Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 763
Hei,
jobber på en remix av en norsk felelåt fra Gudbrandsdalen, som kalles Bukkehallingen.
Vil gjerne ha litt tilbakemelding på den, da den ikke er ferdig

Jeg har fått kritikk av en kamerat for å ha brukt 4/4-takt på trommene når melodien går i 6/8-takt, men dette var noe jeg gjorde bevisst, for å prøve, og jeg syns det funka, men det kan hende det bare er jeg som har "lurt" meg selv til å tro det høres bra ut, sånt skjer noen ganger:P

Kameraten min sier jeg skal bruke trioler hele veien, men jeg syns det går bra uten også:P Men som sagt, mulig hjernen min (eller hans, for den saks skyld) bare har bestemt seg for at "slik skal det faen meg være/ikke være!" :P
Dere får si hva dere mener :P

Bare trykk play, dere trenger ikke laste ned for å høre
http://soundcloud.com/alexzorz/alexzorz-bukkehallingen

Har tenkt til å mekke noe med munnharpe og shit i også, har spilt det ganske lenge nå, og har mange forskjellige harper, deriblant fra Bjørgulv Straume (G), Folke Nesland (E) og Stein-Terje Mathiesen(F).
Skal låne lydkort og mic'er av en kamerat, så skal jeg gjøre masse opptak og bruke det i låter og spille inn tradisjonelle slåtter osv

Vil dere høre originalen, finner dere den i "Helene Høye og Mari Eggen - Glød" skiva. Finnes på Spotify.

Håper på gode tips og kritikkk
Alexander Sørnes

Kanskje litt vanskelig å definere nøyaktig sjanger, men det er trance-aktig med ganske kraftig dynamikk.
Sist endret av AleXzorZ; 25. august 2009 kl. 22:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det funker en lang periode når du har basstromme på hvert slag, men når discobeaten starter på rundt 1:47 synes jeg det blir for plagsomt å høre på. Raske trioler kombinert med et rolig disco/elektro blir for stakkato for min del.