Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 490
Jeg har en masse mp3`er som jeg har kopiert på lan. Problemet er at jeg har flere eksemplarer av de samme sangene.. de ligger i forskjellige mapper osv..
Noen som vet en god måte å slette alle disse kopiene, slik at jeg sitter igjen med bare et eksemplar av hver sang.. Blir for tungvint å se/søke gjennom alle mappene når det dreier seg om over 1000 kopier..
Søk etter sangen på startmenyen. Har ikke gjort det selv, men kom akkurat på det.
aslak's Avatar
Trådstarter
Ja.. har tenkt på det selv.. men det kommer til å ta evigheter.. det dreier seg ikke om en sang, men over 1000.. det er forskjellige sanger alle sammen, som har minst en kopi!
Hvis du søker etter en sang så vil den bare komme opp 2 ganger hvis du ikke har flere filer/mp3'er som heter det samme.

Bare prøv da vel
aslak's Avatar
Trådstarter
Skjønner hva du mener.. dette hadde vært helt greit hvis det hadde dreid seg om noen få sanger, men som sagt så gjør det ikke det.
Hva om du kopierer alle sangene i en mappe, så legger du de i alfabetisk rekkefølge.
(ja, jeg vet at de kan ha forskjellige navn)
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trur du kunne trengt ett program som søker etter duplikater av filer, men jeg husker ikke i farta hva det heter.....
http://home.no.net/wigpeder/index-fi...fileduster.zip

Mulig dette programmet funker, i følge beskrivelsen skal du i allefall kunne finne duplikate-filer.
Ikke prøvd det selv, men finnes mange andre slike programmer også..