Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 698
Jeg er LITT lei av microsoft nettverk så hva er det beste gratis nettverket jeg kan ha?
errr... hva er det du mener når du sier microsoft nettverk?
um tror du må reformulere litt der eller så har du misfårstått litt... det er ikke noe nettverk som heter windows.... men du kan jo tweake windows til å kutte ut en hel masse unødvendige ting på sjekklista til protocolen.. da går det fortere vist det var det du mente da..
Ja, jeg må skrive det litt om, jeg skrev det under en Norsk prøve i stad
Men det jeg tenker på er noe allá Novell Network osv. bare freeware.
høres ut som om du leter etter et server prog eller no sånt... da vet jeg ikke prøv linux...
microsoft nettverk? tror du må forklare nærmere
mener du en nettverksklient? siden du nevner novell mener jeg...
klient software + server software som 'snakker' med hverandre. Sånn at klienten kan koble opp til serveren og da får den tilgang til forskjellige ting(sånn som internet, fil access på server osv).
Skal du ha det gratis er det vel bare å bruke Linux?

Og hva er galt med Microsoft-nettverk?
Microschoft nettveheherrrrkkk...*hoste*
Og jeg kan desverre ikke bruke linux på dette. Andre nOObs skal også kunne bruke dette.
skjønner fortsatt ikke hva du snakker om? Mener du at du er lei windows som operativsystem?
Jeg skal ha noe allá Novell, ikke noe mer. Bare gratis.
linux med (s)hxd / (g|s)hx
winhx (Windows)
Zombie (Mac Carbon)
Heidrun for (Mac Cocoa)

Full klient/server ligner litt på FTP men har ciphering (opsjon SSLv3), chat og news(multithreaded som opsjon), kan logges i MySQL. Jeg bruker dette systemet til backup av grafisk materiale med scripts som går i crontab.
endelig en som forstår... takker....
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Tenker du på selve klienten som logger deg inn? Alt annet av nettverk i windows brukre jo tcp/ip og eventuelt ipx, er ikke noe microsoft over det