gang!
Dette er jo tektnisk sett rent plagiat.

Men du er jo bare 12, så ja.. fint slideshow.

Tips:

*Bruk egene bilder/film

*Komponer musikken selv

Da snakker vi !
Sist endret av Cyan; 25. desember 2009 kl. 01:29.
Jeg vil nesten påstå at ett par av bildene er tatt av en her på forumet.. Kan det stemme?
Vell, i standarden til en person som hadde brukt noen år på pc'en og kanskje hadde hatt litt peiling på bilder, plagiat, musikk osv - så hadde dette vært mer eller mindre kjedelig.

Men, for å være 12 år, og sikkert ikke helt oppdatert på hvordan man lager filmer osv - så synes jeg dette er veldig bra!

For det første, viser du stort engasjement over å vise frem verden det flotte landet vi lever i - Norge! Noe som er bra!
For det andre, så viser du en interesse for film/bilde redigering, noe som også trenger noe konstruktiv kritikk og masse ros - for å utvikle seg!
Synes faktisk at filmen var veldig fin jeg, fortsett med det du har begynt på!
Ta til deg kritikken, men tenk ikke på det som bare dårlige ord - men noe som kan forbederes!

Keep it up kiddo
Sitat av Faggot Vis innlegg
Jeg vil nesten påstå at ett par av bildene er tatt av en her på forumet.. Kan det stemme?
Vis hele sitatet...
Nei, alle er fra samme side, untatt det siste bildet, som er fra gogle

Sitat av Bassalf Vis innlegg
Vell, i standarden til en person som hadde brukt noen år på pc'en og kanskje hadde hatt litt peiling på bilder, plagiat, musikk osv - så hadde dette vært mer eller mindre kjedelig.

Men, for å være 12 år, og sikkert ikke helt oppdatert på hvordan man lager filmer osv - så synes jeg dette er veldig bra!

For det første, viser du stort engasjement over å vise frem verden det flotte landet vi lever i - Norge! Noe som er bra!
For det andre, så viser du en interesse for film/bilde redigering, noe som også trenger noe konstruktiv kritikk og masse ros - for å utvikle seg!
Synes faktisk at filmen var veldig fin jeg, fortsett med det du har begynt på!
Ta til deg kritikken, men tenk ikke på det som bare dårlige ord - men noe som kan forbederes!

Keep it up kiddo
Vis hele sitatet...
har brukt pc i MANGE år og en i familien min som er jobber med data sa at jeg er på snittet med en 16år gammel person.
Sitat av massiss2 Vis innlegg
Nei, alle er fra samme side, untatt det siste bildet, som er fra gogle



har brukt pc i MANGE år og en i familien min som er jobber med data sa at jeg er på snittet med en 16år gammel person.
Vis hele sitatet...
Jeg trodde jeg også va forferdelig mye mer utviklet enn alle andre i 12års alderen og var klar for å flytte ut, først nå som jeg er 17 innser jeg hvor feil jeg tok.
Sitat av Elemental Vis innlegg
Jeg trodde jeg også va forferdelig mye mer utviklet enn alle andre i 12års alderen og var klar for å flytte ut, først nå som jeg er 17 innser jeg hvor feil jeg tok.
Vis hele sitatet...
du kan ikke vite hvor flink jeg er i data når du ikke vet hvem jeg er. vist det var det du mente.

men jeg vil at dere ikke skal tenke på alderen men på om videoen var fin/kjedelig/bra osv.

Sitat av Cyan Vis innlegg
Dette er jo tektnisk sett rent plagiat.

Men du er jo bare 12, så ja.. fint slideshow.

Tips:

*Bruk egene bilder/film

*Komponer musikken selv

Da snakker vi !
Vis hele sitatet...
har du noen forslag til program?

tenke på "Cubase" kansje?
Sist endret av massiss2; 31. desember 2009 kl. 20:00.
Sitat av NannirK Vis innlegg
Nei. titegn.
Vis hele sitatet...
hva er det med det programet da?
hvor flink du er i data er det vel ingen som bryr seg om vel?
alle sier jo at filmen din er rævva.. så ta et hint da vel. å kast pcen din ut av viduet..
har merka at du kvatulerer mye og....... men du kommer ikke langt av å tro at den filmen der er så jævla bra as..
du kan like så godt bare slette den fra youtube as
Sitat av azoo Vis innlegg
hvor flink du er i data er det vel ingen som bryr seg om vel?
alle sier jo at filmen din er rævva.. så ta et hint da vel. å kast pcen din ut av viduet..
har merka at du kvatulerer mye og....... men du kommer ikke langt av å tro at den filmen der er så jævla bra as..
du kan like så godt bare slette den fra youtube as
Vis hele sitatet...
Hva er å "kvatulere"?
Hør på Bassalf sier og drit i den andre negative responsen du får her. Synes det er kjempeflott at du prøver deg frem og sjekker ut mulighetene for å lære deg noe nytt. Om ikke så lenge vil nok kritikerene her inne misunne deg for egenskapene du har høstet deg i tidlig alder Når det gjelder musikkprogram så finnes det flere muligheter, men det går an å gjøre det forholdsvis enkelt: Spiller du et instrument selv som du har lyst til å ta opp, synge, sample og mikse sammen, så er Cubase definitivt et program som holder i massevis. Dette programmet kan du gjøre alt det du trenger for å produsere profesjonell musikk fra scratch til cd-utgivelser. "Bakdelen" er at du trenger et bra lydkort, mikrofon og/evt instrumenter, pluss at det kan ta lang tid å lære seg funksjonene. Et annet alternativ er Reason. Det brukte jeg massevis tidligere, og det lille "minuset" med det den gangen (det kan ha endret seg med senere versjoner), er at du ikke kan ta opp egne spilte instrumenter eller sang, så at du bruker samples som ligger inne i programmet til å klippe og lime sammen. Fordelen med Reason er at det er veldig enkelt å lære, selv om det kan være utrolig omfattende hvis du ønsker det. Billigere er det også. Reason brukes nesten overalt av profesjonelle musikere og moderne plateutgivelser, og er et perfekt sted å begynne. Kan love deg at du kommer til å bli hektet hvis du velger å teste ut det. Billigere er det også, så jeg anbefaler deg å starte der da det gjelder musikken. Video har jeg lite peiling på, så der må du få innspill fra andre som kan noe. Lykke til videre - gleder oss til neste video
Sitat av massiss2 Vis innlegg
du kan ikke vite hvor flink jeg er i data når du ikke vet hvem jeg er. vist det var det du mente.

men jeg vil at dere ikke skal tenke på alderen men på om videoen var fin/kjedelig/bra osv.
Vis hele sitatet...
Alderen din er det eneste som forsvarer kvaliteten filmen har, så hvis du ikke vil at vi skal ta høyde for det så er alt som står igjen at dette er søppel du ikke har laget selv. Sorry.

Men, at du begynner å lære deg verktøy er positivt, og jo mer du lager jo mer vil du skjønne, og når du er 40 så kan du være den neste James Cameron som beamer superHD-trede-fancypants grafikk inn i hjernene våre. Alt kan skje. Bare ikke publiser arbeidene dine og vent strålende kritikk før du vet hva du driver med.
Sist endret av ulldott; 1. januar 2010 kl. 12:34.
Digga filmen!!

Når jeg lukket vinduet og bare hørte på musikken. Har en heidundrende hangover fra nyttårsaften som passet godt med valget av musikk!

Det eneste positive jeg faktisk kan si om denne filmen er at du faktisk har klart å bruke riktig overgang. Og ikke de dritt overgangene som alle andre har. Dere vet hva jeg snakker om, at bildet "knuser", at det blas til neste bilde og sånt bullcrappido.
takk for alle flotte komentarer:-)

skal teste ut "Reason":-)

Sitat av ulldott Vis innlegg
Alderen din er det eneste som forsvarer kvaliteten filmen har, så hvis du ikke vil at vi skal ta høyde for det så er alt som står igjen at dette er søppel du ikke har laget selv. Sorry.
med.
Vis hele sitatet...
poeng der...
▼ ... over en uke senere ... ▼
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
1: De to første filmene har absolutt ikke samme feel. Og overgangen og slikt med musikken passer ikke. Den første er på altfor lenge. Skjønner du ikke hvor verdifull tiden til Internettbrukere er? Vet du hvor mange websider som finnes der ute?
2: Det er ingen sammenheng mellom musikkendring og overgang mellom bildene.
3: Hvorfor får jeg ikke se mer film? Jeje, kanskje det blir bedre; de første passet jo ikke sammen i det hele tatt.
4: Hvorfor har du kjapp fade to black mellom hvert bilde? Passer ikke. Fade til neste bilde i stedet.
5: Variér mellom cut og fade.
6: What the FUCK?! Du har ikke tatt bilder og film selv? Hvorfor inni helvete har du ikke akkreditert de som har laget det? Skal være med i beskrivelse, og før eller etter filmen starter.
7: Du har sikkert en utrolig god grunn til å ha en helt mongoloid bakgrunn på subtitles? Hva med et bilde i stedet? Sånn for å unngå at folk får skrubbsår på øyet.
8:
Sitat av massiss2 Vis innlegg
Prøvde å få vekk det svarte, men fek det ikkje til..
Vis hele sitatet...
Oi, du prøvde. Men fikk det ikke til. Da prøver du igjen, helt til du får det til. Til nød cropper du det til, noe som sannsynligvis er det beste uansett, da du sannsynligvis bruker det heslige programmet Microsoft legger med Windows.

Så hvorfor legger du ut noe slikt på nFFs skryteplass? Du har hverken komponert eller spilt musikken selv, og bilder og film er du heller ikke ansvarlig for. Og kombinasjonen av dem var det lagt såpass lite arbeid i at det ikke forsvarer at du forlanger såpass mye tid fra folk som skal se videoen. Slike slideshow er allerede vanskelige å få folk til å se på ganske lenge allerede. Da skal det være nok arbeid i det.

Det med akkreditering mener jeg. Få rettet opp dette snarest. Ser du har vært ganske aktiv i det siste, så neste uke har du helt sikkert gjort det, ikke sant?

Mål: Legge masse arbeid i neste video, slik at du faktisk kan si at ting passer sammen.
Fin video, men veldig average youtube liksom... det er brukt fo mange foto syns jeg, i en video så bruker du video. Da ser du blandt annet bevegelse i vann, du ser vind osv. Stillbilder blir da ikke kjedelige.

Men hvis du er interessert i dette så foreslår jeg egentlig at du skaffer et bilig videokamera og tar å lager noe helt selv Det er jo noen veldig enkle komposisjonsprinsipper du kan følge for å få et godt resultat.
Trådstarter
42 2
Sitat av Totskalle Vis innlegg

Men hvis du er interessert i dette så foreslår jeg egentlig at du skaffer et bilig videokamera og tar å lager noe helt selv
Vis hele sitatet...
har et digitalt kamera, men litt dårlig bildekvlitet.
Alle forsvarer det med at han bare er 12 år gammel, hva har det med saken å gjøre?

Det endelige resultatet suger like mye uansett hvor gammel han er.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av massiss2 Vis innlegg
har et digitalt kamera, men litt dårlig bildekvlitet.
Vis hele sitatet...
Bedre enn ingenting. Ut med deg og ta bilder. Før du begynner bør du lære det grunnleggende om tegning/maling om du ikke kan det fra før, og hvordan du bruker kameraet ditt. Du har tydeligvis ikke lagt til akkreditering, så videoen din er nå flagget i henhold til dette.

Edit: Om du ikke har lyst til å ta bilder og lage musikk selv, men bare slenge sammen, så er Creative Commons tingen. http://www.creativecommons.org
Sist endret av Jonta; 16. januar 2010 kl. 20:21.