Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  49 6250
SETT AT: Man skal gjøre hærverk eller ødelegge deler av et motell, uten å sette fyr på det, hva er alternativene da?

Jeg tenker da på å f.eks. ødelegge rørsystemet på det felles vaskerommet slik at ingen får varmtvann eller vann i det hele tatt. Føre inn gass/røyk igjennom ventilasjonsanlegget og røyklegge hele motellet.

Hærverket skal gjøre noe som kan koste motellet penger/mindre gjester, men allikevell ikke føre til at hele motellet forsvinner fra grunnen. (Brann og bomber f.eks. )

Ideèr?
Finn 5 rotter, slipp de inn på kjøkkenet og ring mattilsynet. Vil nok gi de en midlertidig nedstengning av hotellet, til problemet er løst. Vil nok iallefall ikke trekke kunder om de finner ut hotellet ble midlertidig stengt pga rotter på kjøkkenet.
Lei en gravemaskin og riv av taket og rør litt innvendig.
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Hovedkran:

Finn hovedkran, lukk og knekk håndtaket.

Ventilasjon:

En form for ufarlig røyk som er tett.

Varmtvann:

Skru av, jævlig dyrt og varme opp igjen.

Strøm:

Ta en gammel ledning kapp den i to på tilkoblingspunktet. Koble +/- sammen og du kortslutter hele driten, gjerne med en timer. Når de prøver og skru sikringen på igjen skjer det samme.

Gjerne flere av samme sort med forskjellige tidsintervall.

Eks;

1t - 4t - 8t - 12t - 24t
Kjøp litt fisk og gjem på strategiske steder. F.eks. i ventilasjonsanlegget, i gangene eller ellers hvor man ikke finner det så lett
Likte rotte-ideèn godt! Men spørs om de ikke bare stenger kjøkkenet og lar resten av motellet være.

Kom akkurat på noe Mythbusters gjorde. De stengte tilgangen til vann eller noe til varmtvannstanken slik at den ble fylt opp med bare trykk og dermed eksploderte. Hadde vært bra i og med at den hadde fløyet gjennom taket og kostet motellet en god del for å fikse skadene.
Bortsett fra at det er en eksplosjon tilnærmet noen kg dynamitt. Er du sprø?
Sitat av MikeHunt Vis innlegg
Bortsett fra at det er en eksplosjon tilnærmet noen kg dynamitt. Er du sprø?
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig vil det bli et enormt trykk da bunnplata på varmtvannstanken eksploderer og tanken farer gjennom taket, men vaskerommet er langt unna motellrommene og folk. Et slikt stunt ville etter min mening bare rasert selve vaskerommet og taket og laget et helvettes smell.

Litt sprø må man få være..
To tre kakerlakker og ei rotte på kjøkkenet og de må gasse hele kjøkenet
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Spre litt godlukt bak veggpanelene eller noe lignende.
... er det lov å spørre hvorfor du vil finne på noe sånt?
Hvordan vet du at ingen er på vaskerommet akkurat i det det smeller? Eller om den detter i hodet på noen?
Sitat av Kenshi Vis innlegg
Kom akkurat på noe Mythbusters gjorde. De stengte tilgangen til vann eller noe til varmtvannstanken slik at den ble fylt opp med bare trykk og dermed eksploderte. Hadde vært bra i og med at den hadde fløyet gjennom taket og kostet motellet en god del for å fikse skadene.
Vis hele sitatet...
Denne idiotplanen hører vel mer hjemme i den tråden her:
http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=142527
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av Kiwiflip Vis innlegg
... er det lov å spørre hvorfor du vil finne på noe sånt?
Vis hele sitatet...
Enig, jeg mener. Vanligvis er dette en morsomt hypotetisk diskusjon som en finner under "vanlig" forumet. Men dette har du valgt å legge på undergrunnsforumet. Dessuten nevner du ingenting om fiktive scenarioer, OG du VET faktisk hvor vaskerommet til motellet er.

Er det et motell jeg bør styre unna for fremtiden eller?
Sitat av Kiwiflip Vis innlegg
... er det lov å spørre hvorfor du vil finne på noe sånt?
Vis hele sitatet...
Har ikke sagt jeg skal gjøre noe med motellet. Bare lufter tankene mine om hva man kan gjøre om man vil forårsake hærverk, i dette tilfellet, på et motell.
Hvis motellet har et sprinkleranlegg kan du aktivere dette og da har du ødelagt motellet ganske godt
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
eclipze, vet du hvordan et sprinkleranlegg fungerer? ALT starter ikke, er en pin som må brekkes av/brennes av.
Sitat av Kenshi Vis innlegg
Kom akkurat på noe Mythbusters gjorde. De stengte tilgangen til vann eller noe til varmtvannstanken slik at den ble fylt opp med bare trykk og dermed eksploderte. Hadde vært bra i og med at den hadde fløyet gjennom taket og kostet motellet en god del for å fikse skadene.
Vis hele sitatet...
Jeg så den episoden for noen dager siden, og vil tru at den 200 liters tanken der hadde jevna ett lite hus (50-60m2) med bakken uten problemer,
Og størrelsen på tanken går nok på motelets størrelsen, så det er jo rett og slett en bombe, som vil jevne store deler av motellet med bakken.
Hadde motellet hatt sprinklerannlegg hadde ideèn vært ganske god. ^^
Noe sier meg at du ikke så hele MythBusters-episoden. Man måtte fjerne alt av sikkerhetsventiler og lignende for at det skulle være noe poeng. Skulle du derimot være så dum og faktisk fjerne disse så kan det fort ende med drap. Det er ikke akkurat enkelt å planlegge når den vil eksplodere, og .. nei, vet du hva. Jeg orker ikke engang.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av MikeHunt Vis innlegg
Bortsett fra at det er en eksplosjon tilnærmet noen kg dynamitt. Er du sprø?
Vis hele sitatet...
Nå skal vi ikke komme med kraftige overdrivelser her.
Den sammenligningen blir som og sammenligne at du holder en ballong mot et vindu, så blåser du den opp til den sprekker, med at du tar en hammer, og slår den hardt mot samme ruta

Det vil bli stor frigjøring av gasser, men vil ha ett stort fravær av sjokk.
Null brisans...
Har du sett episoden?
http://www.youtube.com/watch?v=pu3FwgIHsQA
De har også testet myten igjen (en av de tre siste, tror jeg), men finner den ikke igjen på YouTube.

Det er heller ikke umulig å anta at et motell ville hatt en større tank.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Tenker du på meg? Ja jeg har sett den flere ganger faktisk.
Ballongen i min sammenligning vil blåse vekk mere smårusk i omgivelsene enn hammeren, men vil ikke klare og knuse vinduet. Se for deg om hammeren kunne slått utover fra ett sentrum, til alle rettninger, for og tilsvare ballongen som sprekker sitt gassvolum.

I allefall, er uten tvil at en stor varmtvannstank ville gjort betydelig skade, mulig drept noen i samme slengen.
Viss sikkerhetsventilen hadde blitt sveiset igjen...
Ok. Jeg tolket ballongsammenligningen som at du mente den var harmløs. :-)
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Hehe nei det er det ikke. Rommet tanken er i, blir på en måte ballongen viss du skjønner hva jeg mener, så rommet blir blåst fra hverandre. Er det i en kjeller så kan det være at gulvet over blir blåst opp.
Får du tak i bæsj? Tar vel litt tid før de finner ut hvor lukta kommer fra hvis du bare er litt kreativ i utplasseringen... Kan smøres vet du!
Smør syre vil nok være den beste ideen da du sier du ikke ønsker å gjøre fysisk herverk på stedet.
En 20-30 poser med smør syre vil gjøre stedet ulevelig, og riktig plassert vil det være så godt som umulig å fjerne lukten uten å rive deler av bygget og fjerne de utsatte delene (da lufte anlegg, inni vegger og lignende).
Sitat av bavarai Vis innlegg
eclipze, vet du hvordan et sprinkleranlegg fungerer? ALT starter ikke, er en pin som må brekkes av/brennes av.
Vis hele sitatet...
vet DU hvordan et slikt sprinkleranlegg fungerer? hele anlegget i et rom står med et visst trykk på (ikke nok til å knekke kapslene), men når kapslene smelter/knekker, merker anlegget et trykkfall, og kjører på masse ekstra trykk, slik at resten av sprinklerne sprekker. dette er vel irrelevant nå, da motellet trådstarter tenker på ikke har slike fasiliteter

Sitat av Kenshi Vis innlegg
Kom akkurat på noe Mythbusters gjorde. De stengte tilgangen til vann eller noe til varmtvannstanken slik at den ble fylt opp med bare trykk og dermed eksploderte. Hadde vært bra i og med at den hadde fløyet gjennom taket og kostet motellet en god del for å fikse skadene.
Vis hele sitatet...
hvis vi tar hensyn til at det mythbusters gjorde aldri vil skje, da dem faktisk stengte igjen vanninntaket 100%, noe som gjorde det umulig for trykk å slippe ut der. i det virkelige liv ville bare trykket gått tilbake i rørsystemet, når trykket i tanken overstiger trykket på rørsystemet. i tillegg var jo sikkerhetsventilen blokkert (men det er jo noe trådstarter ordner), men det er rimelig fair å anta at det kanskje er litt andre løsninger på et motell


jeg likte rotteidéen, gå for den du

slike stinkbomber med en liten pose inni du sprekker (antar det er saltsyre, og pulveret er jernsulfid), hvis du legger slike på steder der dem er vanskelig å finne, slik at lukta brer seg godt rundt i hele bygget (helst ikke ei veldig sterk lukt, la den være så svak at eierne kan fatte mistanke om feil på kloakkanlegget)

Sist endret av VivaLatrina; 6. november 2009 kl. 22:43.
Er det ikke bare å knuse alt av ruter du kommer over?

Blir fort en god del tusen på å fikse det, og shiten må holde stengt i mellomtiden

Skjer det mange nok ganger, må hele motellet stenge.


Og så har man røykbomber og stinkbomber som man kan kaste inn
Han sa jo han ikke ville gjøre fysisk herverk da.
Sitat av VivaLatrina Vis innlegg
vet DU hvordan et slikt sprinkleranlegg fungerer? hele anlegget i et rom står med et visst trykk på (ikke nok til å knekke kapslene), men når kapslene smelter/knekker, merker anlegget et trykkfall, og kjører på masse ekstra trykk, slik at resten av sprinklerne sprekker. dette er vel irrelevant nå, da motellet trådstarter tenker på ikke har slike fasiliteter
Vis hele sitatet...
Synes du uttaler det noe bastant om hvordan ett sprinkelsystem fungerer
sprinkelanlegg

Det er lite hensiktsmessig å flomlegge ett helt bygg om brannen bare er i ett rom.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Herregud så childish... Koster da motellet like mye om han knuser ei rute som at de må vaske ned noen rom pga stank? Og blir de tatt for det, er det jo de som sitter med regninga uansett
alle varmtvannsberedere er utstyrt med en sikkerhetsventil, som blåser ut overflødig trykk i tanken. Er ikke noe du bør tukle med uten peiling på rørlegging iallefall.
Sist endret av slazh!; 1. desember 2009 kl. 00:05.
Var noen litt utafor bygda mi her som helte sement i alt som var av vasker, toalett, sluk og allting. De klarte å ødelegge veldig mye visstnok. Var på et motell faktisk
Sist endret av VinumSabbathi; 1. desember 2009 kl. 00:07.
du kan jo bare drepe alle gjestene, så taper motellet penger på at de ikke betaler for seg når de egentlig skal sjekke ut.
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Sitat av Slapshox Vis innlegg
Får du tak i bæsj? Tar vel litt tid før de finner ut hvor lukta kommer fra hvis du bare er litt kreativ i utplasseringen... Kan smøres vet du!
Vis hele sitatet...
Får du tak i bæsj? Hvor mange på nFF tror du ikke kan få tak i bæsj om de mot formodning skulle ønske å få tak i det?
Sitat av VivaLatrina Vis innlegg
vet DU hvordan et slikt sprinkleranlegg fungerer? hele anlegget i et rom står med et visst trykk på (ikke nok til å knekke kapslene), men når kapslene smelter/knekker, merker anlegget et trykkfall, og kjører på masse ekstra trykk, slik at resten av sprinklerne sprekker. dette er vel irrelevant nå, da motellet trådstarter tenker på ikke har slike fasiliteter
Vis hele sitatet...
Hehe, som eks rørlegger må jeg si det er veldig artig å lese dette. Du må da vite noe om hva du argumenterer om gutt! Ja, det finnes sprinkleranlegg som utløser alle hodene på en gang, men dette vil du aldri finne i et hotell.
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Sitat av kosepaa Vis innlegg
Spre litt godlukt bak veggpanelene eller noe lignende.
Vis hele sitatet...
Haha.. Bukk i brunst rundt om i motellet! Herlig!
Eller få tak i smørsyre som har en lukt som nesten ikke kan beskrives, eller finn et eller annet dødt dyr å la det råtne i ventilasjonsanlegget.=)
Vist byggningen er gammelt og har kobber rør er det lett som bare det, ta en liten slegge og slå på rørene slik at de blir flat, vist du gjør dette nær lister eller kanter er det vanskelig å oppdage.
OBS! husk det at røret kan sprekke:P

En ting til er å legge svartkrutt inni lys pærer slik at de eksploderer når du går av :P
Sitat av Kenshi Vis innlegg
Hadde motellet hatt sprinklerannlegg hadde ideèn vært ganske god. ^^
Vis hele sitatet...
... Og du sier det hele er hypotetisk?
Hmm, da er det litt rart du omtaler det som om det er et ekte motell, som faktisk ikke har sprinkleranlegg.
Sitat av AleXzorZ Vis innlegg
... Og du sier det hele er hypotetisk?
Hmm, da er det litt rart du omtaler det som om det er et ekte motell, som faktisk ikke har sprinkleranlegg.
Vis hele sitatet...
Han har et hypotetisk motell i hodet.
Sitat av mac 11 Vis innlegg

En ting til er å legge svartkrutt inni lys pærer slik at de eksploderer når du går av :P
Vis hele sitatet...

Hvordan gjør man det der?!!...
Sitat av Verdaling Vis innlegg
Hvordan gjør man det der?!!...
Vis hele sitatet...
Anarkistens Kokebok.
Sitat av excubated Vis innlegg
Anarkistens Kokebok.
Vis hele sitatet...
Hadde for meg at jeg nevnte Stinkbombe i ventilasjonssystemet. Det blir ihvertfall bra PR for motellet da!
Med fare for å oppmuntre til hærverk: reker i gardinstenger er i følge enkelte urbane myter vanskelige å oppdage, og lukter ganske vondt etter ei stund.
Sitat av excubated Vis innlegg
Anarkistens Kokebok.
Vis hele sitatet...
Altså.
Hvordan putter man krutt inni en lyspære uten å ødelegge den?
Sitat av Verdaling Vis innlegg
Altså.
Hvordan putter man krutt inni en lyspære uten å ødelegge den?
Vis hele sitatet...
Dimant slipe stift til glass, så bare lager du ett lite hull og fyller opp med krutt til glødetråden! Når en eller annen trykker på lysbryteren på smeller det!
kast egg på veggen da må de vaske
Sitat av Kenshi Vis innlegg
Kom akkurat på noe Mythbusters gjorde. De stengte tilgangen til vann eller noe til varmtvannstanken slik at den ble fylt opp med bare trykk og dermed eksploderte. Hadde vært bra i og med at den hadde fløyet gjennom taket og kostet motellet en god del for å fikse skadene.
Vis hele sitatet...
De fjerna sikkerhetsventilene! Da vil varmeelementene skape et trykk som får hele dritten til å gå i lufta.
GARANTERT stengt motellet, men så har du tatt livet av noen også...
Tok og helte melk i en stol på ungdomskolen en gang. 1 år senere stod stolen oppå en pult så kom en i klassen borti den så den traff gulvet og da kom grøten/melka ut. Det lukta så jævli, tror jeg aldri jeg har lukta noe så forferdelig noen gang, vi måtte evakuere klasserommet så jævligt var det. Bruk melk, den invanderer sakte men sikkert!