Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 3200
God kveld!
idag skulle jeg prøve lykken på ett flakslodd, men når jeg kommer i kassen så sier han bak kassen. Er du over 18?
Så sier jeg, nei, er nok ikke det nei, men det skal da ikke være no problem?
Så sier han: Jo i går fikk vi inn en sperre på at det ikke er lov og selge flax lodd til personer under 18år!
Og jeg ble litt paff, og trodde nesten ikke på han, så jeg fikk gå bak kassen og se, og jaggu sto det det ja, at man trengte legitimasjon!

Så tenkte jeg, jaja, kansje det er bare rimi som har fått denne regelen? Så gikk jeg til kiwi, der var det også sperre.
Så gikk jeg til 7/11, der var det også aldersgrense!

Men finner ingen info om dette på nett?
Yo.
https://www.norsk-tipping.no/page?id=100&key=80125

EDIT: Tok litt tid å lete

EDIT2: Dette ble innført igår :P
Sist endret av VLK; 4. juli 2009 kl. 02:53.
Jeg solgte flakslodd rundt 22:00 tiden igår (3.7.09), og jeg fikk ikke opp en eneste sperre (Kiwi). Men viss du faktisk ikke fikk kjøpt det på noen av de overnevte stedene er det mulig at det er vi som ikke har oppdatert kassene idag. Uansett: merkelig. Trodde alderbegrenset tipping forbeholdt seg oddsspill. Fant ikke særlig info om det på nettet heller.

Edit: Se der ja, makan til forebygging hadde jeg aldri trodd. Sikkert ikke ensidig negativt tho.
Sist endret av Restyle; 4. juli 2009 kl. 02:54.
Trådstarter
8 0
VLK, det stemmer, men se her:
http://www.eub.no/kultur/article4350268.ece
Sitat
"
- Hva med f.eks. Flax-lodd? Vil aldersgrensa håndheves også for dem?

- Flax er det eneste spillet som foregår uregistrert hos oss, derfor kan ikke vi håndheve forbudet gjennom spillkortet. Isteden blir det opp til kommisjonæren å avgjøre om spilleren får kjøpe lodd - på samme måte som aldersgrensa for tobak
"
Da er det forhandlerne du kjøper fra som har avgjort dette.
Solgte drøssevis av flaxlodd frem til kl 22.00 3/7. Dette var på en Mix-kiosk. Vi har heller ikke fått noe informasjon om at det skal komme aldersgrense.

Spørsmål: Jeg vet med sikkerhet at den siste personen jeg solgte Flax til i dag var under 18. Hun skulle hjem og kose seg med Flax i kveld. Men hva om hun vinner, og leverer de inn i morgen hvis vi har fått 18 årsgrense da? Får hun ikke premien sin?
Altså, situasjonen er slik at der trådstarter bor, har de bestemt å IKKE selge til personer under 18. Dette kan de gjøre når de vil og av hvilket som helst grunnlag. Dette betyr ikke at det er slik hos deg eller meg.

Det med at hun kan få problemer ved å levere inn flaxlodd, om de innfører det samme hos deg:
Jeg vet ikke, men jeg tviler veldig på at noen skal sjekke alder på dem som _LEVERER INN_ lodd. Heller på dem som kjøper.. Om dette ikke går, kan hun be en voksen om å levere inn loddet, så kjøper hun ikke det igjen før hun er 18, eller en voksen kjøper for henne
Jeg er 13, får bestandig kjøpt flakslodd. Kan vel egentlig ikke skjønne hvorfor det skal være aldersgrense.

Jeg kjøper konsekvent på Narvesen.
Sitat "Norsk Tipping innfører 18- års aldersgrense på alle spill og nye atferdsverktøy for å forebygge negative sider ved pengespill. - Vi har et mål om å bli verdensledende innenfor ansvarlig spillvirksomhet, sier adm dir Torbjørn Almlid i Norsk Tipping."

Synes det er helt greit egentlig, selv om jeg må innrømme at det kanskje er å overdrive litt med flaxloddene.

Slike tiltak er bra, folk flest blir oppgitt i det øyeblikkene de reglene kommer, men som oftes ser man ikke resultatet før etter kanskje mange år og da viser det seg at de faktisk ikke var så domt alikevel.
Sist endret av pixelmade; 4. juli 2009 kl. 14:59.
Ja blir vel litt i det drøyeste laget, det holdt med 18 år på tipping? Det holdt med og fjerne absolutt alle spilleautomater?, men jaggu skal det settes 18års grense på noen søte små koselige flax lodd. nei og nei...
Sitat av Sluzzz Vis innlegg
Ja blir vel litt i det drøyeste laget, det holdt med 18 år på tipping? Det holdt med og fjerne absolutt alle spilleautomater?, men jaggu skal det settes 18års grense på noen søte små koselige flax lodd. nei og nei...
Vis hele sitatet...
Har hatt kolleger med seriøse spilleproblemer, og har sett med egne øyne at disse flaxloddene ikke bare er koselige.
Så at det blir 18årsgrense er helt ok for meg.