Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 882
Hei,

Jeg lasta nettopp ned transformers 2 FULL HD. Det jeg lurer på er:

Hvorfor hakker filmen? Jeg bruker VLC, er det en spiller som kan kjøre filmen helt glatt? Det er nesten umulig å se den.

Speccs: 2gig minne
Skjermkort: Nvidia 8600GT
Intel Centrino duo: 2.2 GHz

etc etc.


Mvh Sealine
du bør ikke bruke vlc til hd avspilling. bruk media player classic home cinema. vlc foretrekker jeg heller kun til dvd-r iso. innstaller mpc via cccp. google cccp, det er en codecpack der ffdshow også er som blir aktivert når du åpner transformers i mpc.. da lagger det ikke siden den bruker den codeken :-)
MoFo: Nei, og nei! Er bare å legge inn MPC HC løst, uten codec pack.

Ta en titt her, for klikk.no sin guide for å få DXVA-akselerert HD-video i MPC HC.
http://www.klikk.no/article466915.ece
Nich: Ah ok. ikke klar over dette. er da ffdshow og coreavc egentlig kun for maskiner som ikke støtter hardware akslerering (dxva?) da eldre greier under radeon hd og nvidia 8 serie. så vidt jeg forstår det da , hvis en har ny pc, er at du bare trenger mpc hd og haali splitter'n. skal sjekke om cpu bruk forandrer seg etter jeg fjerner ffdshow greiene ;-)
Trådstarter
60 1
Takk for at dere prøver å hjelpe, men jeg er ikke så flink på dette her. Hva gjør jeg? Ikke bruk så mange forkortelser, da jeg ikke forstår hva dere mener :P
Sealine, gå inn på http://www.cccp-project.net/download.php?type=cccp og last ned filen.
Det er en codec-pack (CCCP = Combined Community Codec Pack) som også installerer Media Player Classic Homecinema. Dette er er meget god og stabil media avspiller som jeg veldig skjeldent har hatt problemer med.
Jeg bruker også CCCP. Det eneste som er litt negativt med MPC er støtte for subtitles.
er det noen som får til å bruke .srt subtitles med MPC?

ellers er det en fantastisk og minimalistisk mediaspiller den starter opp raskt og har aldri hatt noen problemer med hakking,
Sist endret av Slurpeedelic; 24. desember 2009 kl. 10:44.