Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1440
En venn av meg fikk seg ny bil på torsdag. Han lurte på om jeg kunne ta noen bilder av den og det gjorde jeg..

Hovedlys fra venstre, vanlig blits uten softbox eller noe. full CTO.
En blits bak bilen med rødt filter inn i veggen bak. Kan fort bli for mye av det gode, hva syns dere?

http://farm3.static.flickr.com/2756/4165485189_ab4ef5554e.jpg

for større bilde: http://farm3.static.flickr.com/2756/...4ef5554e_b.jpg
Uten at jeg er noen fotoekspert; Dritstilig bilde!
Jeg likte spesielt godt rødfargen i bakgrunnen og grøftelysene, vinkelen fikk bilen til å se "brutal" ut, noe jeg liker ganske godt

Post flere bilder, jeg vil ha ny wallpaper
Feit bil og bra komp, men jeg tror det hadde gjort seg bedre ned en annen farge enn rødt bak. Vanskelig å sette øynene på bilen, man må liksom se på bakgrunnen samtidig. Liker det første klart best! Er telebildet litt skjeivt?
Sist endret av Insanity; 8. desember 2009 kl. 00:24.
Jeg liker idéen med farget bakgrunn, det blir fort litt dødt med en grå vegg. Men jeg er ikke helt sikker på valget av farge. Skjønner du ville matche bilen, men synes du ikke den liksom forsvinner litt? Hva med en komplementærfarge?

Ellers likte jeg bildet du postet øverst best. Nr. 2 synes jeg ble for dratt av vidvinkelen og nr. 3 ble litt sammentrykt og lite luftig.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
alt for ekstrem bruk av vidvinkel for meg, og det hadde blitt noe bedre om du hadde separert bakgrunnen, enten uten blitz eller med en annen komplimentær-farge.
Sitat av froskenfredrik Vis innlegg
Jeg liker idéen med farget bakgrunn, det blir fort litt dødt med en grå vegg. Men jeg er ikke helt sikker på valget av farge. Skjønner du ville matche bilen, men synes du ikke den liksom forsvinner litt? Hva med en komplementærfarge?

Ellers likte jeg bildet du postet øverst best. Nr. 2 synes jeg ble for dratt av vidvinkelen og nr. 3 ble litt sammentrykt og lite luftig.
Vis hele sitatet...
jo, var det samme jeg tenkte selv (etterpåklokskap). blir nok litt mye rødt, kanskje grønn vil få bilen til å poppe skikkelig ut av bildet? får høre om jeg kan ta en reshoot
Sist endret av ErikH; 8. desember 2009 kl. 00:28.
Jeg syntes rødfargen i midten ble for sterkt men ellers så er det ett fint bilde.
Shit.. Tror bilen der kosta litt.. synes bildet var tøft, og likte rødfargen bak! Om jeg skal klage på noe, så var taket og bak på venstresiden litt disturbing. Ihvertfall taket. Ellers kunne du fått frem angeleyesene mye bedre, istedenfor parklysene! Det er jo tøft!
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Hei!

Jeg ville ikke valgt rød farge i bakgrunnen, dette stjeler oppmerksomhet og farge fra bilen.
Personlig ville jeg valgt en mye mer nøytral farge i bakgrunnen, som svart f.eks
Utenom det syntes jeg det er et veldig bra bilde. Liker måten du har holdt kameraet på, det får frem detaljer.

Utrolig fin bil da!
Du er flink med lys!

Jeg lurer på om jeg ikke er helt med på begrepene her (full CTO), men det ser ut som du har hatt tre blitser...? Eller er lyset ovenfra til høyre takbelysning? Pen lyssetting, men som nevnt ble det litt mye rødfarge i bakgrunnen. Du kunne evt. roet denne ned litt, og bare hatt en svak rødfarge, eller kjørt en annen farge. Grønn eller blå tror jeg hadde passet bra. Grønn blir sportslig og lyst, som forøvrig passer bilen også, men blå hadde nok gitt en rolig dyp blåfarge som jeg tror hadde passet bedre. Tror det ville framhevet bilen enda mer, siden du får en rolig bakgrunn og fram agressiviteten (?) i bilen enda mer.

Komposisjonsmessig syntes jeg det ble litt mye vidvinkel, du mister liksom mye av fronten, samtidig som du mister mye av siden. Det blir for mye bilde av tåkelyset på bilen, og litt lite bilens helhet, om du er med. Tele-bildet ditt likte jeg rimelig godt da, der snakker vi.

Fet bil, fete bilder!

edit:
Hvor har du kjøpt/hvilke fargefilte er det du bruker?
Sist endret av MannY; 10. desember 2009 kl. 13:15.
CTO = korreksjonsfilter. bruker det for å få rett hvitbalanse gjennom hele bildet. det gjør at blitsen får samme farge som taklyset og dermed får man perfekt hvitbalanse selv om taklyset er gult og fælt. bruker som regel 2800k hvitbalanse sammen med full cto så lenge det er innendørs. treffer så og si perfekt uansett.

to blitser, resten er taklys. var egentlig ganske heldig med det. har bare eksponert etter taklyset og så fylt i med blits på andre siden av bilen der taklyset ikke traff.

det røde filteret er fra ei gammel roscoe filterblokk.. du kan få fargefilter og korreksjonsfilter fra http://flashgels.co.uk/shop/ er der jeg har kjøpt.. filter og ball bungees! et must!

edit: http://strobist.blogspot.com/2006/03...o-correct.html
Sist endret av ErikH; 10. desember 2009 kl. 13:39.
Bildet minnet meg om Ken Rockwell, hvis du har noe kjennskap til ham. Han mener at du skal kranke opp metningen til 3, i kameraet. Slik får han noen helt forferdelige, overeksponerte, farger, som består nesten av 100% ren farge. Fargen bak bilen gjorde susen, den er nesten 100% ren rød, og utgjør litt for mye av det gode. Jeg er enig med at du kunne tatt i bruk en komplimentærfarge.

Ellers et veldig bra bilde.
Sammenligner du meg med ken rockwell en gang til så stiller jeg deg ansvarlig for mitt selvmord :P