Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  53 10616
Gratulerer, du har funnet en halvannet år gammel tråd, og kåres herved til ukens nekroposter.
Ser at det er en gammel tråd, men tenkte jeg bare skulle klargjøre hvorfor Israel er med i UEFA osv.

Det er fordi stort sett ingen av de Arabiske landene, som Syria, Libanon, Saudi-Arabia og andre land i midtøsten som Iran ikke anerkjenner Israel som stat, og derfor kan de heller ikke være med på organiserte fotballkamper mellom land.

Man kan faktisk heller ikke dra til Libanon, Syria eller Iran om man har vært i Israel før, og har Israelsk stempel i passet. Har hørt at man tilogmed kan bli arrestert om man prøver å komme seg inn i Libanon med Israelsk stempel i passet.

Og grunnen til at Tyrkia regnes som i Europa er vel fordi 3% eller noe befinner seg innenfor Europas grenser og fordi de er ett sekulært og ett relativt liberalt land. Og på grunn av deres beliggenhet så er det greit for Europa å være kompis med ett stort land som grenser mot land som ikke er så kompis med Europa (Iran, Irak og Syria)
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Tyrkia har bannet youtube. Veldig liberalt saape.
Sitat av Genetic Vis innlegg
Den største delen av Tyrkia ligger i Asia, med byene Alanya og Istanbull medhørende. En mindre del av landet ligger i Europa, derfor er de med i ESC. Hvorfor Israel er med, har jeg derimot klødd meg sår i hodebunnen av.
Vis hele sitatet...
Istanbull ligger på begge delene, ifølge wikipedia.

Forresten, er det VM i nekroposting?