Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 912
Hvordan skal jeg lage svcd image?
Hvordan for jeg spilt svcd'en av?
Må det være .mpg filer for at det skal gå an å lage svcd?

hvis det er noen som vet svaret på alle spørsmålene så er jeg evig takknemlig..........
www.vcdhelp.com

Regner med du finner litt der :-)
www.vcdhelp.com kan gi en del info spesielt på hvilke spillere som støtter hvilke formater.

Opprinnelig postet av bjarne
Hvordan skal jeg lage svcd image?
Vis hele sitatet...
Arkiver en fil fra QuickTime som MPEG-2 og med stereo lyd.

Så må man lage en ISO fil med mappestrukturen fra en eksisterende SVCD, dog med nye datafiler.

I mencoder kan dette gjøres direkte, med en opsjon på lyd og en på tekst, evt. vinkler.

Opprinnelig postet av bjarne
Hvordan for jeg spilt svcd'en av?
Vis hele sitatet...
det finnes en liste over spillere og kompatibilitet på vcdhelp.com, men på data anbefaler jeg mplayer (www.mplayerhq.hu)

Opprinnelig postet av bjarne
Må det være .mpg filer for at det skal gå an å lage svcd?
Vis hele sitatet...
Det må være mpeg-2 filer, ellers er det ikke SVCD, men VCD.
men du kan jo konvertere nesten alle filer til svcd-format, har selv gjort det med divx. spør litt med spesifikt så kan jeg svare deg nøyaktig!
www.doom9.org er også en grei side.
Better than thou.
Eller rett og slett bare stickien i dette sub-forumet.
ja. der sa du det carlo.

btw. hvis man konverter bin/cue med svcd i til iso, da blirn ikke fucka sant?
hvorfor skal du konvertere den til iso egentlig?
greiere å brenne? men etter min mening er jo det helt unødvendig, ivertfall med nero..
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hei, min 1ste tråd her.

For å lage en SVCD eller en VCD har jeg laget en liten forklaring, du kan jo se om den er grei nok for deg ...
Her er linken: http://home.online.no/~j-sj/