Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1154
Heisann!

Jul snart, og jeg tenkte å kjøpe meg et digitalt speilreflekskamera, til +-5K.

Noen som kan anbefale et?

Har sett på både Canon EOS 450D og Nikon D3000. Hvilket er best?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Dette er det Tråder om fra før
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Jazzin Vis innlegg

Har sett på både Canon EOS 450D og Nikon D3000. Hvilket er best?
Vis hele sitatet...
Stikk i en butikk og prøv begge.

Samtlige SLR på markedet er teknisk gode nok - det er fotografen det kjem an på. Kva du kjøper bør du avgjere ved å prøve dei og finne ut kva du likar.
Sær som enhver
Bangfish's Avatar
Jeg anbefaler EOS-serien. Har 400D selv, og har hatt det i + - 4 år. Fortsatt like fornøyd. Etter min mening, ingen feil eller mangler.
Jeg anbefaler det som ligger best i hendene dine, sjekk også ut Sony/Olympus/Pentax da de har innebygd stabilisering i kamerahuset.
Sær som enhver
Bangfish's Avatar
Mitt EOS 400D ligger perfekt i hendene mine, kunne ikke tenke meg et annet kamera! Anbefales!
Nå er ikke jeg helt sikker, for jeg har vært lite innom nikon sine kameraer, men jeg det sies at hvitbalansen er bedre på automatfunksjonen til nikon sine amatør-kameraer. Nå tar jeg det meste i råformat uansett, så det har ikke noe å si for min del.

Ut i fra egen erfaring kan jeg i alle fall anbefale Canon EOS 450D da jeg har det selv. Det er enkelt i bruk og gir de resultatene jeg ber om. Lykke til med valget.

Sitat av Wipeout Vis innlegg
Jeg anbefaler det som ligger best i hendene dine, sjekk også ut Sony/Olympus/Pentax da de har innebygd stabilisering i kamerahuset.
Vis hele sitatet...
Joda, det er kjekt å ha innebygd stabilisering i kamerahuset, men det er også lettere å få tak i brukte objektiver og låne/bytte når man har nikon eller canon ettersom det er mange flere som har det.
Sist endret av connubialis; 15. desember 2009 kl. 15:58.
Sitat av unify Vis innlegg
Nå er ikke jeg helt sikker, for jeg har vært lite innom nikon sine kameraer, men jeg det sies at hvitbalansen er bedre på automatfunksjonen til nikon sine amatør-kameraer. Nå tar jeg det meste i råformat uansett, så det har ikke noe å si for min del.

Ut i fra egen erfaring kan jeg i alle fall anbefale Canon EOS 450D da jeg har det selv. Det er enkelt i bruk og gir de resultatene jeg ber om. Lykke til med valget.



Joda, det er kjekt å ha innebygd stabilisering i kamerahuset, men det er også lettere å få tak i brukte objektiver og låne/bytte når man har nikon eller canon ettersom det er mange flere som har det.
Vis hele sitatet...

Og man kan få tak i mye grym Minoltaoptikk billig da dette passer rett på Sony.
Sitat av Wipeout Vis innlegg
Og man kan få tak i mye grym Minoltaoptikk billig da dette passer rett på Sony.
Vis hele sitatet...
Støtter denne. Utfordrer Nikon/Canon folka til å finne et 50mm f/1.7 objektiv i perfekt stand uten noen form for slitasje til under 400.- :P

Når det er sakt, så er Sony/Minolta litt plagsomme å bruke når det kommer til blitz relaterte saker, da disse ikke benytter seg av ISO standarden for blitz sko.
Cannon EOS 500 the way to go!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Har brukt EOS siden 350 De har bare blitt bedre og 450 vil jeg si er perfekt, det har det bittelille 400 manglet. Men kjøp det nyeste