Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  75 22112
fikk ut 9900 uten teipen å 9900 med, skulle ikke ha mer akkurat hvor ja,
var en kompis som satt den på mitt, så det kan jo ikke vær så nøyaktig,
men det er jo bare å prøve, når du har satt den rett så kommer det sånn du må velge språk


(----II----------------)
der ca syns jeg å huske..
Var ute en tur og prøvde dette tape-trikset. Det er helt tydelig at tapen gjør noe med kortet, men jeg fikk ikke tatt ut noe. I stedet for å bli spurt om pin-kode, for så å ankomme den normale "din saldo"-siden, kom det opp en uttaksmeny hvor jeg kunne taste inn ønsket uttak. Minimumsbeløp kr 100, 200 og 1000 stod det på de tre forskjellige minibankene jeg prøvde. Da jeg så valgte ønsket beløp kom det på to av minibankene opp en feilmelding hvor det stod "ugyldig beløp - prøv igjen" (jeg prøvde selvsagt flere forskjellige beløp, alle gav samme utslag), og den siste banken spurte etter pin, før den ga melding "uttak kan ikke utføres, grunnet manglende autorisasjon fra din bank".

Noen ideer om hva som skiller fremgangsmåten mellom meg og de som har lykkes med dette?

Til lere: Hvilket bankkort har du, og hvilken bank fikk du tatt ut penger i fra?

edit: Jeg tapet forresten omtrent slik lere har skissert.
Sist endret av Mr. Fuckface; 20. april 2009 kl. 21:03.
[quote=Mr. Fuckface;1393427]Var ute en tur og prøvde dette tape-trikset. Det er helt tydelig at tapen gjør noe med kortet, men jeg fikk ikke tatt ut noe. I stedet for å bli spurt om pin-kode, for så å ankomme den normale "din saldo"-siden, kom det opp en uttaksmeny hvor jeg kunne taste inn ønsket uttak. Minimumsbeløp kr 100, 200 og 1000 stod det på de tre forskjellige minibankene jeg prøvde. Da jeg så valgte ønsket beløp kom det på to av minibankene opp en feilmelding hvor det stod "ugyldig beløp - prøv igjen" (jeg prøvde selvsagt flere forskjellige beløp, alle gav samme utslag), og den siste banken spurte etter pin, før den ga melding "uttak kan ikke utføres, grunnet manglende autorisasjon fra din bank".

Noen ideer om hva som skiller fremgangsmåten mellom meg og de som har lykkes med dette?
/QUOTE]

Akkurat det samme opplevde jeg også, bare at mamma ble ett kort fattigere.
Jeg prøvde Postbanken, Sparebank1, Nordlandsbanken, og DNB-Nor.
Jeg hadde foresten teipa hele magnetstripa.

Noen som vet om teipingen har noen invirkning på å dra kortet i butikk?
Sist endret av AppelBappelTrappel; 20. april 2009 kl. 21:19. Grunn: Var vist noe feil på quoten. ^^
[quote=Exclownz;1393440]
Sitat av Mr. Fuckface Vis innlegg
Var ute en tur og prøvde dette tape-trikset. Det er helt tydelig at tapen gjør noe med kortet, men jeg fikk ikke tatt ut noe. I stedet for å bli spurt om pin-kode, for så å ankomme den normale "din saldo"-siden, kom det opp en uttaksmeny hvor jeg kunne taste inn ønsket uttak. Minimumsbeløp kr 100, 200 og 1000 stod det på de tre forskjellige minibankene jeg prøvde. Da jeg så valgte ønsket beløp kom det på to av minibankene opp en feilmelding hvor det stod "ugyldig beløp - prøv igjen" (jeg prøvde selvsagt flere forskjellige beløp, alle gav samme utslag), og den siste banken spurte etter pin, før den ga melding "uttak kan ikke utføres, grunnet manglende autorisasjon fra din bank".

Noen ideer om hva som skiller fremgangsmåten mellom meg og de som har lykkes med dette?
/QUOTE]

Akkurat det samme opplevde jeg også, bare at mamma ble ett kort fattigere.
Jeg prøvde Postbanken, Sparebank1, Nordlandsbanken, og DNB-Nor.
Jeg hadde foresten teipa hele magnetstripa.

Noen som vet om teipingen har noen invirkning på å dra kortet i butikk?
Vis hele sitatet...
Var en dame foran meg i køen som hadde brettet en papir rundt halve høyden på kortet over magnetstripen og prøvde og prøvde å trekke kortet sitt igjennom korterminalen, men til ingen nytte.

Så det er tydeligvis ganske utbredt det her med tildekning av magnetstripen.

Men hun fikk det tydeligvis ikke til, hun dradde vel kortet 10-15 ganger uten å overdrive, hun virket ganske bestemt på at det skulle gå.

Regner med det var VISA og ikke Visa Electron.
Sitat av Mr. Fuckface Vis innlegg
Enkelte tidspunkt er minibankene offline for å oppdateres/whatever, og da kan det overtrekkes opp til 9900 på et vanlig visakort uten kreditt. Ypperlig hvis du vet når disse tidspunktene er, og du trenger å gi deg selv et lite lån.

Min lokale minibank hadde dette tidspunktet mellom ca 2135-2145 på hverdagene, men det har nå skiftet. Jeg er i litt småakutt behov for å bruke noen kroner som jeg ikke har, så det hadde vært fint her om noen kunne bekrefte en annen metode som fungerer (evt gi meg et klokkeslett og en minibank som går offline )
Vis hele sitatet...
Det er ikke de enkelte minibankene som har service. men hele banksystemet.
hvet ikke hvordan det funker med alle banker, men postbanken/dnb nor har service vær dag. da er de nede i 5 min. De endrer tidspunkt for endringen vær uke.

men lurer litt på hvorfor man får overtrekkt kontoen fordi de er fra utlandet? jeg har ett gammelt slitt PB kort. magnet stripa er så slitt at
den tar kortet for og være utenlands. men får ikke tatt ut noe penger fordi.
Sist endret av FiseFin; 21. april 2009 kl. 00:28.
Sitat av FiseFin Vis innlegg
Det er ikke de enkelte minibankene som har service. men hele banksystemet.
hvet ikke hvordan det funker med alle banker, men postbanken/dnb nor har service vær dag. da er de nede i 5 min. De endrer tidspunkt for endringen vær uke.
Vis hele sitatet...
Interessant. Det kan sikkert stemme dette, men jeg vet at de ikke skifter hver uke. Tidligere hadde jeg et fokusbank-kort som jeg brukte i en nordea-bank. Da var det samme tidspunktet med noen uker mellomrom. Prøvde aldri i en annen bank, så der kan du ha rett.

Noen som har lykkes med dette i løpet av den siste uka? Er i dag DNB-kunde.
Sist endret av Mr. Fuckface; 21. april 2009 kl. 09:27.
Skal du svindle et kortselskap er det bedre med et Diner's kort, så lenge du ikke har tidligere bemerkninger kan du gjerne kjøpe en jumbojet på kreditt for så å flykte landet.
Sitat av Astron Vis innlegg
Skal du svindle et kortselskap er det bedre med et Diner's kort, så lenge du ikke har tidligere bemerkninger kan du gjerne kjøpe en jumbojet på kreditt for så å flykte landet.
Vis hele sitatet...
Dette handler ikke om å svindle et kortselskap, og er såvidt jeg vet ikke ulovlig. Det handler bare om å utnytte et smutthull for å gi seg selv et kortsiktig (dog ugunstig) lån, dersom du trenger penger du ikke har fort.
Er det mulig å finne ut av når de ulike minibankene har sin offlineperiode?
Sitat av Exclownz Vis innlegg
Er det mulig å finne ut av når de ulike minibankene har sin offlineperiode?
Vis hele sitatet...
vet at det gikk før i tiden klokka et på tolv eller et over tolv. rundt midnatt
Sist endret av wrfrak; 21. april 2009 kl. 16:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av wrfrak Vis innlegg
vet at det gikk før i tiden klokka et på tolv eller et over tolv. rundt midnatt
Vis hele sitatet...
Hvor lenge siden er "før"?

Noen som vet om tjenesten "bank i butikk" fra dnb er en offline tjeneste, som dette går an å prøve på?
Sist endret av Mr. Fuckface; 21. april 2009 kl. 20:50.
kjedelig streiting
Sitat av Mr. Fuckface Vis innlegg
Hvor lenge siden er "før"?

Noen som vet om tjenesten "bank i butikk" fra dnb er en offline tjeneste, som dette går an å prøve på?
Vis hele sitatet...
Bank i butikk er vel kobla opp direkte mot banken. Dvs du har ikke en sjangs å få noe kreditt du ikke skal ha der.
Prøvde forresten minibanken like før midnatt i går, og den var offline. Dessverre kom det bare opp at minibanken ikke fikk kontakt med min bank, og at jeg måtte prøve igjen senere. Lurer på hva som gjør at jeg har fått til dette tidligere, men ikke nå lenger. Jeg har et annet kort nå enn før - nå bruker jeg sånn chip. Kan det ha noe å si?
Jeg skulle til sverige for noen år siden og trengte penger, ringte besteforeldrene mine for å låne noen tusen som jeg skulle betale tilbake så fort som mulig. siden dem er gamle var jo nettbank utelukket og det at de hadde en annen bank gjorde ikke ting lettere. men de skulle hvertfall i banken dagen etter og sette inn penger til meg.

uheldigvis var dette sammen dagen som jeg reiste, så fikk ikke pengene tidsnok... var i en nordea minibank rundt 24.00 som er nevnt tidligere i tråden her og trakk kortet 4 000 i minus uten problemer. (dette var før pengene ble satt inn)
min erfaring før jeg fikk visa med kreditt tjeneste var at postbanken og nordea sine minibanker kan trekke kortet i minus

i fjor mista jeg kortet mitt og meldte det stjålet, just in case. fant det igjen hos en venninne og gikk i banken for å få det åpnet igjen. etter mye krangling godtok dem det til slutt, men det var på egen risiko om kortet var blitt misbrukt de 3 dagene det var borte. noe som var null stress siden jeg stoler på hu som hadde det.
MEN jeg måtte komme tilbake å få nytt kort om 5 dager siden magnetstripa på kortet var ødelagt og de siste 3 månedene hadde ALT jeg betalte blitt trekt som kreditt kjøp. siden jeg har studentkonto betaler jeg ikke visa-avgiftene ved kredittkjøp og banken må ta kostnadene.

lo hele veien inn til butikken, og butikken ved siden, og den ved siden av den igjen osv osv mens jeg trakk visa for harde livet. kun for å utnytte mitt ødelagte kort og straffe banken for å ta styggelig mye penger fra kontoen min om jeg har minus i noen få dager.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Det er mange år siden jeg har hørt om dette trikse (3-4 år siden).

Men da var det snakk om å teipe BRUNTEIP over halve korte. For så å gå i minibanken å ta ut inntil 9900 kr.
Hørte det fra flere av kompisene mine som hadde vært å tatt ut peng ved flere anledninger (Sparebank 1 nordnorge kort i DNB nor sin minibank)...

Vel å merke så ble ikke det belasta fra kontoen.

Først så trudde jeg ikke på det, men siden så mange sa det.. Så måtte det prøves ut. Vi tok å teipa først den ene halvdelen av korte, skjerte til teipen sånn at den bare var over magnet stripa. Så ned i minibanken for å prøve. Vi måtte velge språk å alt det dær, men utrolig nok ikke sukksess.
Så var det opp på hybelen å fjerne teipen, for så å teipe den andre siden og sjere den til ned tapetkniv, så ned i minibanken for å prøve igjen, men denne gangen så fungerte korte som vanlig.

Når vi snakket med han ene kompisen min så viste det seg at dem hadde oppdatert bank systemet for en måned siden og dette trikse fungerte ikke lengere.

Men hvis kompisene mine snakket sant som er mest sannsynlig gjorde siden det var 10-12 kompiser jeg hørte det fra, så kunne man ta ut 9900kr fra minibanken uten at dem trakk det fra kontoen ved en senere anledning.

Vel å merke så er dette 3-4 kanskje 5 år siden å.

Men for dere som vil prøve ut dette så er vist brunteip greien.
▼ ... over en måned senere ... ▼
hva er problemet d er bare å finne ut når på døgnet bankene har transaksjoner for da kan man hente ut i minibanken uten å ha kr på konto sparebank1 har kl.03:26 vet jeg mn man kan ikke hente ut mer enn maxbeløpet på korte

få dere jobb!!
Sist endret av grolgoth28; 11. juli 2009 kl. 16:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Lenge siden jeg har prøvd dette, men minibanker (noen),
oppdaterer seg en gang i minuttet. Dvs er du kjapp nok på avtrekkeren,
så kan du ta ut saldo to ganger..
Minus på konto blir det, men du har nå kontanter slik at du kan finne
på ett eller annet lurt...
▼ ... noen uker senere ... ▼
Stikk til en butikk som har "post i butikk" så får du tatt ut 4.000kr, det funker vel?
For hvis du stikker i en kiosk kan du jo ta ut opp til 1.000 kr om gangen. Selv om du har brukt opp grensen på 9.900kr.
Sitat av Masi Vis innlegg
Det er mange år siden jeg har hørt om dette trikse (3-4 år siden).

Men da var det snakk om å teipe BRUNTEIP over halve korte. For så å gå i minibanken å ta ut inntil 9900 kr.
Hørte det fra flere av kompisene mine som hadde vært å tatt ut peng ved flere anledninger (Sparebank 1 nordnorge kort i DNB nor sin minibank)...

Vel å merke så ble ikke det belasta fra kontoen.

Først så trudde jeg ikke på det, men siden så mange sa det.. Så måtte det prøves ut. Vi tok å teipa først den ene halvdelen av korte, skjerte til teipen sånn at den bare var over magnet stripa. Så ned i minibanken for å prøve. Vi måtte velge språk å alt det dær, men utrolig nok ikke sukksess.
Så var det opp på hybelen å fjerne teipen, for så å teipe den andre siden og sjere den til ned tapetkniv, så ned i minibanken for å prøve igjen, men denne gangen så fungerte korte som vanlig.

Når vi snakket med han ene kompisen min så viste det seg at dem hadde oppdatert bank systemet for en måned siden og dette trikse fungerte ikke lengere.

Men hvis kompisene mine snakket sant som er mest sannsynlig gjorde siden det var 10-12 kompiser jeg hørte det fra, så kunne man ta ut 9900kr fra minibanken uten at dem trakk det fra kontoen ved en senere anledning.

Vel å merke så er dette 3-4 kanskje 5 år siden å.

Men for dere som vil prøve ut dette så er vist brunteip greien.
Vis hele sitatet...

Det er jo bare jug.
Tror du ikke banken har litt bedere systemer på dette for 3-4 år siden?

Tror du virklig flere hundre folk kunne tatt ut 9900kr,- uten at avisene osv hadde skrivi om det? tviler.
Gad ikke lage no ny tråd om dette, lurer på om man kan slette oppføringer på nettbanken sån som hvem du har overført penger til
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av weed911 Vis innlegg
Gad ikke lage no ny tråd om dette, lurer på om man kan slette oppføringer på nettbanken sån som hvem du har overført penger til
Vis hele sitatet...
nei, det kan du ikke.
Husker jeg overtrakk visa kortet mitt en del, ca 2000kr på en fylletur (taxi'er og sånne ting) altså på offline terminaler, og da fikk jeg ikke betalt tilbake pengene på ca en mnd, og når jeg gjorde det, og dro i minibanken ble kortet slukt, og banken nektet å gi meg nytt kort på 3 mnd! selvom jeg hadde penger på konto. Så bare husk å betal tilbake når dere overtrekker!
[quote=skolms;1393467]
Sitat av Exclownz Vis innlegg

Var en dame foran meg i køen som hadde brettet en papir rundt halve høyden på kortet over magnetstripen og prøvde og prøvde å trekke kortet sitt igjennom korterminalen, men til ingen nytte.

Så det er tydeligvis ganske utbredt det her med tildekning av magnetstripen.

Men hun fikk det tydeligvis ikke til, hun dradde vel kortet 10-15 ganger uten å overdrive, hun virket ganske bestemt på at det skulle gå.

Regner med det var VISA og ikke Visa Electron.
Vis hele sitatet...

Jeg jobber på statoil. og er mange som gjør der der, om de har fått et hakk i stripen ellerno. og det pleier å funke. Dog bare på kort med dekning. For tape bruker vi også på statoil når et kort ikke blir lest. da hender det kortet blir lest, men de får ikke noe mer penger på kortet av den grunn:P

noen sier her det bare er å dra ut kabelen fra kortleseren og man kan ta ut penger.. Man kan ikke ta ut penger på reserveløsning,
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Mr. Fuckface Vis innlegg
Var ute en tur og prøvde dette tape-trikset. Det er helt tydelig at tapen gjør noe med kortet, men jeg fikk ikke tatt ut noe. I stedet for å bli spurt om pin-kode, for så å ankomme den normale "din saldo"-siden, kom det opp en uttaksmeny hvor jeg kunne taste inn ønsket uttak. Minimumsbeløp kr 100, 200 og 1000 stod det på de tre forskjellige minibankene jeg prøvde. Da jeg så valgte ønsket beløp kom det på to av minibankene opp en feilmelding hvor det stod "ugyldig beløp - prøv igjen" (jeg prøvde selvsagt flere forskjellige beløp, alle gav samme utslag), og den siste banken spurte etter pin, før den ga melding "uttak kan ikke utføres, grunnet manglende autorisasjon fra din bank".

Noen ideer om hva som skiller fremgangsmåten mellom meg og de som har lykkes med dette?

Til lere: Hvilket bankkort har du, og hvilken bank fikk du tatt ut penger i fra?

edit: Jeg tapet forresten omtrent slik lere har skissert.
Vis hele sitatet...

funket for meg i forrige uke åsså, jeg har nordea & dnb )
Husker jeg kom over en nettside som forklarte i detalj hvordan du skulle lure å trikse med amerikanske minibanker på 80 - 90 tallet Var mye simple triks ute å gikk i de guidene. blandet annet så var det en metode for å ta ut penger uten å sette i kortet. Tviler på noen av de triksene fungerer i dag, å som flere har merket her også, teiptrikset fungerer snart ikke noen plass lenger
jeg hadde et visakort med hakk i magnetstripa og kunne ta ut opptil 9900 uten pin, men pengene ble trukket fra konto seff...