Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 789
Har eit problem med pcen min, kvar gong eg starta pcen kjem ei feilmelding opp. ''
A disk read error occured
Press CTRL+Alt+Del to restart ''

Har fjerna alle USB ting ifrå Pcen men vil forsatt ikkje virke.
Har prøvd og instalert Vista eller XP over 30 gongar no tilsammen.

Men allt funkar fint heilt til eg startar maskina på nytt.
http://www.hardwareanalysis.com/content/topic/19004/

"1 - Have you tried a different IDE cable?
If not give it a go and do a repair if needed again!

2 - You may have a corrupt MBR (master boot record)!! You will need to reformat and do Fdisk /mbr to delete the master boot record!! Save all data first as this will not allow you to access any of your data as all file location addresses are located in the MBR!!

3 - Your harddrive may have a bad sector get a zerofill tool(low level formatting tool)!! This will rewrite you HD's sectors putting them back to factory spec's!! Maxtors is called Maxblast you can get it from thier site!!

4 - or it could be a defective drive, but most read errors are due ot corrupt MBR or a bad sector!!"
Sist endret av Frende; 17. juni 2009 kl. 17:25.
Namco's Avatar
Trådstarter
Sitat av LoRd Vis innlegg
http://www.hardwareanalysis.com/content/topic/19004/

"1 - Have you tried a different IDE cable?
If not give it a go and do a repair if needed again!

2 - You may have a corrupt MBR (master boot record)!! You will need to reformat and do Fdisk /mbr to delete the master boot record!! Save all data first as this will not allow you to access any of your data as all file location addresses are located in the MBR!!

3 - Your harddrive may have a bad sector get a zerofill tool(low level formatting tool)!! This will rewrite you HD's sectors putting them back to factory spec's!! Maxtors is called Maxblast you can get it from thier site!!

4 - or it could be a defective drive, but most read errors are due ot corrupt MBR or a bad sector!!"
Vis hele sitatet...
IDE Cable ?
såpass ja...

vi trenger informasjon (eller bruker du S-ATA?)

for meg høres det ut som gåen disk, eller at det er dårlig kontakt en eller annen plass

oppstod dette problemet plutselig, eller er det en helt ny pc?
Namco's Avatar
Trådstarter
Sitat av VivaLatrina Vis innlegg
såpass ja...

vi trenger informasjon (eller bruker du S-ATA?)

for meg høres det ut som gåen disk, eller at det er dårlig kontakt en eller annen plass

oppstod dette problemet plutselig, eller er det en helt ny pc?
Vis hele sitatet...
Ganske nye pc, faren min hadde den før men maskina skulle kastast.
Men så fekk eg den og fiksa den, funka fjell i fleire veke heilt til meldinga begynte og komme opp. Instalerte pcen på nytt IGJEN. Funka fjell i nokren veke. Klikka igjen å akkurat no kjem det kvar einaste gong.

S-ATA èr `?

Ein som sei att Quick formatering er problemet, skal sjekke det og ta full formatering.
Men kva skal eg gjere om ikkje det heller virkar ?:S
Sist endret av Namco; 17. juni 2009 kl. 23:27.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Dersom dette faktisk skjer med jevne mellomrom er det ganske opplagt at disken er døende.
Sitat av Namco Vis innlegg
Har prøvd og instalert Vista eller XP over 30 gongar no tilsammen.
Vis hele sitatet...
1. Altså dette skjer etter du har installert right? (kommer en blå skjerm eller noe)
Isåfall, gå inn bios. Let etter hvordan harddisken starter(sata device mode) eller noe. Sett den til IDE, står vanligvis på AHCI. Spørs litt åssen pc det er, sånn det er satt opp på noen hp pcer. edit; (skjer hverfall om du prøver og installere xp på en helt ny pc)

2. Defekt disk
Sist endret av bJQRN; 18. juni 2009 kl. 08:35.