Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 835
Jeg har problemer med å se divx filmer.
Jeg bruker den nyeste codecen. og jeg har ikke problemer med xvid. Problemet går ut på at enten låser maskinen min seg helt eller så restarter den seg selv, når jeg ser divx filmer.

Min pc består av:
(crucial ) Radeon 9700 pro
Amd XP 1700+
384 sd-ram
MSI K7T turbo
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Prøvd å lagt inn kodeken på nytt? Evt. prøvd en annen divx-kodek?
ac3, xvid osv
Xan
Trådstarter
85 0
ja jeg har prøvd med divx 5.02 og 4.12.

Før da jeg hadde win 98 på denne maskinen virket bare 4.12 versionen, og ikke 5.02 men nå på win xp virker ingen.

jeg instalerte win 98 på en hardisk, og installerte 4.12 igjen men da virket ikke den heller.

Xan
Trådstarter
85 0
Kan det være for lite ram????
Nei, tror ikke det er det som er problemet, kanskje du har en codec som ødelegger for de andre og klikker eller.no
reinstaller alle codecene du har, men fjern dem først
Xan
Trådstarter
85 0
det funket ikke nå heller

hva kan jeg gjøre?
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Jeg bruker DefilerPak-1.06. Det funker fint. Du kan også prøve nimo.

JEg har problemer med Power DVD XP. Nå jeg høyre klikker og trykker exit så restarter PC'en seg helt unten videre. Men ikke hvis jeg dobbel klikker på vinduet å trykker på x'en i hjørnet, hva kan dette komme av?
Xan
Trådstarter
85 0
jeg har testet nimo, men det funket ikke. Men jeg tar å tester DefilerPak-1.06
Nimo is teh crap...
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Har hørt dette i det siste, men det er altids verdt et forsøk når det ikke er andre valg.
Prøvd en annen player?
BSPlayer , zoomplayer og windows media player classic er fine
Sist endret av reallife; 26. mars 2003 kl. 23:00.
Xan
Trådstarter
85 0
DefilerPak-1.06 ser ut til å funke jeg har nå sett 7 min av en film uten problemer . men må på skolen nå så får teste mer senere
Hofsoe: Nimo? FYYYYYY!!!! Det er alltid et "annet valg", det kalles å lese og lære.

Xan: Ett ord: FFDShow. For å sitere meg selv fra stickyen; "I ytterste konsekvens trenger du kun ffdshow og ac3filter for å avspille 95% av alle divx/xvid filmer." Det du gjør er å gå til doom9 (www.doom9.org) og lete deg frem til siste versjon, hente ned, installere og smile.
edit: Klikk på download knappen, du finner ffdshow under 'filters'.

Reallife: Prøvd The Core Media Player? Definitivt verdt et forsøk!
Sist endret av glenn; 27. mars 2003 kl. 10:01.
Xan
Trådstarter
85 0
Alt fungerer nå (takk Hofsoe for DefilerPak-1.06)

og takk til alle dere andre som har vært til hjelp
jeg har vært uten data som har kunnet spilt divx opp til to år så film lageret har hopt seg opp, men nå ser det ut til at jeg kan begynne å se film igjen


Takk!
Flott at problemene dine løste seg, men vil bare nevne (for ettertiden) at man generellt ikke anbefaler bruk av codec-packs av noe slag. Dette fordi visse kodeker kan ødelegge for hverandre, og selv om ikke alle typer packs er like notorisk destruktive som Nimo, er det alltid en sjangse for at det kan oppstå en konflikt med en kodek som allerede er installert på maskinen din.

Men, som sagt, hvis alt funker nå, så er vel alle happy