Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1246
Hei. har fått tak i en iPhone 3G med versjon 2.2.1 som er telenor låst... Når jeg setter et annet simkort i mobilen så slår den seg på men får ikke dekning. kommer inn på menyen liksom og det der. betyr dette at telefonen ikke er låst?

Har ikke prøvd med simkort fra telenor. men tviler på at den vil fungere med hvilken som helst simkort fra telenor.

Derfor lurte jeg på om det er en mulighet for å åpne mobilen slik at jeg kan bruke den med andre simkort eller er det kun telenor som skal funke selv etter åpningen?!

Noen som kan hjelpe?
Det vil fungere med hvilket som helst sim-kort fra telenor. En løsning om du vil bruke andre leverandører er å bestille et sim-filter. Disse finner du på f.eks www.dealextreme.com . Jeg har selv testet ut dette på flere iPhones og det fungere til tross for noen småbugs til tider.

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.19323
Sist endret av connubialis; 25. mars 2009 kl. 15:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
8 0
Okay. saken er at nå fant jeg ut at jeg kan bruke telenor på iPhonen. Derfor lurer jeg nå på om jeg kan låse den opp fra telenor? Har lest litt rundt på nettet og på de fleste nettsidene sto det at det var ikke mulig å låse opp iPhone 3G...

som sagt, jeg har ikke så veldig mye peiling på IT og data...
Sitat av Pycckuú Vis innlegg
Okay. saken er at nå fant jeg ut at jeg kan bruke telenor på iPhonen. Derfor lurer jeg nå på om jeg kan låse den opp fra telenor? Har lest litt rundt på nettet og på de fleste nettsidene sto det at det var ikke mulig å låse opp iPhone 3G...

som sagt, jeg har ikke så veldig mye peiling på IT og data...
Vis hele sitatet...
Hva mener du med låse opp fra Telenor? Du vil altså f.eks bruke et Chess-simkort i den? Sjekk innstillinger/om/generelt. Hvis du har modemfirmware 02.30.03 kan den ikke låses opp med mindre du betaler Telenor for å gjøre det.
Trådstarter
8 0
ja. hadde 02.30.03.... og da er det ikke noe å gjøre enn å bare bruke telenor eller?
Og en annen ting jeg lurte på, hva er Jailbreak?
Sitat av Pycckuú Vis innlegg
ja. hadde 02.30.03.... og da er det ikke noe å gjøre enn å bare bruke telenor eller?
Og en annen ting jeg lurte på, hva er Jailbreak?
Vis hele sitatet...
Jailbreak er å låse opp telefonen for programvare som ikke er "godkjent" av apple. Det vil si at du kan legge inn programmer som er blitt avslått hos apple gjennom cydia som følger med når du jailbreaker.
Vet ikke om dette fungere da jeg ikke har testet det selv. Men kan han ikke gjennopprette (gjennopprett + shift) den og legge inn 2.2 istede?
Da kan du hvertfall åpne den
Sitat av QwertyC Vis innlegg
Vet ikke om dette fungere da jeg ikke har testet det selv. Men kan han ikke gjennopprette (gjennopprett + shift) den og legge inn 2.2 istede?
Da kan du hvertfall åpne den
Vis hele sitatet...
Du kan nedgradere firmwaren, men i det han oppgraderte firmwaren kjørte den også en baseband-update, og denne er ikke bare-bare å nedgradere. Tror ikke det er noen som har løst det hittil. For å kjøre nyeste fimware med yellowsn0w må man bruke pwnage-tool og ikke quickpwn for å unngå baseband-updaten.
Trådstarter
8 0
okay gutter... hyggelig at dere prøver å hjelpe meg. Men for å være ærlig, så skjønte jeg ikke så veldig mye av det... skjønner hva dere mener. men vet ikke hvordan jeg skal gjøre det helt. Også er jeg litt redd for å ødelegge. har kjøpt meg nett&kontant fra telenor og har brukt den i hele dag nå =) men skulle seff ønske å bruke mitt gamle abb.
For å svare deg; Nei du kan ikke åpne den opp. Ikke på dette tidspunktet
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Hva mener du med låse opp fra Telenor? Du vil altså f.eks bruke et Chess-simkort i den? Sjekk innstillinger/om/generelt. Hvis du har modemfirmware 02.30.03 kan den ikke låses opp med mindre du betaler Telenor for å gjøre det.
Vis hele sitatet...
Er du helt sikker på at det ikke går med SIMfilter? Jeg er ganske sikker på at vi prøvde dette på en kamerats iPhone som var oppdatert til nyest versjon og låst til netcom. På denne var det i alle fall tele2 vi prøvde. Yellowsn0w fungerte selvsagt ikke.
Sitat av jvik Vis innlegg
Er du helt sikker på at det ikke går med SIMfilter? Jeg er ganske sikker på at vi prøvde dette på en kamerats iPhone som var oppdatert til nyest versjon og låst til netcom. På denne var det i alle fall tele2 vi prøvde. Yellowsn0w fungerte selvsagt ikke.
Vis hele sitatet...
Hvis dette Simfilter som du snakker så varmt om er så bra, hvorfor har jeg aldri hørt om det?
Har selvsagt hørt mye om yellowsn0w og det der?^^
(Kanskje fordi det koster penger)
Sitat av binkabi Vis innlegg
Hvis dette Simfilter som du snakker så varmt om er så bra, hvorfor har jeg aldri hørt om det?
Har selvsagt hørt mye om yellowsn0w og det der?^^
(Kanskje fordi det koster penger)
Vis hele sitatet...
Dette kalles ofte Turbosim, og betyr det samme som "simfilter". Jeg har heller ikke hørt det uttrykket før men det finnes massevis av slike type kort som koster et par hundrelapper. Felles for de fleste er at de er ustabile, og at de f.eks medfører at 3G/EDGE ikke funker nå og da, at man ikke mottar enkelte oppkall osv.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Dette kalles ofte Turbosim, og betyr det samme som "simfilter". Jeg har heller ikke hørt det uttrykket før men det finnes massevis av slike type kort som koster et par hundrelapper. Felles for de fleste er at de er ustabile, og at de f.eks medfører at 3G/EDGE ikke funker nå og da, at man ikke mottar enkelte oppkall osv.
Vis hele sitatet...
Som tidligere nevnt småbuggy, men det er et godt alternativ til ingenting. Må bemerke at dere bør være forsiktig når dere setter inn sim-trayen etter at dere har lagt inn filteret/turbosimen, siden det gir litt dårligere plass. Myhre var uheldig og presterte å knekke trayen på sin.

edit:
Tror jeg har uttrykket "simfilter" fra #iphone på EFnet.
Sist endret av connubialis; 25. mars 2009 kl. 23:32.