Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1755
Jeg bare lurer om man har tatt melatonin og drar amf vil man bli våken da eller trøtt som melatoninen?
Amfen vil garantert holde deg våken.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
ettersom Melatonin er et særdeles "mildt" legemiddel, vil nok amfetaminen ta over og holde deg våken ja.
Man må legge seg og sovne like etter at man har tatt melatonin for ikke å gå glipp av perioden det funker. Det er ganske lett å ikke sovne av det.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Melatonin, såvidt meg bekjent, har ingen dokumenterte virkninger og det er sterkt omdiskutert om det overhodet har noen effekt som sovemedisin.

Noen mener å klare å justere døgnrytmen sin med dette hormonet (det er det som det egentlig blir brukt til, ikke direkte som sovemedisin), mens endel andre mener de ikke har noen effekt overhodet.

Placebo? ingen som vet enda.

Så det at du ikke blir slått ut av melatonin kommer ikke som en bombe.
Som om hvis du ble naturlig trøtt og tok en strek med speed. Det er akkurat det samme.
Sitat av somnium Vis innlegg
Melatonin, såvidt meg bekjent, har ingen dokumenterte virkninger og det er sterkt omdiskutert om det overhodet har noen effekt som sovemedisin.
Vis hele sitatet...
Googleit, eller bare wiki.
Sitat av Wikipedia
Vis hele sitatet...
Sist endret av excubated; 11. desember 2009 kl. 01:51.
Sitat av somnium Vis innlegg
(det er det som det egentlig blir brukt til, ikke direkte som sovemedisin)
Vis hele sitatet...
(off topic, men for noen er det det)
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av excubated Vis innlegg
Googleit, eller bare wiki.
Vis hele sitatet...
hva prøver du å si?
at det er et "sovehormon" er ikke entydig med at det fungerer som sovemedisin om man inntar det oralt.
Daggy's Avatar
Trådstarter
Sitat av somnium Vis innlegg
Melatonin, såvidt meg bekjent, har ingen dokumenterte virkninger og det er sterkt omdiskutert om det overhodet har noen effekt som sovemedisin.

Noen mener å klare å justere døgnrytmen sin med dette hormonet (det er det som det egentlig blir brukt til, ikke direkte som sovemedisin), mens endel andre mener de ikke har noen effekt overhodet.

Placebo? ingen som vet enda.

Så det at du ikke blir slått ut av melatonin kommer ikke som en bombe.
Vis hele sitatet...
Har solgt melatonin i 6 mnd og melatonin har dokumentert virkning. Melatonin er det naturlige hormonet som blir produsert etter døgnrytme og mørke.
Inntak av dette er for og snu døgnrytme eller for folk som ikke klarer og produsere nok melatonin. Mest vanlig hos eldre mennesker men også unge kan få det.

Vet amf demper søvn hormonet men tenkte siden jeg intar det oralt og det går rett i kroppen om det vil komme sammen med amfen.
Men har finni svaret og var vel egentlig begge deler.
Blei våken men fikk ikke helt amf form med en gang men når melatoninen nå har så si godt ut så kom formen. Men ja amf overdøver melatoninen, hadde ikke klart og sove liksom ^^
Virker som en del har misforstått her. Melatonin er ikke et søvninduserende stoff, men virker heller ved å "stille" den sirkadiane klokken i hypotalamus. Det forteller heller kroppen når det er på tide å sovne. De viktigste nevrotransmitterne i søvn er acetylkolin, noradrenalin, serotonin, GABA, flere nevropeptider og i mindre grad dopamin, og glutamat og glysin ved indirekte forbindelser.

De fleste av disse biogene aminene jeg nevnt nå kan virke både eksitatoriske og inhibitoriske, alt etter hvilke reseptorer de binder til, men i dette tilfellet(søvn) virker de alle på metabotrope, inhibitoriske reseptorer. GABA virker inhibitorisk og er viktig i blant annet søvnindusering.


Sitat av Daggy Vis innlegg
Vet amf demper søvn hormonet men tenkte siden jeg intar det oralt og det går rett i kroppen om det vil komme sammen med amfen.
Vis hele sitatet...
Amfetamin påvirker ikke melatonin i det hele tatt, men fører til en så sterk eksitasjon i nervesystemet at den lille virkningen til melatonin vil ikke ha noe å si overhodet.
Sist endret av exocytose; 11. desember 2009 kl. 10:39.