Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1116
Jeg og en kompis prøver å lage industriell musikk, og vi har lastet ned utellige programmer som vi ikke forstår noe av... Er det noen som vet om noen enkle programmer, eller noe som vi kan lage industriellmusikk... Og Graaatisss!

Musikken er inspirert av ministry og sånt.. vi skal lage musikk som høres ut som en arbeidsplass med masse fraggler i på 80tallet
Sist endret av Drendo; 26. februar 2008 kl. 22:09.
Man blir hverken musiker eller komponist ved å laste ned en masse programmer
og skrive opp inspirasjonskilder. Ei heller ved å få kjappe svar på internettforum.

allikevel;

For å lage industriell musikk så må du rett og slett lære deg sjangeren selv.
Lytt til artister du liker, lek deg, bruk masse tid på å lære deg ett program,
f.eks Reason.
Sist endret av miles; 26. februar 2008 kl. 22:05.
Trådstarter
25 0
Nays! Tusen takk!

Men vi har ikke tenkt å bli veldig gode komponister, eller noe sånt, men det hadde bare vært litt gøy å prøve

Ehhy! Reason koster penger, jo.. åh... Jaja... Laster ned demo, så ken jeg se om det er bra.... Ingen som vet om noe gratis?
Sitat av AudunlS
Det er ikke noe problem å få tak i det gratis, men hvis jeg gir deg en link får jeg vel en temp-ban..

www.justfuckinggoogleit.com ??
Vis hele sitatet...
Tror ikke en justfuckinggoogleit link setter deg i en bedre posisjon, anyways. Har en kompis son driver med litt techno og synes Acid er bra ihvertfall, går vell ut på det samme, bare med andre samples.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Fasttracker II er gratis..

Men fra spøk til revolver: miles kommer med mye nyttig her, i tillegg vil jeg nevne at du ikke kommer til å finne noe enkelt og gratis musikkprogram, brukervennlig og gratis er to konsepter som henger dårlig sammen.

Du kan laste ned Reason eller fruityloops på en hvilken som helst torrent side, og så evt lese reason guiden til helk.
Heisann! Jeg skjønner greia di/deres ! men.....


1) Ministry er IKKE industrimusikk bare sånn at det er sagt!

1.2) Throbbing Gristele, NON, Clock DVA, Cabaret Voltaire, SPK o.l er derimot Industriell musikk,
dere kan også besøke linken min til myspace ( står nederst " Epilektrician " hvis dere er inntresert i dennslags, har mange gode band og bla igjennom der )

2) Det er ingen musikkprogrammer spesefikk som "lager " industrimusikk e.l det er det dere som må stå for!

3) ...så er det som med så mangt annet, atte skal dere inn i en sjanger og kunne i det hele tatt ha/få noe og skilte med så må dere vite hva visse sjangre representerer.

4) Industrimusikk er litt anneledes enn det dere tror det er, men for all del det er moro med søpplespann, maskiner, kompressorer o.l i en komposisjon. Men støy, tape-loop-cutups, overstyrte trommer, og minimalistiske og /eller kompliserte rytmer gjennspeiler "dagens" og gårsdagens Industri musikk.

5) kan godt supplere dere med litt "fri" lyd montasje "x-over" industrilyd, noise, Cut.ups o.l så dere får ett bilde av hva ting er.... bare og si i fra...


T.J at Mordisco Recordings
Sist endret av izholo; 28. februar 2008 kl. 23:44.
▼ ... over et år senere ... ▼
FT 2 er jo bare helt sjef.Har brukt det i snart 10 år og like moro hver gang.Lager stort sett alle lyder selv med synt fra Korg+gitar,bass,vokal,2 rader!!!Låter faktisk jævli bra!
Sitat av Heltpåtryne!! Vis innlegg
FT 2 er jo bare helt sjef.
Vis hele sitatet...
Aldri prøvd FT 2 men bruker Renoise for tiden. Sjekk det ut hvis du liker trackers!