Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 839
Fattern skal ut med en spørreundersøkelse på jobben, og vil gjerne ha den besvart online. Det er ca 10 spørsmål med opptil 10 svar-alternativer, pluss frie tekstfelt.

Sitter og surfer litt på hotscripts, for å se om det var noen ferdige system som jeg evnt kunne endre på...

Poenget er at han må kunne få noe statistikk ut av dette, eller i alle fall få lagra det i en mysql database sånn at vi kan kjøre spørringer mot den senere.

Tips? Noen som har vært borti script som kan gjøre dette?
Eller bør jeg bare gå igang med å skrive scriptet sjøl?

Har ikke alt for mye erfaring med scripting igrunn, men hadde nok funnet ut av det. Problemet er bare at spørreundersøkelsen må være ferdig til mandag.
Det beste er nok å scripte litt selv ja. Vet ikke om noen fungerende scripts som gjør dette for deg atm. Men man vet jo aldri. Det er ikke så veldig avansert kode, iallefall hvis du benytter deg av php. Kan hende noen vil være snille å lage deg for deg. Men det du trenger er jo bare:
- Form med spms i som folk kan svare på.
- Script som legger til svarene i mysql db
- Script som kan lage statistikk av det (Du kan jo egentlig få ut en god del statistikk, og siden jeg ikke vet hva undersøkelse det er, så får du lage queries selv)
gEM
gEM's Avatar
Trådstarter
joda, hadde nok ikke vært så vanskelig, men i og med at det må være ferdig til mandag, og jeg har dårlig tid denne uka, så hadde det passa bedre å satt opp noe ferdi stash.

Fant noe nå som kanskje virker interessant:
InfoCharge