Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 2548
Har ikke peiling på hvor jeg skulle plassere denne tråden så vennligst flytt den om den ligger feil!

Har muligheten til og få gratis fiber! Men lurer på hvor jeg kan bestille det og hvor det er best (Bor i møre og romsdal) Vis jeg har rett må man legge kabel i bakken til huset?
Om du har mulighet for gratis fiber, har du vel noen du kan forholde deg til og spørre ?
Ja, du må ha kabel til huset.
Jeg vet ikke om Lyse leverer sitt Altibox tilbud til Møre og Romsdal, men det er jo verdt å høre med dem.
ja
staM's Avatar
Trådstarter
Sitat av Almenning Vis innlegg
Om du har mulighet for gratis fiber, har du vel noen du kan forholde deg til og spørre ?
Ja, du må ha kabel til huset.
Vis hele sitatet...
Det spillte ingen rolle hvor jeg bestillte det.

Sitat av Clr Vis innlegg
Jeg vet ikke om Lyse leverer sitt Altibox tilbud til Møre og Romsdal, men det er jo verdt å høre med dem.
Vis hele sitatet...
Ser ut som jeg må melde intresse så de kanskje kan prioritere mitt område, men det tar sikkert år.

Tenkte mer på noen som hadde det mer klart
Sist endret av staM; 24. april 2009 kl. 11:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Hvis du har muligheten til å få gratis fiber, så må jo det være fra en spesiel leverandør eller?
Du får jo ikke gratis fiber fra andre selskaper, og legge kabler, det koster ikke lite. Kan fort komme opp i pris slik at det er bedre å legge kabler til hele ditt område, og det tar tid.
Du kan høre med Tafjord Mimer. Det er vel de som driver med fiberutbygging i møre og romsdal. Her står det litt info: http://www.tafjord-mimer.no/Default.aspx?tabid=331

Hva koster det å legge inn fiber?

For kr 1800,- inkl mva kan du knytte boligen din til fibernettet. Ja, du leste riktig, KUN kr 1800,- For mer info om produkter/tjenester, priser og hva du må bidra med, se linkene nedenfor.
Vis hele sitatet...
Hørtes ikke ille ut det der.
Sist endret av danielsk; 24. april 2009 kl. 11:37.
ja
staM's Avatar
Trådstarter
Sitat av danielsk Vis innlegg
Du kan høre med Tafjord Mimer. Det er vel de som driver med fiberutbygging i møre og romsdal. Her står det litt info: http://www.tafjord-mimer.no/Default.aspx?tabid=331



Hørtes ikke ille ut det der.
Vis hele sitatet...
Hmm nei, men mitt område (Vestnes) er ikke på kartet

Men: Fiber 10Mb 10000/10000 4690,- pr mnd

Er dette grei hasttighet (er alne på linjen hele tiden) og ikke veldig høy pris ifht hastighet?
4690,- per måned er ekstremt dyrt. Regner med at denne prisen ville gitt minst 100/100mb hos andre leverandører.

Hastigheten er forsåvidt grei for vanlig bruk.
Sist endret av danielsk; 24. april 2009 kl. 11:51.
Koster fiber så mye? :O

20/1mbit nett på vanlig telefonlinje koster jo 499,- pr. mnd.
Hvor i all verden fikk du den prisen fra?
Det kan umulig være ment for privatpersoner.
Sitat av Janpfo Vis innlegg
Koster fiber så mye? :O

20/1mbit nett på vanlig telefonlinje koster jo 499,- pr. mnd.
Vis hele sitatet...
Dette er vel rundt 399,- hos de fleste leverandører

Men ja, fiber er veldig dyrt enda. Grunnen er vel at det er få som har det. Når det blir mer utbygd og flere aktører kommer på banen vil nok prisene bli til å leve med der også.
Sist endret av danielsk; 24. april 2009 kl. 11:54.
ja
staM's Avatar
Trådstarter
Hehe ja det var feil også her fant jeg det:
Internett 50/50Mb
(Gratis etablering for eksisterende xDSL kunder) 399 999
Etablering

399 er etablering og 999 er måneds pris. Og dette er 50/50mb, bra hastighet?
Samlepakker - inneholder Internett, telefoni og digital-TV
Priser ved kjøp av enkeltprodukt
Ekstra Set-top boks
* 10/10Mb Internett er obligatorisk. Alle priser og rabatter forutsetter 12 måneders bindingstid.
Alle priser er inkl. mva.
Etablering Månedspris
Triple-play pakke 10/10Mb Internett 899 799
Triple-play pakke 20/20Mb Internett 499 889
Triple-play pakke 50/50Mb Internett 0 1369

Du så på bedrifts prisene...
Sist endret av jeppfi; 24. april 2009 kl. 11:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Ludolfn Vis innlegg
Hehe ja det var feil også her fant jeg det:
Internett 50/50Mb
(Gratis etablering for eksisterende xDSL kunder) 399 999
Etablering

399 er etablering og 999 er måneds pris. Og dette er 50/50mb, bra hastighet?
Vis hele sitatet...
50/50 er MEGET bra hastighet. Dette er mye mer enn du sannsynligvis kommer til å få bruk for med mindre du skal kjøre servere eller lignende hjemmefra Likevell, så er det utrolig digg når du kan få ned en fil på størrelse med en dvd på 10 minutter
Det beste du får i Norge er 100/100 mbit tror jeg. Men du skal være fornøyd med 50/50 mbit, jeg sitter jo på 4mbit/768kbit. 6,25mb/s opp og ned da
ja
staM's Avatar
Trådstarter
Sitat av Janpfo Vis innlegg
Samlepakker - inneholder Internett, telefoni og digital-TV
Priser ved kjøp av enkeltprodukt
Ekstra Set-top boks
* 10/10Mb Internett er obligatorisk. Alle priser og rabatter forutsetter 12 måneders bindingstid.
Alle priser er inkl. mva.
Etablering Månedspris
Triple-play pakke 10/10Mb Internett 899 799
Triple-play pakke 20/20Mb Internett 499 889
Triple-play pakke 50/50Mb Internett 0 1369

Du så på bedrifts prisene...
Vis hele sitatet...
Hehe ja merket det

Men Internett 50/50Mb
(Gratis etablering for eksisterende xDSL kunder) 399 999
Etablering

Det er fiber det ja? Synes bare det var ganske billig.

Tror ikke jeg skal ha dette andre tøvet med telefoni og greier, men vis jeg kutter ut dette nextgentel greiene nå så går vel telefonen også? Så kanskje jeg må ha denne trippel pakken idunno.
Sist endret av staM; 24. april 2009 kl. 12:03.
Sitat av Janpfo Vis innlegg
Det beste du får i Norge er 100/100 mbit tror jeg. Men du skal være fornøyd med 50/50 mbit, jeg sitter jo på 4mbit/768kbit. 6,25mb/s opp og ned da
Vis hele sitatet...
http://www.eb.no tilbyr 1000/1000mbit til privatpersoner De har vel bare en kunde som sitter på den hastigheten, heldige jævel

Sitat av Ludolfn Vis innlegg
Hehe ja merket det

Men Internett 50/50Mb
(Gratis etablering for eksisterende xDSL kunder) 399 999
Etablering

Det er fiber det ja? Synes bare det var ganske billig.

Tror ikke jeg skal ha dette andre tøvet med telefoni og greier, men vis jeg kutter ut dette nextgentel greiene nå så går vel telefonen også? Så kanskje jeg må ha denne trippel pakken idunno.
Vis hele sitatet...
Dersom du sier opp med nextgentel og har nextphone, så mister du den også

Og ja, dette er fiber Finnes vel ingen alternativer i norge som kan tilby lignende hastigheter
Sist endret av danielsk; 24. april 2009 kl. 12:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Telefonen går ja. 12k i året for bredbånd er jo en del det og da. Men er billig ja
Sitat av danielsk Vis innlegg
http://www.eb.no tilbyr 1000/1000mbit til privatpersoner De har vel bare en kunde som sitter på den hastigheten, heldige jævel
Vis hele sitatet...
Jeg kan ikke se at de har satt opp noen pris på 1000/1000 mbit/s og 100/100 mbits/s linjene sine så jeg vil tro det er kun for bedrifter enn så lenge.
Og skulle det til all formodning være en privatperson som har den linjen klarer han aldri å utnytte den 100% så det er ganske ubrukelig akkurat nå.
Sist endret av Clr; 24. april 2009 kl. 12:09.
Får jeg spørre hva du mener med at du kan få gratis fiber? Mener du at noen skal grave en fiberkabel gratis inn til deg og koble deg opp? Eller betyr det at noen skal dekke abbonementet dersom du får deg fiber? Det er som regel kun en leverandør som legger fiberen i hvert område, så de store valgmulighetene har du neppe.
ja
staM's Avatar
Trådstarter
Jeg mener at jeg får lagt fiber (om det er mulig hit, fra tafjord mimer, skal ringe) gratis (noen andre betaler) og månedsavgiftene, så jeg kunne bare sjekke opp om det var mulig så skulle han betale
Sitat av Clr Vis innlegg
Jeg kan ikke se at de har satt opp noen pris på 1000/1000 mbit/s og 100/100 mbits/s linjene sine så jeg vil tro det er kun for bedrifter enn så lenge.
Og skulle det til all formodning være en privatperson som har den linjen klarer han aldri å utnytte den 100% så det er ganske ubrukelig akkurat nå.
Vis hele sitatet...
Det prosjektpriser hver enkelt linje grunnet at dette enda er et pilotprosjekt.

http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=548038

Her har du artikkel om privatkunden deres som sitter med 1000/1000.
Sist endret av danielsk; 24. april 2009 kl. 12:13.
Sitat av Clr Vis innlegg
Og skulle det til all formodning være en privatperson som har den linjen klarer han aldri å utnytte den 100% så det er ganske ubrukelig akkurat nå.
Vis hele sitatet...
Jeg har mellom 2 og 3Gbit på serverene mine, null problem å makse linja.
Threads er en fin ting.
Sitat av danielsk Vis innlegg
Det prosjektpriser hver enkelt linje grunnet at dette enda er et pilotprosjekt.

http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=548038

Her har du artikkel om privatkunden deres som sitter med 1000/1000.
Vis hele sitatet...
Sitat av Goophy Vis innlegg
Jeg har mellom 2 og 3Gbit på serverene mine, null problem å makse linja.
Threads er en fin ting.
Vis hele sitatet...
Jeg bøyer meg i støvet og venter på at jeg skal få det samme.