Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 903
Har hørt mye på bandet "Meshuggah" i det siste, og siden jeg lager elektronisk musikk ville jeg lage noe ligende. Jeg prøvde lenge å lage noe, men alt høres bare helt jævlig ut. Etter hvert begynte jeg med denne sangen, og tror den er verdig å bli posta på freakforum. Den er enda veldig kort, og ikke 100% ferdig, så jeg trenger feedback.

Den øverste låten, Serbex.

http://www11.nrk.no/urort/Artist/DjJagon/default.aspx


Alternate:
http://www.speedyshare.com/302919160.html
Sist endret av Defqon; 8. november 2009 kl. 21:22.
Noen grunn til at det ikke fungerer å høre på låta? Får det ikke til her ihvertfall - hverken med chrome eller IE...
Flere som hadde problemet, la til en ny link i øverste posten!
kanskje litt annerledes bassbeats ? og litt dypere bass hadde tatt seg ut

Ellers så kunne du raska litt på de høytonene. Ganske chill å høre på ellers
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Itsnotover Vis innlegg
Ellers så kunne du raska litt på de høytonene. Ganske chill å høre på ellers
Vis hele sitatet...
Hvis jeg hadde gjort det så hadde jeg jo ødelagt hele greia som gjør denne sangen til noe spesielt
klarte ikke helt å sammenligne den med Meshuggah, men hvis den bassbeaten hadde vært litt mer random, så hadde det vært likere, hvis du skjønner hva jeg mener
Sitat av alexguge Vis innlegg
klarte ikke helt å sammenligne den med Meshuggah, men hvis den bassbeaten hadde vært litt mer random, så hadde det vært likere, hvis du skjønner hva jeg mener
Vis hele sitatet...
Det er en likhet med meshuggah, og det er at hele sangen er polyrytmisk! Hvis du hører på den lyse synthen som går gjennom nesten hele sangen så går den i ei 3/4 takt mens trommene og bassen og alt det går i ei 4/4 takt, pluss litt mere som jeg rett og slett ikke klarer å forklare
hørte det nå

hvis du hører på "Obzen"av Meshuggah, så skjønner du kanskje hva jeg mener
Sitat av alexguge Vis innlegg
hørte det nå

hvis du hører på "Obzen"av Meshuggah, så skjønner du kanskje hva jeg mener
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner helt hva du mener, og SÅ polyrytmisk prøvde jeg ikke å få sangen. Men hvis du hører "Meshuggah - bleed" så hører du at jeg har brukt samme utgangspunkt, bare tregere.
okay, hehe. hadde vært kult med en skikkelig polyrytmisk trancelåt
Sitat av alexguge Vis innlegg
okay, hehe. hadde vært kult med en skikkelig polyrytmisk trancelåt
Vis hele sitatet...
Jeg vet, det hadde vært dritkult! Har prøvd på det, men det har egentlig bare blitt stygt. Men kan sikkert prøve på noe en gang jeg har tid, så poster jeg det her hvis det blir bra
Jeg likte den jeg, bra rytme, og det meste passet sammen.

[negativ]
Litt kjedelig i lengden, og veldig brå slutt.
[/negativ]

Det som er viktig når noen prøver å gi konstruktive tilbakemeldinger er og ikke gå i "forsvarsposisjon" uansett hva en sier.
Det er like mye likhet til et jazzband som meshuggah. 3/4 vs. 4/4 delstakter finner du overalt, så å sammenligne det med meshuggah blir feil spør du meg.