Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 3783
Jeg bodde flere år i London, og så der at det var mangen som benyttet et stoff som heter Ketamin (også kjent som Special K)

Er dette noe som blir brukt i Norge? Jeg har bodd i Norge i over 3 år nå, og har enda ikke sett eller hørt om noen som engang vet hva det er for noe..

Kjenner dere til om dette blir brukt noen steder her til lands?
Vet det blir brukt her i Oslo, men som politiet en gang sa til meg:
"Vi har ikke beslaglagt noe særlig av det, siden nesten ingen bruker det."

Mine egne observasjoner stemmer med dette, det er ingen stor kultur for bruk av ketamin her i Norge. De som kommer over det og tester det ser ut til å stort sett like det, dog. Et problem for den generelle tilgjengeligheten her er at dealerne ser ut til å snorte i seg mesteparten selv, rett og slett fordi de elsker rusen.
Ja, Ketamin brukes i økende grad i Norge og har vel gjort det en stund.
Er ikke sjeldent jeg ser/ hører om folk som bruker ketamin på fest. o.l.
Selv synes jeg ikke ketamin passer helt til det, men det er bare min mening.
Sitat av Silvester Vis innlegg
Et problem for den generelle tilgjengeligheten her er at dealerne ser ut til å snorte i seg mesteparten selv, rett og slett fordi de elsker rusen.
Vis hele sitatet...
som jeg fryktet...

Sitat av Saviorself Vis innlegg
Er ikke sjeldent jeg ser/ hører om folk som bruker ketamin på fest. o.l.
Selv synes jeg ikke ketamin passer helt til det, men det er bare min mening.
Vis hele sitatet...
Det har du helt rett i !
special K er nok desidert best når man er 2 stykker i trygge omgivelser med chill music..
Sist endret av Dodecha; 24. november 2008 kl. 00:23. Grunn: Trenger bare et utropstegn
Sitat av specialkfan Vis innlegg
som jeg fryktet...
Vis hele sitatet...
Uten å bryte noen regler; Hvis du er veldig gira på ketamin er det lurere å bla litt rundt på nett etter firmaer som selger. Mange steder er det enda rimelig fritt frem, og du får i tillegg sikret deg godsakene til en femtiendedel av prisen du får det for her.
Hvordan er rusen på ketamin?
Hva er bivirkningene?
Du kan sjekke ut Den store ketamintråden for mer info.
Hvordan er det med lovgivningen her til lands...?

I UK er Special K nå klassifisert som "C" det vil si, ikke særlig ulovlig... værste som kan skje er beslag samt en liten bot hvis man er uheldig.. (så sant man bare har til eget bruk selvsagt)
grammet kostet 120 kr tilbake i 2002 i London..
Ligger sikkert rundt 200,- nå

Her i Norge...? jeg har lest her på forumet at det ligger rundt 1000-1500 ??? men jeg aner ikke, da jeg aldri har sett det til salgs her til lands..
tror nok ikke det billig eller lett å få tak i,det er litt sånn you got to know a guy...
det burde stemme ganke fint det du har lest på forumet ang pris.
Forresten,jeg kjenner en del folk og vill ikke ha problemer med å få tak i det meste,jeg har riktognok ikke spurt rundt etter K,men tror ikke jeg ville klart å få tak i det,det er ganske vannskelig i norge.
Ketamin blir brukt i norge av veterinærer og brukes som bedøvelse til dyr, alt fra store dyr som hester til hunder, katter og rotter. Ketamin er også brukt som bedøvelse på mennesker men i svært sjeldne tilfeller siden det øker hjerterytmen og øker blodtrykket. Hvis du har tilgang til medisinskapet til dyrlegen så kan du finne ketamin

Men tilgjengeligheten til ketamin på gata her til lands er forholdsvis liten. Skulle ønske det var lettere å skaffe for det er et genialt hallusinogen
Sitat av shpongled86 Vis innlegg
Ketamin er også brukt som bedøvelse på mennesker men i svært sjeldne tilfeller siden det øker hjerterytmen og øker blodtrykket.
Vis hele sitatet...
Grunnen til at ketamin ikke brukes så mye som bedøvelse er fordi det kan gi hallusinasjoner i høye doser. Det faktum at det ikke senker hjerterytmen kan være en fordel hva angår bedøvelse i enkelte situsjoner. Foreøvrig er det ikke bare i "svært sjeldne" situsjoner ketamin brukes på mennesker, faktisk har det blitt og blir brukt i et veldig stort utvalg av fagfelt til forskjellige bruksområder.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
her står det en del om ket (som jeg forøvrig varmt kan anbefale), fra en ganske troverdig kilde (den norske legeforening):

http://www.tidsskriftet.no/index.php?vp_SEKS_ID=35993
"Hos noen fremkaller subanestetiske doser av ketamin ”nær-døden-opplevelser”. De føler at de løftes ut i rommet og ser sin egen kropp ligge livløs igjen på jorden." - Ok, dette minner jo litt om DMT plutselig. I en mildere versjon. Artig.
Selv om ketamin kan gi nær-døden-opplevelser, har det svært lite til felles med DMT og andre hallusinogener.

Støtter for øvrig bob69s oppfordring om å lese artikkelen på tidskriftet.no, meget bra info.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg kan skrive under på at selve bodyloaden og måten du subjektivt opplever rusen på er totalt forskjellig når det kommer til 5-MeO-DMT og Ketamin, de kan ikke sammenlignes. Jeg vet jeg ikke snakker om n,n-DMT men rapportene tilsier at de er i av samme karaktér.
Sist endret av Dodecha; 30. januar 2009 kl. 16:20.