Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 823
Hva vil detta egentlig si? Når jeg pakker fila som pdf, får jeg denne beskjeden. Vil det ha noe å si på hvordan trykksaken blir seende ut?

Et spørsmål til - det står også at dokumentets transparency blend space ikke matcher destination color setup når den pakkes. Dermed må enten transparency blend space eller destination color space endres. Hvordan gjør jeg dette, sånn at det blir rett? Anyone!?
Hva slags program pakker du de med?
MFV
Trådstarter
Adobe Indesign cs3
Men har funnet noen saker om det på nettet, men syntes det er vanskelig å lese om sånt på engelsk O.o
Hvis det ser bra ut på PDF-fila vil det som regel se bra ut på trykk også. Med mindre det er noe viktig (type ting som skal selges) er det ikke noe å bry seg om. Derimot er det med fontene viktigere, sjekk om du har alle fontene du har i bruk, hvis du har brukt flere maskiner e.l.
kan du finne ut hvilken font det er? Det er enkelte fonter du ikke får embedda pga restriksjoner, jeg har aldri vært borti det selv, men hvis du kan gi litt mer info kan det hende jeg kan finne ut en løsning. Hvis det bare er noen få overskrifter f.ex. kan du gjøre om teksten til stier (convert text to outlines, eller hva det nå heter), men det blir klønete hvis det er veldig mye tekst det er snakk om.
MFV
Trådstarter
Plutselig gikk det bra da jeg pakka fila, så regner med det går greit