Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 428
Heisann. Noen som hvet om en måte å endre størrelsen på et bilde ved hjelp av VB. Når eg snakker om å endre størrelsen så mener eg at eg skal kunne skrive inn antall pixler og så endrer bildet seg og lagres på pcen. Har googlet litt etter det, men kodene som blir benyttet der er ikke enkel å få til å funke.

Noen som klarer dette eller?
Trådstarter
29 3
Hmm dei linkene skjønte eg lite av. Men ser at eg kansje har forklart det litt dårlig. Det eg skal lage er et program der du velger et lokalt bilde du har på pcn. Så skal du kunne taste inn antall pixler bildet skal være og så skal det konvertere bildet og lagre det på et spesifisert sted på pcn. Feks på skrivebordet. Altså et picturereziser program. Så har noen noen kodesnutter eller ferdige programmer i VB eg kan lære dette fra?