Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 630
Hei, jeg bygde meg en pc for et halvt år tilbake. Pcen ble bygd av en kompis av meg, hans første gang faktisk. Den funket helt fint i starten, men jeg har nå fått problemer ved at pcen restarter når jeg slår den på. Fra jeg trykker på startknappen kan det gå fra 2 sekunder til 3-4 timer før det slår seg av og starter på nytt. Jeg har en litt dårlig strømforsyning, som gjorde at pcen ikke fikk strøm en stund, men jeg fikset det problemet ved at teipe den ene feite ledningen dobbelt for da funket den av en eller annen rar grunn. Pcen blir også veldig varm fordi jeg jeg bare 2 små vifter i pcen for jeg ikke har fått fiksa den siste enda. Når jeg tar på skjermkortet brenner jeg meg hvis pcen har stått på lenge.

Er det strømforsyninga som er problemet, og at jeg må bytte ut den, for det kan jo ikke være viftene siden den noen ganger rs seg etter 5 sekunder.

Håper på gode svar
▼ ... noen uker senere ... ▼
kan også være hardisken din som fusker
Kan være mye som kan være galt. Er det hvis du spiller eller at det er mye load på maskinen at den restarter seg? Har du blåst den ren for støv med trykkluft? Er ikke helt bra at du brenner deg når du tar på skjermkortet ditt, kan du sjekke temperaturer med Everest og vise oss et screenshot?
Sitat av SemiColon Vis innlegg
Kan være mye som kan være galt. Er det hvis du spiller eller at det er mye load på maskinen at den restarter seg? Har du blåst den ren for støv med trykkluft? Er ikke helt bra at du brenner deg når du tar på skjermkortet ditt, kan du sjekke temperaturer med Everest og vise oss et screenshot?
Vis hele sitatet...
kan ikke helt skjønne at det skal være temp, siden den kan reboote rett ette oppstart. er det temp da, må det være dårlig kontakt mellom kjøleribbe og cpu.
Sitat av goofy6980 Vis innlegg
kan ikke helt skjønne at det skal være temp, siden den kan reboote rett ette oppstart. er det temp da, må det være dårlig kontakt mellom kjøleribbe og cpu.
Vis hele sitatet...
Hadde vært interessant å sett på temperaturene. Virker det mer som en gåen harddisk da?
en gåen disk kan jo være en logisk grunn.
når den har stått av lenge og er kald, og den restarter etter noen sek..?
kan ikke fatte at det er temp.
men når den har gått lenge, kan godt varmen være problemet.
Sitat av ganja123 Vis innlegg
Jeg har en litt dårlig strømforsyning, som gjorde at pcen ikke fikk strøm en stund, men jeg fikset det problemet ved at teipe den ene feite ledningen dobbelt for da funket den av en eller annen rar grunn. Pcen blir også veldig varm...
Vis hele sitatet...

jeg legger pengene mine på at de to der i kombinasjon kan utgjøre dette. at du i oppstarten kan trekke såpass mye strøm at kontakten bryter en eller annen plass, eller når pcen er blitt varm, og du da også mister kontakten
Sitat av VivaLatrina Vis innlegg
jeg legger pengene mine på at de to der i kombinasjon kan utgjøre dette. at du i oppstarten kan trekke såpass mye strøm at kontakten bryter en eller annen plass, eller når pcen er blitt varm, og du da også mister kontakten
Vis hele sitatet...

ledningene beveger seg jo ikke hvis han ikke pirker i kabinettet.
enten er det kontakt, eller ikke.

stoler heller på en gåen disk. men jeg er ikke sikker.
Jeg og garanterer at det er kombinasjonen av de to. At PCen trekker såpass mye under load at PSU'n ikke klarer å levere nok. Temp kan også være en viktig faktor da det er sperrer på PCen for overoppheting. Hadde vært kjekt om du hadde ramset opp delene dine og kommet med et screenshot av temperaturene
Det er mest sansynelig psu'en din, ta og lån en av en kompis med like eller større effekt og test.

som nevt over: mulig du her for liten psu . ta og post pc specsa dine her da vel.
Sist endret av noobpower; 6. november 2009 kl. 22:37.
CD/DVD-Driven bruker sinnsykt mye strøm i oppstarten. Kobler du den fra er det større sjangse for at du får bootet.