Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  67 4877
"Øko-Terrorist"
Hei, Har seg sånn at jeg har et problem med et eller annet kvinnfolk som ringer til tider og utide, hun kan ringe mange ganger i uken, ofte flere ganger om dagen. Har kommet telefon både klokken 5 om morgenen i ukedager, og klokken 8 om morgenen på helgedager, alle mulige tidsrom. hver gang spør hun om jeg kjører. dette har pågått i ca 6 måneder nå.

Jeg har selvsagt slått opp dette tlf nummer, og funnet frem til hvem det er, og forvisst meg om at jeg overhodet ikke kjenner denne damen.(Hun bor i tromsø, og jeg i Sandnes)

Hver gang jeg har tatt telefonen har jeg sagt at det er feil nummer og hun må slette nummeret mitt. da legger hun bare på.

Forsøkte også å ringe henne opp igjen et par ganger men med en gang hun skjønner at det er meg legger hun på.


Forsøkte så å ringe til min mobil leverandør, der de sa at det var lite de kunne gjøre med mindre jeg ville betale ekstra for tjenester.(skjult nr. osv)

er lite interessert i dette da jeg ikke er skyld i denne plagen.

Ringte så til politiet for å forhøre meg om råd, der fikk jeg bare beskjed:
"vi kan ikke blande oss i slike saker, da vi ikke vet noe om bakgrunnshistorien, eneste rådet er å ikke ta telefonen.."

Prøvde dette over en periode, men hun slutter ikke å ringe før jeg enten har tatt telefonen eller skrudd den av.(kan ikke ha telefonen av pga. personlige årsaker)

Er det noen som har noen råd?
Sist endret av tr80r; 30. september 2009 kl. 23:33.
Har du vurdert å bytte nummer?

Vil tro det kan være en enkel løsning, med mindre hun har noen grunn til å søke opp det nye nummeret ditt og fortsette på samme måte der.
Sist endret av danielsk; 30. september 2009 kl. 23:35.
BAD MOTHERFUCKER
Tomacco's Avatar
Eh, svarer hun som, på en måte som ett menneske? Eller er det en maskin? :P
intressant problemstilling.. Hva med å sende henne SMS? evt skrive det..
Jeg tror en druggaddict har fått feil nummer og ringer i rus for å få tak i sin "sjåfør" som hun tydligvis har fått feil nr til..

edit: en lang sms med forklaring til henne om at du ikke liker det hun gjør/at hun har feil person (vær saklig)
Sist endret av watchman; 30. september 2009 kl. 23:37.
På min telefon kan du blokkere enkelte nummer. Vet ikke om du kan det på din, men du har kanskje sjekka allerede?
"Øko-Terrorist"
Trådstarter
Sitat av danielsk Vis innlegg
Har du vurdert å bytte nummer?

Vil tro det kan være en enkel løsning, med mindre hun har noen grunn til å søke opp det nye nummeret ditt og fortsette på samme måte der.
Vis hele sitatet...

Har vurdert det, men det må bli siste utvei. har hatt samme nummer i 10 år, og ønsker ikke å måtte oppdatere alle mine kontakter med nytt nr osv. dessuten ser jeg ikke poenget i at JEG skal måtte bytte nr. pga dette?
Hvor gammel høres det ut som hun er?
"Øko-Terrorist"
Trådstarter
Sitat av VinumSabbathi Vis innlegg
På min telefon kan du blokkere enkelte nummer. Vet ikke om du kan det på din, men du har kanskje sjekka allerede?
Vis hele sitatet...
ettersom jeg har forstått blokkerer dette utgående nummer, ikke inkommende?
Å bytte nummer vil vel fungere, dog det er litt stress.

Du har også en løsning som kommer ann på hvilken telefon du har. Jeg har en N95, og har kommet over et program som heter Handy Blacklist. Dette fungerer da på alle S60 telefoner, ergo flere Nokiatelefoner. Det kan du legge til numre i blacklisten din, og du vil ikke bli oppringt. Dette hindrer jo ikke denne galne berten i å ringe deg opp fra andre numre, som hun virker vill nok til å gjøre.
"Øko-Terrorist"
Trådstarter
Sitat av mikkello Vis innlegg
Hvor gammel høres det ut som hun er?
Vis hele sitatet...
40-50

(ti tegn)
Enig i at å bytte nummer er latterlig, da har man tapt.. spør du meg..

Men tilbake til min teori, hehe.. sms?
Send ho 20 meldinger hvor det står ho skal slutte?
"Øko-Terrorist"
Trådstarter
Sitat av watchman Vis innlegg
Enig i at å bytte nummer er latterlig, da har man tapt.. spør du meg..

Men tilbake til min teori, hehe.. sms?
Vis hele sitatet...
Prøvd, 0 svar.(glemte dette i OP)

Sitat av MannY Vis innlegg
Å bytte nummer vil vel fungere, dog det er litt stress.

Du har også en løsning som kommer ann på hvilken telefon du har. Jeg har en N95, og har kommet over et program som heter Handy Blacklist. Dette fungerer da på alle S60 telefoner, ergo flere Nokiatelefoner. Det kan du legge til numre i blacklisten din, og du vil ikke bli oppringt. Dette hindrer jo ikke denne galne berten i å ringe deg opp fra andre numre, som hun virker vill nok til å gjøre.
Vis hele sitatet...
så på dette nå, men var kun for symbian. må se om jeg finner noe lignendes for windows mobile.

takk for tips
Sist endret av tr80r; 30. september 2009 kl. 23:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
BAD MOTHERFUCKER
Tomacco's Avatar
Ta dceg en tur til Tromsø da, og ta en prat med henne.
Ring henne tilbake. Rett og slett "SNU" hele opp ned og begynn og ring henne, prøv det i noen kvelder på rad.. før du evt drar på skole/jobb.. før du legger deg, midt på natten osv..
Et hint må vel personen ta til slutt, tror du ikke?

! Vært sykt morro om du hadde kunne prøvd ut dette, og gitt oss tilbakemelding i tråden etterhvert??
"Øko-Terrorist"
Trådstarter
Sitat av watchman Vis innlegg
Ring henne tilbake. Rett og slett "SNU" hele opp ned og begynn og ring henne, prøv det i noen kvelder på rad.. før du evt drar på skole/jobb.. før du legger deg, midt på natten osv..
Et hint må vel personen ta til slutt, tror du ikke?

! Vært sykt morro om du hadde kunne prøvd ut dette, og gitt oss tilbakemelding i tråden etterhvert??
Vis hele sitatet...

njaa.. hadde vært morsomt, men tenker på ting som eventuelt kan komme etterhvert, hvis det går lenger enn dette vil jeg ikke ha noe på meg som får meg til å fremstå som noe mindre enn ett "offer".
Sist endret av tr80r; 30. september 2009 kl. 23:49.
Sitat av tr80r Vis innlegg
njaa.. hadde vært morsomt, men tenker på ting som eventuelt kan komme etterhvert, hvis det går lenger enn dette, vil jeg ikke ha noe på meg som får meg til å fremstå som noe mindre enn ett "offer".
Vis hele sitatet...
Å ringe henne tilbake ofte, eller prøve det jeg foreslo vil bare vise at du ville få en "ende" på saken. Ser absolutt ingen feil med det. Noe er du jo nødt til å gjøre.. jeg foreslår at du prøver?
"Øko-Terrorist"
Trådstarter
Sitat av watchman Vis innlegg
Å ringe henne tilbake ofte, eller prøve det jeg foreslo vil bare vise at du ville få en "ende" på saken. Ser absolutt ingen feil med det. Noe er du jo nødt til å gjøre.. jeg foreslår at du prøver?
Vis hele sitatet...
Hehe, får se hvilket humør jeg er i neste gang hun ringer :P
Sitat av tr80r Vis innlegg
Prøvd, 0 svar.(glemte dette i OP)



så på dette nå, men var kun for symbian. må se om jeg finner noe lignendes for windows mobile.

takk for tips
Vis hele sitatet...
Finnes litt forskjellig til WinMo også, kommer litt ann på hvilken versjon du har. Antar at det er 6.1?

Steelsoft Blacklist - 87 KR.
Mange userreviews sier at den fungerer bra.

Call Firewall Freeware.
Har 10k nedlastninger, så kan muligens fungere.

SPB Phone Suite. 20$.
Gjør masse forskjellig skjit, men har også "call filtering".

SMS-blocker.
Blokker både samtaler og SMSer. Ser gammel ut, uvisst pris.

Har mest troen på SPB Phone Suite og Steelsoft Blacklist, trials er tilgjengelig på begge to. Lykke til med nattesøvnen!
Sist endret av MannY; 30. september 2009 kl. 23:54.
Valgfri brukertittel?
Eplefisk's Avatar
Google Blacklist Windows Mobile så får du opp en del relevante treff. Vil tro dette er det som skal til for å løse problemet ditt.
Det som trolig hadde vært utrolig effektivt var å legge ut telefonnummeret hennes her, sende henne en melding der du skriver "Du ba om det..." og få hele bølingen her inne til å ringe med jevne og ujevne mellomrom. Når hun eventuelt tar telefonen hvis noen av oss ringer, sier vi bare "Du ba om det...". Etter en uke sender du henne en melding, der du skriver "Ber du om mer?" . Slutter hun ikke da, ja da vet jammen ikke jeg.
"Øko-Terrorist"
Trådstarter
jau, fant frem til dette http://www.4winmobile.com/forums/pre...ws-mobile.html men ser litt skeptisk ut :S
Sitat av illuSiOn^ Vis innlegg
Det som trolig hadde vært utrolig effektivt var å legge ut telefonnummeret hennes her, sende henne en melding der du skriver "Du ba om det..." og få hele bølingen her inne til å ringe med jevne og ujevne mellomrom. Når hun eventuelt tar telefonen hvis noen av oss ringer, sier vi bare "Du ba om det...". Etter en uke sender du henne en melding, der du skriver "Ber du om mer?" . Slutter hun ikke da, ja da vet jammen ikke jeg.
Vis hele sitatet...
nFF is not your personal army
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Grimdoc Vis innlegg
nFF is not your personal army
Vis hele sitatet...
Men det ER fullt av folk med en god del faen i seg, og skitt au, det er da for en god sak.
"Øko-Terrorist"
Trådstarter
Takk for tips Manny, laster ned trial på steelsoft blacklist nå, se om det funker.
Jeg er ganske sikker på at telenor og rødkors lagde noe sånn anti mobbe greie.
Under et år siden tror jeg, så skjekk opp det
-Minsten
Sultan Of Swing
eazypeez's Avatar
Sitat av illuSiOn^ Vis innlegg
Det som trolig hadde vært utrolig effektivt var å legge ut telefonnummeret hennes her, sende henne en melding der du skriver "Du ba om det..." og få hele bølingen her inne til å ringe med jevne og ujevne mellomrom. Når hun eventuelt tar telefonen hvis noen av oss ringer, sier vi bare "Du ba om det...". Etter en uke sender du henne en melding, der du skriver "Ber du om mer?" . Slutter hun ikke da, ja da vet jammen ikke jeg.
Vis hele sitatet...
En ganske genial idè, men du burde bruke det som en siste utvei, da det kan brukes imot deg hvis hun brått står på døra di sinna som et uvær samt full/ruset
Sitat av eazypeez Vis innlegg
En ganske genial idè, men du burde bruke det som en siste utvei, da det kan brukes imot deg hvis hun brått står på døra di sinna som et uvær samt full/ruset
Vis hele sitatet...
Tipper karen slår hardere enn en 40-50 år gammel dame + da kan han vell ringe politiet og anmelde for trakassering?
Sist endret av dronenn; 1. oktober 2009 kl. 01:11.
Sultan Of Swing
eazypeez's Avatar
Sitat av dronenn Vis innlegg
Tipper karen slår hardere enn en 40-50 år gammel dame + da kan han vell ringe politiet og anmelde for trakassering?
Vis hele sitatet...
Var akkurat det jeg mente med at det kan isåfall brukes imot han, skjer noe slikt kan hun jo vise til ENORMT mange samtaler hvor det samme som han skrev på melding har blitt sagt.
Og jeg vil tro det er trakassering også
Støtter illusion´s forslag.. La henne smake sin egen medisin!
Sitat av Tomacco Vis innlegg
Ta dceg en tur til Tromsø da, og ta en prat med henne.
Vis hele sitatet...
tja send en torpedo som sier klart ifra

hadde nok hjulpet vis han var sånn som dette
edit: ikke få han til og slå eller lignene pga politi
Sist endret av lucifer92; 1. oktober 2009 kl. 02:55. Grunn: edit
Sitat av tr80r Vis innlegg
...
Ringte så til politiet for å forhøre meg om råd, der fikk jeg bare beskjed:
"vi kan ikke blande oss i slike saker, da vi ikke vet noe om bakgrunnshistorien, eneste rådet er å ikke ta telefonen.."
...
Vis hele sitatet...
Her synes jeg du har fått et merkelig svar. Det kan virke som de korrekt nok ikke anså dette som en ordenssak, som de ikke kunne ta affære på der og da.

Men Politiet kan og skal blande seg inn i dette. Det fordrer en korrekt henvendelse fra din side. Det utløsende er at du anmelder forholdet. Uten anmeldelse - ingen respons på denne type saker.

Så lenge du opplever disse oppringingene som plagsomme, og du har gjort en normal innsats for å få stoppet dette selv, er det helt legitimt å be om hjelp fra Politiet. Du må møte opp personlig hos Politiet for å levere en anmeldelse av denne typen.

Men vær da forberedt på å legge frem dokumentasjon, om du kan. Dette kan enten være en logg du har skrevet selv, eller oppringingsloggen fra telefonen din, som viser oppringingene. Har du ikke dette, starter du med innsamling av en slik logg i dag. Politiet kan selvfølgelig innhente denne dokumentasjonen fra teleoperatøren, men din troverdighet som anmelder øker når du kan legge frem dokumentasjon på forholdet.

Forslagene i tråden som går på gjengjeldelse mot oppringeren er ikke så veldig gjennomtenkte, etter min mening.
Sitat av illuSiOn^ Vis innlegg
Det som trolig hadde vært utrolig effektivt var å legge ut telefonnummeret hennes her, sende henne en melding der du skriver "Du ba om det..." og få hele bølingen her inne til å ringe med jevne og ujevne mellomrom.
Vis hele sitatet...
HER?

4chan sier jeg bare.

Sitat av capidog Vis innlegg
Men Politiet kan og skal blande seg inn i dette. Det
fordrer en korrekt henvendelse fra din side. Det utløsende er at du anmelder forholdet. Uten anmeldelse - ingen respons på denne type saker.
Vis hele sitatet...
Er det ulovlig å ringe folk?
Sist endret av RandomiZed; 1. oktober 2009 kl. 10:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Når det blir av trakkaserende art er det på en måte ulovlig å ringe en person ja.
Sitat av RandomiZed Vis innlegg
...
Er det ulovlig å ringe folk?
Vis hele sitatet...
Det er ulovlig å plage folk. Om verktøyet er telefon, brev, balltre, osv, er ikke så vesentlig for selve intensjonen i loven. Kun straffereaksjonen.

En parallell. Det er ikke ulovlig å kjøre bil. Likevel hender det at folk blir konfrontert av Politiet for dette. How come? Omstendigheter, kanskje?
Kanskje hun har lyst på deg?

*Hint hint*
Sitat av Muradi Vis innlegg
Kanskje hun har lyst på deg?

*Hint hint*
Vis hele sitatet...
50 åring fra Tromsø som lever på karsk og grovbrød! Det er krutt det......
Sitat av Muradi Vis innlegg
Kanskje hun har lyst på deg?

*Hint hint*
Vis hele sitatet...
Hva er det du hinter til egentlig?

Du kan vel ikke hinte til noe du ikke aner noe om. Da gjetter du.
Noe du forsåvidt også gjorde, men.
Hva med å prøve telenor sitt filter?

http://www.aftenposten.no/forbruker/...cle2789959.ece

Tjenesten er helt gratis, og aktiveres med en kjapp telefon til teleselskapet kundeservice, på telefon 09000. Tjenesten ble lansert tirsdag, men er ikke i drift før 15. desember.
Helt gratis

Etter at man har registrert at man vil ha tjenesten aktivert, er det opp til brukeren selv å legge til nummer på den passordbeskyttede "Min side", som tilhører hvert enkelt abonnement, på Telenors nettsider.

Når mobbefilteret er installert og aktivert på aktuelle numre, vil de svartelistede meldinger sendes til en egen e-postkonto på den samme nettportalen.
Vis hele sitatet...
Sitat av Cahl Vis innlegg
Hva med å prøve telenor sitt filter?
...
Vis hele sitatet...
Det stopper vel bare SMS?
Kan du ikke bare lagre henne å sette på lydløs for oppringninger fra henne?
Sitat av steinarja Vis innlegg
Kan du ikke bare lagre henne å sette på lydløs for oppringninger fra henne?
Vis hele sitatet...
Det er en god idé, mange telefoner har jo mulighet til å sette individuelle ringetoner og volum på innringere...

Ellers ville jeg politianmeldt det, jeg vil kalle dette for trakassering.
Noe man også kunne gjort var å skrive inn nummeret hennes på alle mulige dill-dall reklamer på internet
dette er sikkert sagt med viss du har telenor finnes det "mobbefilter" som gjør dem ikke kan kontakte deg.
Sitat av stec0 Vis innlegg
dette er sikkert sagt med viss du har telenor finnes det "mobbefilter" som gjør dem ikke kan kontakte deg.
Vis hele sitatet...
Ja, og det er også sagt at dette bare stopper SMS, og ikke oppringing.

http://www.telenor.no/privat/mobil/t...lter/index.jsp
Fant denne i en annen tråd... Kunne nok kanskje vært en ide i denne saken...

Sitat av illuSiOn^ Vis innlegg
Driv sms-terror. Gå inn http://folk.inpoc.no/ og skiv inn hans nummer under "Registrer deg eller skriv inn mobilnummer for å se din side: ". Do it many, many times; 500 ganger. Resultater blir da at mobilen hans klikker temmelig heftig, slår seg av, og om den i tillegg er en eldre modell kan du risikere den aldri mer går på.

Har prøvd det selv, men da fikset jeg et script som gjorde at jeg kunne f.eks. sende 10/100/1000/10000 (you get the point) meldinger ved et tastetrykk. Da setter du enhver mobil ut av spill. "100000 nye sms" liksom.
Vis hele sitatet...
Kanskje du får litt fred og ro...
"Øko-Terrorist"
Trådstarter
Ringte meg ca klokken 6 i dag tidlig, jeg tok telefonen og BRØLTE at hvis hun ringte meg en gang til skulle jeg anmelde henne for trakassering. får se om dette hjelper.. hehe. oppringningsloggen min går tilbake halvannet år på telefonen min, så hvis hun ringer igjen er det rett ned på politistasjonen, fremvise loggen, og levere inn anmeldelse.
Sist endret av tr80r; 3. oktober 2009 kl. 22:15.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Haha, slo meg akkurat at noe som ville vært gøy var å sette sim-kortet ditt inn i en gammel telefon, for så å ta telefonen når hespetreet ringer og slippe/kaste/kyle den i gulvet, evt. en vegg. (Kaste opp i lufta, slippe fra noe høyt, eller rett og slett bare brøle så høyt du kan inn i mikrofonen?)

Helt ærlig talt er vel dette neppe noen god ide, da simkortet kan få seg en trøkk, (sett bort ifra at du også blir 1 stykk telefon fattigere,) men allikevel, finfin måte å få ut litt frustrasjon på samtidig som kvinnemennesket antakelig får seg en god gammeldags støkk.
Sist endret av robhol; 3. oktober 2009 kl. 23:33.
Sitat av Driftaway Vis innlegg
Fant denne i en annen tråd... Kunne nok kanskje vært en ide i denne saken...



Kanskje du får litt fred og ro...
Vis hele sitatet...
Fungerer ikke lenger.
Sitat av illuSiOn^ Vis innlegg
Fungerer ikke lenger.
Vis hele sitatet...
Joda, dette fungerer helt perfekt.

Klikk der det står "registrer deg nå". Skriv inn mobilnummer og klikk "send passord"....

Gå tilbake i nettleseren og gjenta prosessen til du er dritlei...