Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 530
Jeg holder på å sette opp et offentlig community site dedikert til hip-hop kultur i Bergens området. Hele prosjektet har fått støtte fra mangen kjente og kjente ukjente i Bergens området som støtter prosjektet. Problemet er at jeg har ingen utviklings erfaring, i det hele tatt. Alt jeg vet er ting som blogging og CMS. Ganske litt sånn og si.

Problemstillingen er dette: Jeg vet ikke hva jeg skal velge å bruke for selve systemet. Skribenter skal kunne skrive spalter, folk skal kunne registrere seg og skrive kommentarer, men også (valgfritt) danne en artist profil der de kan lage bilde gallerier, video playlister, audio playlister, og ha en kalender for hendelser. Ganske avanserte ting å få til for en som har absolutt veldig lite peiling i det hele tatt om web publisering.

Takk for oppmerksomheten.
ikke det at jeg er ekspert på området, men har for såvidt testet ut Joomla!, som er gratis og laget for dette. Du kan også laste ned drøssevis av forskjellige add-ons, hvor du mest sannsynlig vil finne det meste av hva du leter etter for å lage en slik grunnlegende side
Syns Joomla! er litt bulkete og tar med flere ting vi egentlig ikke trenger. Plus jeg har også hørt at selve systemet skal vist være litt overbærende på servere med høyt brukertall.
Opprett ett community hos Ning, det er gratis å sette opp og har egentlig alt du leter etter. Addressen vil bli dittcommunitynavn.ning.com, men om du har eget domene kan du betale en månedssum på $4.95 for å bruke det.
Å bruke Ning betyr lite til ingen kontrol. Vist noe går galt må de tas kontakt med noen, og eg betaler ikkje for et domene eg alleredet har. Virker litt dumt.