Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1044
Hei.. Jeg har en side jeg trenger og skjule en nettaddrese får at folk ikke skal kunne misbruke den linken. Hvordan kode må jeg ha?

F.eks:

Siden heter: Norge.no/passord.php
Men sånn vil ikke jeg at det skal være.. Jeg vil at det skal være
F.eks:

Siden skal være: Norge.no/hemmelig.php


Finnes det noen koder til det?
Kall filen hemmelig.php ?
Jeg tror han mener at selve linken skal være kryptert slik at ikke folk kan lese av det som står der for å få tilgang uten tillatelse, eller noe slikt.
nei.. Da kan dem jo gi den til alle sammen! .. Er jo meninga at dem ikke skal kunne det ;D
Tror han mener at det er passordet til en bruker som vises i /passord.php, og at han med /hemmelig.php vil ha en mer sensurert versjon.
F.eks; /*random*.php eller en lang hexidesimal av passordet?

Vet forresten ikke hvordan dette gjøres

Edit; ble litt sen.. :P
Sist endret av Sorriso Rotto; 21. desember 2009 kl. 21:10.
brukeren skal autentiseres før han kan se innholdet i fila? da spiller det ingen rolle om linken kan deles ut
Nei .. har hørt om en kode som gjør at addresen blir "Sensurert" .. Sånn at Addresen er F.eks: Norge.no .. Men den vises som Verden.no
.htaccess fil og som bruker mod_rewrite.

.htaccess filen legger du i rooten fra passord.php (Norge.no/ )

Du bruker da følgene i htacessfilen:
RewriteEngine on
RewriteRule ^hemmelig.php$ passord.php
RewriteRule ^hemmelig$ passord.php
RewriteRule ^hemmelig/$ passord.php
Vis hele sitatet...


Når du nå laster Norge.no/hemmelig.php eller Norge.no/hemmelig eller Norge.no/hemmelig/ så laster den egentlig passord.php.
www.dot.tk kan gjør slik at du får www.ettellerannet.tk. Men linken kommer nede i nettleseren, det står hvor den henter data fra.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Eg er usikker på kva du vil oppnå, men framgangsmåten er garantert feil.

Beskriv heller målet ditt - er det å forhindre uatorisert tilgang til fila?
Det enkle svaret er: det kan du ikke. Du må sikre deg mot misbruk på andre måter.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Om formålet er å skjule filnavnet på linkene/filene dine, så kan du jo bruke et inkluderings script f.eks.


Kode

<?PHP
$sider = array('1' => 'nyheter','2' => 'diskusjon','3' => 'passord');

//Om du f.esk vil bruke http://www.dittdomene.no/?sid=01 (sid = side id, som i array over)
//Legge til flere 'filer' i array over, og linkene dine som ?sid=1 ?sid=2 ?sid=3 etc etc

$n = $_GET['sid'];
if(is_file($sider[$n] . ".php")) {
    include($sider[$n] . ".php");
    } else {
    include("nyheter.php");
}
?>
Det er bare for å skjule faktisk filnavn, veldig enkelt script, men også langt fra den sikreste måten å gjøre slikt på.
Ta en titt på disse linkene om du vil gjøre det mer sikkert f.eks:

http://www.php.net/in_array
http://www.php.net/is_file
Sist endret av legg1; 30. desember 2009 kl. 11:28.
Bruk cURL til å hente informasjonen fra den bestemte siden, og så simply output the på den siden som blir requesta? Personen som leser siden kan umulig vite hvilken side informasjonen han ser kommer fra.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Litt kronglete måte å gjøre det på men...

Kan du bare ikke opprette en cookie, og hvis man ikke har den gitte cookien blandt sine cookies, så for du ikke tilgang/blir redirecta?

Så kan du sende cookien til de som trenger den, evt ha en side som oppretter den?
Sist endret av droppboks; 6. januar 2010 kl. 12:59.