Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1276
Hei!

Har prøvd å avinstallere Windows Vista ved å gjøre følgende:

Sett inn installasjonsplaten for Windows Vista.
2.

Klikk Start-knappen Startknappen, klikk Alle programmer, klikk Tilbehør, høyreklikk Ledetekst og klikk deretter Kjør som administrator. Administratortillatelse kreves Hvis du blir spurt om administratorpassord eller - bekreftelse, må du skrive inn passordet eller gi en bekreftelse.

3. D: \boot\ bootsect.exe /nt52 ALL /force.


Men dette funker ikke. Noen som har vært borti i det samma, som har en løsning?
Sist endret av macgyver1958; 8. januar 2009 kl. 16:03.
Avinstallere Vista? Har du XP og Vista i dualboot så må du vel slette Vista partisjonen, har du bare vista må du formatere til et annet OS ved å sette inn boot-disken til det nye OS'et og slette Vista partisjonene å installere det nye OS'et
Sitat av Janpfo Vis innlegg
Avinstallere Vista? Har du XP og Vista i dualboot så må du vel slette Vista partisjonen, har du bare vista må du formatere til et annet OS ved å sette inn boot-disken til det nye OS'et og slette Vista partisjonene å installere det nye OS'et
Vis hele sitatet...
Har ikke dualboot'a XP og Vista. (Det vil si, jeg fjerna ikke XP før jeg installerte Vista) Jeg prøvde på sette inn XP plata, men jeg kunne ikke installere XP.

Hvordan kan jeg slette en partisjon?
Boot fra XP-CDen (sjekk i BIOS at du booter fra CD FØR du booter fra harddisk), og slett partisjonen der. Opprett ny partisjon, formater, og installer XP. Alt som er på disken vil forsvinne, inkludert Vista.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Boot fra XP-CDen (sjekk i BIOS at du booter fra CD FØR du booter fra harddisk), og slett partisjonen der. Opprett ny partisjon, formater, og installer XP. Alt som er på disken vil forsvinne, inkludert Vista.
Vis hele sitatet...
Ja, det var litt for heavy for meg.
Du kan jo vente til i morra, og laste ned og teste ut betaen for Windows7. Det ser lovende ut.

http://www.microsoft.com/windows/windows-7/default.aspx
Er det så lurt å laste ned beta da? Det bruker å være litt ustabilt en ferdig release og det kan være en del sikkerhets bugs. Men du kan jo godt teste det da, så kan du skrive en review her

Er det build 7000 som er den nyteste betaen? Er den som kommer imorgen nyere?
Sist endret av jeppfi; 8. januar 2009 kl. 16:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
ja vel. Men kan noen gi meg en detaljert "oppskrift" på hvordan man fjerneren partisjon, eller forklare meg litt dypere hvordan jeg kan få fjerna vista.

(Må få det inn med teskje, er mindre smart når det gjelder Vista og sånt)
du setter inn xp cden din ; )
så går du på bios under Boot... å sørger for at den booter fra cd FØR harddisken
så restarter du. å trykker en F'knapp. på min er det F12.
så enten velger du da at start fra cd, eller så gjør den det automatisk
eller noe som "trykk en tast for å starte fra CDrom"

når cden først er boota. så er det veldig lett resten...
du må først slette partisjon som vista ligger på før du begynner å installere xp ..
det står nederst hva du skal trykke ;-)

kan være lurt å sørge for å ha alle drivere på en minnepenn elns før du starter...
om du ikke har cdene da.

håper det var detaljert nok ? :P
Ja, nesten. Jeg får ikke til at den booter fra cd'en.

Noen som kan forklare enda nærmere hvordan man booter fra cd?
Sist endret av macgyver1958; 8. januar 2009 kl. 17:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Windows 7 var deilig, elsker det allerede etter 5min, har ikke merket en ytelsesminking, heller bedre Anbefales Kommer updates hele tiden som fikser diverse bugs så er bare å prøve Skal teste gaming imorgen ^^
Sitat av macgyver1958 Vis innlegg
Ja, nesten. Jeg får ikke til at den booter fra cd'en.

Noen som kan forklare enda nærmere hvordan man booter fra cd?
Vis hele sitatet...
put "boot from cd" inn i google.com
finner sinnsykt mye info der. : D
▼ ... noen uker senere ... ▼
istede for å lage ny tråd, poster jeg heller her.

Jeg har vista på min pc, og nå vil jeg ha xp, jeg har brent ut en xp plate og jeg har fjernet den "boot opp fra harddisk" så første boot er cd/dvd ett eller annet. når jeg starter opp fra cden, laster den en god del filer og drivere, men så etter litt kommer det en blå skjerm som sier at det er noe feil teknisk. det står "det er oppdaget et problem, og windows er avsluttet for å hindre skade på datamaskinen."
Starte opp i Safe Mode?
starte opp i safe mode, og ta det fra skrivebordet?
Macgyver klarer ikke avinstallere vista? bare å bruke lommekniven
sant det, men når jeg starter opp i safe mode, finner den ikke cd. nå er ikke jeg macgyver, men ringer snart han.
Aff, hvis du ikke har peiling så bare putter du i xp cden, restarter, og tar det derfra, det burde gå fint. Om den ikke booter fra pcen kan du heller spørre etter hjelp da.