Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 767
Får ny PC om ikke lenge (gjennom skolen), og denne er det Vista på. Jeg nekter blankt å ha Vista av personlige grunner (ja, det er faktisk viktig), så jeg vil ha XP istedenfor. Hvordan kan man nedgradere? Hvem gjør det? Hvor mye må jeg ut med dersom det koster penger?
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Du må reinstallere hele operativsystemet på nytt, da det ikke går ann å nedgradere fra vista til XP. Så da må du nok ha en windows XP cd + serie nøkkel.
Aller først må du prøve å finne alle driverne til PC-en som faktisk funker på XP.
Det største problemet er vel kanskje WLAN om du har tenkt til å benytte deg av det.
Sist endret av Grimdoc; 13. august 2009 kl. 15:11.
Så flott.
Hvor mye koster CD + serialkey?

Wlan er jo nødvendig i seg selv, men siden jeg ikke har trådløst hjemme (kun lokal kabel ting) er det ikke så viktig akkurat der og da.

Er det noen som påtar seg slike oppgaver egentlig, å fikse til PCen slik at jeg ikke trenger å gjøre noe? Kjenner at jeg ikke burde gjøre dette alene, kommer sikkert bare til å ødelegge hele greia.
Sist endret av flashback; 13. august 2009 kl. 15:13.
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Vel kjenner du ikke noen? Alle kjenner noen som kan PC :P
HVis du tenker at wlan ikke vil være et problem siden du ikke har det hjemme, tenk over hva dere kommer tul å bruke på skolen.
Hvor driti ut er det ikke å sitte der med den eneste uten nett i klassen. Jippi du må spille kabal mens de andre morer seg med call of duty 5.
Lær deg Vista så fort du kan og bruk pusteteknikker når den ikke vil gjøre det du vil
Sist endret av yellowpillow; 13. august 2009 kl. 15:20.
Jeg kan Vista ut og inn, ikke noe problem det. Jeg liker bare ikke Vista, det må være noe av det styggeste og fæleste som har blitt oppfunnet. Ikke spør meg hvorfor.

Nå er det sånn at jeg skal gå MK, og der har de PCer vi skal bruke på skolen (stasjonære). Jeg benyttet meg bare av rabatten jeg fikk som vgs-elev og kjøpte meg en PC jeg kan bruke hjemme, for denne jeg har nå hører egentlig bare hjemme på fyllinga.
Ja men daså! Kos deg med call of duty 5 du og:P
Men btw, er det en ordning din skole har(dette med rabbat på pc), eller vet du om andre skolen får det og?
Jeg skal også på MK og min pc er også søppel.
Det er i alle fall noe sånn Rogaland Fylkeskommune har, ved bruk av læremiddelstipend osv. Ordning mellom Telehuset og RFK og noe sånt. Har ikke satt meg inn i det, men trodde det var noe hele Norge hadde?