Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1406 645023
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
peta: Det står jo at den artikkelen ble skrevet i i 2001, så vi burde kunne slå fast at det der refereres til den feilaktige rapporten som ble trekt tilbake.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Trenger bare en grov forklaring, hvilke knips inneholder mest MDMA? Og hvilke knips inneholder andre stoffer som PCP, speed og DXM?
Innholdet i ecstacy varierer fra parti til parti. Ingen partier er like, og kun produsenten vet nøyaktig hva pillene inneholder. Man får kjøpt utstyr for å sjekke om knipsene inneholder visse stoffer (ez test kit). På pillreports.com kan du sjekke opp knips som er å finne i Norge. Jeg vil anta omtrent samtlige knips inneholder speed (amfetamin), dog i varierte mengder. Det er dette som gir deg den gode dansefoten.
Haha, i går ble jeg tilbudt knips på byen, han sa det var bra saker. Men fant ut at det var, av alle ting, fluor tabletter, HAHAHAHA. Jævla taper
Sitat av peta
Innholdet i ecstacy varierer fra parti til parti. Ingen partier er like, og kun produsenten vet nøyaktig hva pillene inneholder. Man får kjøpt utstyr for å sjekke om knipsene inneholder visse stoffer (ez test kit). På pillreports.com kan du sjekke opp knips som er å finne i Norge. Jeg vil anta omtrent samtlige knips inneholder speed (amfetamin), dog i varierte mengder. Det er dette som gir deg den gode dansefoten.
Vis hele sitatet...

Dansefoten og den jævlige nedturen..
[quote=TETRS]300mg!? bare jeg som synes det var en ekstrem dose?
nå har jeg aldri vært 100% sikker på hvor mye mdma jeg har fått i meg,
men tror det ligger mellom 30-100 (max 150)
en (idiot) kompis spiste 15 piller engang (logo og farge har lite å si i mine øyne)
og han ble bare helt banan, kunne ikke snakke fordi hakkingen av tenner nesten øverdøvet stemmen, og han så ut som "Heeeeres Johnny!"

Trynevreng er helt normalt ved større doser.. Kan love deg han var gåen i kjeven og tenna dagen derpå.. En gyllen regel når det gjelder større inntak! Jo høyere du flyr, desto hardere lander du! Alt som går opp, kommer også ned!

Spør han hvordan han hadde det dagen derpå
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hvis politiet hovedsaklig urintester meg pga. mistanke om cannabisbruk, vil jeg i tillegg også testes for MDMA?

Hvis jeg inntar rent MDMA pulver, er det sant eller garantert at det ikke kan få utslag på andre stoffer slik som (met)amfetamin?


Erowid sier MDMAen ikke er mulig å spore i urinen etter det har gått tre dager (eller to døgn), men en annen, tilsynelatende seriøs kilde, sier detection period er 2-5 dager. Hvilke av nettsidenes påstand skal jeg ta utgangspunkt i?



Har lest masse om dette, men føler fortsatt at svarene på disse spørsmålene er litt defuse. Takker for alle svar
Sitat av battlecaT
Hvis politiet hovedsaklig urintester meg pga. mistanke om cannabisbruk, vil jeg i tillegg også testes for MDMA?

Hvis jeg inntar rent MDMA pulver, er det sant eller garantert at det ikke kan få utslag på andre stoffer slik som (met)amfetamin?


Erowid sier MDMAen ikke er mulig å spore i urinen etter det har gått tre dager (eller to døgn), men en annen, tilsynelatende seriøs kilde, sier detection period er 2-5 dager. Hvilke av nettsidenes påstand skal jeg ta utgangspunkt i?



Har lest masse om dette, men føler fortsatt at svarene på disse spørsmålene er litt defuse. Takker for alle svar
Vis hele sitatet...
Ja, du vil i tillegg testes for en rekke andre rusmidler. Kokain, Opiater, MDMA, Amfetamin, Methamfetamin, Benzodiazepiner. Trur det var alle.

Du har jo ingen garanti på at MDMA pulveret er rent Men er det rent så vil du ikke få utslag på methamfetamin eller amfetamin. Men du vet jo aldri om MDMA pulveret er blandet ut med litt methamfetamin, eller amfetamin.

1-4 dager har jeg opplevd.
Sist endret av rbt; 10. september 2007 kl. 05:18.
Så du sier at du har opplevd å teste positivt på MDMA fem dager etter inntak?

Hadde du evt. gjort noe (drikke div. juicer/vann osv) i forkant av urinprøven? Det burde vel øke halveringstiden betydelig i følge det jeg har lest..


Blir kanskje veldig innsnevret dette her
Sorry, jeg mente 1-4.
Speed har jeg testet positivt 5 dager etter, men det er etter stort inntak flere dager på rad.
Jeg har aldri fått brev i posten 2-3dager før jeg blir kasta på cella så jeg har aldri prøvd og drikke sitron eller andre ting for og få testen til og teste negativt
Sist endret av rbt; 10. september 2007 kl. 05:21.
▼ ... over en uke senere ... ▼
På slutten av denne artikkelen i VG, anbefaler legen repetitiv grovmotorisk aktivitet som jogging, sykling og svømming om man er redd man har for lavt serotonin-nivå. Det mangedobler produksjonen av serotonin. Artikkelen handler om folk med for lite serotonin, så da burde det funke for folk som tar mdma også.
Er en kvarting mdma verdt 500 kroner?
Blir det 5 lune brukerdoser?
Eller blir det 2 griselune doser?
Svar fort anyone. For skal snart hen til naboen å kjøpe en kvarting, bare får å få prøvd det liksom å være lun i formen på skolen de neste dagene..
Sitat av (-(-_(-_-)_-)-)
Er en kvarting mdma verdt 500 kroner?
Blir det 5 lune brukerdoser?
Eller blir det 2 griselune doser?
Svar fort anyone. For skal snart hen til naboen å kjøpe en kvarting, bare får å få prøvd det liksom å være lun i formen på skolen de neste dagene..
Vis hele sitatet...
Hvorfor ikke bare sjekke på erowid? Tok meg 10 sekunder å finne denne. You do the math.

Og knips på skolen? Come on! Finnes så utrolige mange andre mye mer givende settinger å bruke det i.
Dyrt spør du meg..
Kvarting = 1 fin kveld for en person..
Evt 2 personer med litt chill feeling i bakgrunnen.
Spørs litt hvor langt du vil dra den, toleranse osv...
Funker fint å bare laxe på 100mg
Men vil du virkelig ture må du fort opp i 200+ iløpet av en kveld.
Ahh, MDMA <3
Jeg har alltid vært skeptisk til å prøve nye stoffer, mye pga. av at jeg har en tendens til å bli for glad i dem. Hasj har jeg for eksempel brukt ekstremt mye penger og lungekapasitet på omtrent daglig det siste året. Men, sjansen bød seg og jeg hadde hørt fra mine venner at dette var noe jeg burde prøve. Det angrer jeg ikke et sekund på at jeg gjorde.

Jeg har alltid vært en ganske inneslutta person, og kommer fra en familie der vi vanligvis ikke åpner oss så mye og prater om følelser. Jeg gikk gjennom en tøff periode i vinter etter at en barndomsvenn av meg valgte å forlate denne verdenen uten å gi noen som helst signaler (til meg i hvertfall) på at han hadde hatt det tungt og ettersom at jeg ikke åpner meg for andre sånn helt uten videre endte det nesten på samme viset for meg.

Vi var fem stykker samlet på rommet mitt, alene hjemme, og med dette herlige stoffet i meg turte jeg å fortelle mine venner om alt som hadde plaget meg. Jeg har siden det utviklet meg veldig, mentalt sett. Selvtilliten og livslysten kom tilbake og jeg er ikke lenger like redd for å snakke ut om ting og tang, spesielt ikke ovenfor mine venner - jeg har før bestandig vært det passive medlemmet av gjengen og har nå tatt en mer aktiv rolle. Jeg tør mer enn jeg gjorde før. Bare det å holde øyekontakt med folk mens jeg prater med dem var vanskelig for meg før, men etter denne opplevelsen finner jeg det mye lettere.

MDMA reddet meg fra et sikkert selvmord.
sporingstiden på mdma? haster!
AmadeusS
Jeg er ikke sikker på hva du mener med det. Urintest det er snakk om?

Sitat av Erowid.com
Detection Period in Urine
Single Use: 1 - 3 days
Heavy Use: 3 - 5 days
Vis hele sitatet...
Testen kan også slå ut på andre ting som amfetamin, methamfetamin ++. Men det som er mest normalt er vell amfetamin.



---
Sånne spørsmål hører vell egentlig hjemme i Blodprøver og urintesting tråden.
Jeg er 100% sikker på at dette er blitt tatt opp før, så neste gang kan du jo prøve og søke før du spør.
Lykke til!
Sist endret av rbt; 28. september 2007 kl. 00:16.
Hvis det er ren MDMA kan det vel ikke slå ut som andre stoffer? Forekommer vel kanskje hvis det er Ecstasy..
Sitat av battlecaT
Hvis det er ren MDMA kan det vel ikke slå ut som andre stoffer? Forekommer vel kanskje hvis det er Ecstasy..
Vis hele sitatet...
Ja, det var det jeg mente. Men man vet jo heller aldri om mdma pulvetet er rent..Uten og teste det
Sist endret av rbt; 28. september 2007 kl. 01:34.
Har ikke så mye å si om det er blanda ut ettersom mesteparten av det de evt. blander inn i ecstasy ikke kan påvises noe særlig lenger enn det mdma kan.
Sist endret av Sinister; 28. september 2007 kl. 01:58.
Sinister,
Hva om det er f.eks foreldra hans som tar urinprøven så blir han tatt for MDMA OG methamfetamin? Jeg vil si det har noe og si.
Bedre og bli tatt for bare MDMA enn MDMA og Methamf.


woooh! Du er 1 post unna 1000!
Sist endret av rbt; 28. september 2007 kl. 02:06.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
hvor lang tid sånn ca tar det får at serotin nivåt bygger seg opp igjen til normalt etter en nedbryting av mdma/ecstasy? og hvor stor forskjellen er det på oppbyggingen etter en gang og gjentatte ganger i en lang bruks periode?

sånn ca selvfølgelig
Warrior: Et godt tips er å lese trådstarter Skyfex første post i dette emnet, og da særlig under overskriften Ettereffekter.
Sist endret av no-aiden; 1. mars 2008 kl. 23:29.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg vet ikke helt om dette passer inn i denne tråden, men her om dagen testa jeg såkalte "Hvite hjerter" som jeg kjøpte i Oslo området. Disse pillene funka veldig heftig for å si det sånn, og skal vist ha mye Mdma i seg, De var liksom "Love Pills" I følge reporten på Pillreports.com. Og var på en skala på Medium. Har prøvd Ecstasy utallige ganger før denne gangen. Men denne gangen var det noe som skjedde, som endra mitt syn litte gran. Altså, Jeg tok det med dama. og begge fikk bra effekt etter en 90 minutters tid. Og etter 4 timer eller noe var vi hjemme hos Dama, før det hadde vi dratt fra meg. og det tok ca 2 timer eller noe. Vel, Uansett. Vi drakk en øl hver eller noe, vet ikke om det har så veldig mye og si, for har blanda X og alkohol før. Men kjente hvertfall at effektene ble sterkere, Jeg følte meg skikkelig konge, og samtidig veldig kåt. Vi satt oss i senga, og la oss senere ned, hørte på Infected mushrooms og "Dansa" i liggende stilling. Haha. Ja, fikk veldig vondt i nakken osv dagen etter. Men uansett. Plutselig Passa dama ut eller noe, først trodde jeg hun sov, så jeg dro i henne for å vekke henne, men hun våkna ikke, Jeg dro hardere og hardere og fikk plutselig en følelse av at hun var død. Hu hadde ikke noe glimt i øynene eller noe, og jeg dro hardere, plutselig klikka øynene hennes, de vibrerte for å si det mildt. Nesten som med Epeleptikere som får annfall. Jeg ble dritt redd, og ropte hele tiden navnet hennes, og dro i henne, men hun våkna ikke. Og selvfølgelig kom det Tusenvis av følelser inni meg som ble forsterket av rusen. og jeg trodde hun seriøst var død. så jeg gråt og gråt, og kunne seriøst ikke stoppe. Jeg dro og dro og dro. Men hun våkna ikke. Ikke tørte jeg å sjekke pulsen heller, med tanke på at hun kanskje var det. Vel, Jeg dro henne ut på badet og plutselig våkna hun, men visste ikke hva som hadde skjedd, og i etterkant har hun fortalt meg at hun faktisk hørte meg, men hun kunne liksom ikke svare, for hun følte kroppen hadde låst seg. Vel, Spørsmålet er om noen har opplevd lingnende? Det ødelag totalt synet mitt på ecstasy, I og med jeg aldri trodde noe sånt kunne skjedd. Og tror jeg holder meg unna ting som kan fucke med hjernen. Dessuten ser jeg for meg hver gang jeg lukker øyenene at hun skal død, og føler jeg har fått litt angst. Vil jeg bli normal? Og dette er ikke noe jeg skriver for at folk skal tenke "Ecstasy er farlig" Vel, det er det. Men om du behandler det med respekt går det såklart fint, men faktisk så tror jeg det var p.g.a Alkoholen, Uansett. Denne Pillen funka heftig bra, Og hadde det ikke vært for den episoden med dama, hadde det sikkert vært en konge Opplevelse.
Sist endret av Saint123; 19. mai 2008 kl. 11:46.
Det høres ut som søvnparalyse, et fenomen man kan oppleve i fasen mellom søvn og våkenhet. Da er du mer eller mindre fullt bevisst, men den delen av hjernen som styrer motorikken i kroppen sover fortsatt. Det kan være ganske skummelt, spesielt hvis man ikke har opplevd det før.

http://no.wikipedia.org/wiki/S%C3%B8vnparalyse

Jeg hadde mine første opplevelser med søvnparalyse på den tiden da jeg eksperimenterte litt med ecstasy, noe som også ga meg litt avsmak for den typen rusmiddel. Søvnparalyse er forøvrig ikke farlig, men det er fortsatt nok av andre grunner til å ikke dytte i seg ecstasytabletter.
Sist endret av mentalmelt; 19. mai 2008 kl. 12:36.
Søvnparalyse, mentalmelt, er også et vanlig fenomen spesielt i innsovningsfasen som kan tilknyttes samme ubehag som oppleves av de med søvnapnè og ditto narkolepsi - helt uten kjemiske hjelpe-midler. En antok for noen år tilbake (1994 - 1999) at dette var et regulært fenomen (vanlig på godt norsk) som størsteparten av befolkningen opplever ubevisst i ungdomsårene (tenårene på dårlig norsk) og avtar etterhvert for de fleste.

Ikke alle blir helt kvitt søvnparalyse, og synes å være opphengt i den paralyserende (lammende) fasen, hvor en kan få følelsen av å nærmest bli trekt "under jorda" eller eventuelt "gjennom senga/sofaen/gulvet/vegger og i veldig sjeldne tilfeller - taket".

Fellesnevner i denne sammenheng, er at man tror man befinner seg i en våken tilstand fordi en fortsatt har delvis kontroll over bevissheten, hvor det her kan oppstå svært merkelige "drømmer" beskrevet som å "drømme i våken tilstand". Av en eller annen grunn så kan en faktisk venne seg til denne "marerittaktige" tilstanden, hvor drømme-verdenen forsøker å få tak i siste rest av bevissheten.

Dette igjen kan medføre noen illusjonsaktige "visjoner" som strekker seg fra svært mildt til "over-the-edge" hallusinogent og som ofte kan være tilfelle hvis en opplever dette fenomenet under eller etter (også over lengre tid) knips eller annen syntetisk/halvsyntetisk rus eller tripp.

Det som selvsagt er skremmende er at dette fenomenet oppleves mer intens hvis en nettopp har erfart eller gjennomført en tripp med et hallusinogent til psykedelisk preperat, innført uten visshet om preperatets egentlige innhold. Dette kunne ofte være tilfellet på midten av 90-tallet da ecstasy og lignende faktisk av mange ble oppfattet som enda farligere rusmiddel enn hasj og amfetamin. (Hasj var spøk da).

Tilstanden sies å inntreffe ved indre uro, anspent livssituasjon eller perioder med svært dårlig søvn. Det kan også inntreffe av for mye sopp eller cannabis som av en eller annen grunn gjør det enda vanskeligere å tvinge seg selv til å våkne når ubehaget inntreffer ved paralysen, og oftest gir deg en bonustripp som oppleves alt fra en liten stund til en veldig drøy stund.

Noen ganger kan pustebesvær inntreffe og andre ganger kan "ut-av-kroppen light" opplevelse oppleves der en får følelsen av å snakke med enten seg selv telepatisk, eller noen andre i samme rom som snakker til deg telepatisk. Jeg har selv erfaring med ufrivillig å snakke et språk kun jeg forstår i søvne på et nachspiel, der kroppen sa stopp selvom det var puttet nok eh, kaffe til å holde det gående og resultatet ble en noe pinlig og tildels ubehagelig opplevelse. Dette siden innsovningsfasen var kun merkbar for min del, mens de andre trudde jeg tura.

Legg til at jeg også babla helt vilt i halvsøvne til et for meg fremmed par, sikkert førstegangs kaffere og de igjen trudde seff det var noe galt med meg, eller verre enn jeg var fra før - hvilket ikke gjorde situasjonen bedre. I tillegg kan jeg legge til, så varte denne søvnparalysen knapt nok minuttet skal jeg tro kameraten min, og på den tida fant jeg ut at det var svært få i min krets som hadde opplevd lignende.

Selvsagt ble det enda verre jo mer jeg grublet over det for jeg oppfattet paralysen som alt annet enn ubehagelig egentlig da den inntraff, pågrunn av tidligere erfaring med denne tilstanden og dermed også på en måte fått tilvent "øyeblikket". Poenget er at tilvennelsen av denne tilstanden som jeg bare kaller paralysen ble med et helt annerledes og plutselig var den ubehagelige følelsen nå ETTER selve seansen.

Dette er jeg blitt forklart senere er pågrunn av at en ofte blir sterkere følelsesemessig på kaffe, uansett sort. Har viss noe med ubalanse i serotonin og dopamin og slike greier men det overlater jeg til de som har greie på det å utrede om, det som er et faktum er at selve tilstanden var absolutt ikke det som plaget meg fremover, drømmen eller paralysen var for lengst gått i glemmeboka.

Det verste var selvsagt den pinlige stunden etter oppvåkningen, følelsen av klamhet og svetten som hang fast i meg mentalt, følelsen av å være utilpass rundt både bekjente og dels ukjente og denne "mentale forstyrrelsen" hang ved meg stort sett hver gang jeg møtte noen som var på samme party.

Følelsen hadde også en tendens til å inntreffe ved senere paralyse anledninger der jeg var mutters alene og lot ikke til å forsvinne, før jeg traff en som hadde vært igjennom samme opplevelse som meg, minns jeg var tre år senere eller no. Vi fikk snakket ut om nettopp det samme ubehaget som uten tvil er et av de risiko momentene som, om ikke sjeldent så er det reellt sett en sjanse der ved inntak av hallusinogener til psykedeliske preperater - uansett hvor erfaren en er eller hvilket forholdsregler som tas på forhånd, under eller i etterkant.

Hadde jeg hatt noe magisk formel for å evt. hjulpet andre til å forstå at dette er en normal bivirkning av å falle i en slik regulær tilstand i en periode påvirket av denne type kaffe-rus, så skulle jeg gjerne delt det. I mitt tilfelle ble jeg gjort oppmerksom på min noe forandrede livsførsel og ditto behavior (husker søren ikke hva det heter på norsk, sorry for engelsk-erstatninga) men allikevel forstod jeg ikke tilfellet før jeg møtte på en likesinnet. Ironisk nok var selvsagt denne typen av de jeg forsøker å snakke minst mulig med, ihvertfall av tidligere, grunnet noe forskjellige holdninger og oppfatning, og kanskje derfor det tok så lang tid å komme igjennom det.

Uansett, det siste poenget her er at det er ikke selve paralysen en trenger å bekymre seg for i denne sammenheng, men ihvertfall i mitt tilfelle redselen av at noe er så galt oppi huet på en at oppførsel og tilstand forandres derefter for å skjule denne selvmistanken, så har man opplevd en kombinasjon av "e" og søvnparalyse, forsøk - selvom det kan være vanskelig - å ta tak i eventuelle ubehagelige momenter som oppstår i ettertid som du ikke kan huske var et spesielt problem tidligere når knips var fantastisk eller moro å bruke.

Erfaringsmessig sett kan opplevelsen av den oppkvikkende lykkefølelsen fort snu om til hva jeg kaller "gøkk", normalt sett definert som "ekstrem turing" med pratevansker og gjentatte synsforstyrrelser som påvirker kommunikasjonen med omverdenen. Faren her er at dette oftest er et akseptert tegn på kvalitet for dagens knips, men med tanke på at det ikke er nevnt som vanlig mdma i rus, så er det ikke bare innhold av tablettene som kan skape en sterk ubalanse hva lykkestoffene i hjernen under rus oppstår.

Også en abnormal trang til å ikke gjenoppleve en tidligere uforståelig ubehag og som avgir såkalte "dårlige vibber" får ting til å virke så falsk i miljøet rundt en at rus-opplevelsen dessverre ebber bort og tilstanden etterpå virker dypere og vanskeligere å komme opp fra. Tilslutt kan en ha hatt pause på noen år, men oppleves en lignende situasjon som den som er brent fast i hjernen som pinlig eller ubehagelig, så inntreffer et "flashback" som oftest ikke gir noen forhåndsvarsel før den slår til og snur den antageligvis allrighte stunda blant venner til en ikke allright evighet uten at det trenger å være paralyse, kjemikaliene i dopet eller deg selv - kun omgivelsene du aldri klarte å legge fra deg.

Om noen finner ut av en hokus-pokus metode for nevnte tilfelle, om det i det hele tatt er noen andre her på nff enn meg som har opplevd noe lignende, gjerne skriv det i en egen post eller gi meg PM, vet selv hvilken lettelse bare å dele erfaringen på dette punktet, selvom det er et vilt fremmed menneske.

Sannheten er at du aldri kan få snakket ut nok om de typer opplevelser, samtidig som de ikke akkurat er noe snakketema en hyggelig fredagskveld på byen med venner og bekjente heller, ei heller med dame eller bestevenn, foreldre eller søsken, som igjen blir for nære relasjoner og sannsynligvis vil du bare oppfatte de som jattende - det fikk jeg følelsen av, men kan være meg da.

Uansett, jeg har ikke lest hele tråden, syntes bare jeg skulle nevne dette da mentalmelt nevnte søvnparalyse, i tilfelle jeg oppfattet tråden riktig allikevel. Ikke det at jeg synes man skal fortsette å bruke knips etter en ubehagelig opplevelse, men verdt å vite at det kan være andre grunner til å ta fatt i et eventuelt problem enn bare enkelt legge skylden på dopet - skaden kan allerede være gjort og behøver overhodet ikke ha med knipsens effekt å gjøre i det hele tatt... ihvertfall ikke alene.

Som nevnt, bare for å være litt kontroversiell her, så det ikke bare blir vær fornuftig og varsom råd, selvom de stort sett er best å lytte til, sier virkeligheten at disse rådene oftest er vanskeligst og følge og derfor et alternativ som forsvarer knipsbruken som jeg utrolig nok gir nå, så lenge de det gjelder er klar over når et problem må tas fatt på i god tid før det utvikler seg. Relax, det er ikke sykdomstilfelle a la paranoia, schizofreni eller psykose, ei heller trenger det å være noe alvorlig som henger ved deg resten av livet selvom det har vart over lengre tid - men som oftest er det små tegn på at alt ikke var helt som før og unnvikelse av situasjoner eller tilfeller behøver ikke alltid være beste løsning, noen ganger må man bare tenke på hvordan en hadde det de første gangen en opplevde knips, og om noe har forandret seg underveis - positivt eller negativt.

De ting som er mest ubehagelig uten nevneverdig grunn eller egentlig forståelse er oftest de tingene som er vanskeligst å kvitte seg av med - selv med terapi eller ditto selvmedisinering. Noen ganger må du bare tørre å ta første skritt i å finne andre som har opplevd lignende tilfeller som deg selv, puste lettet ut og deretter ta et skritt om gangen vider. Om det er selvmedisinering, terapi, helseløs festing eller total avholdenhet skal ikke jeg legge meg opp i, bare et lite råd som høres enkelt ut for de fleste - til de opplever samme greiene selv. Og nei, jeg er ikke religiøs hvis noen oppfattet meg som en slik en
Sist endret av paranoy; 19. mai 2008 kl. 13:56. Grunn: rettskriving så langt jeg gadd
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg leser på den norske MDMA-artiklen på Wikipedia at den operer med to former for MDMA; S-form og R-form, hvor R-formen hevdes å ha særdeles lengre halveringstid enn S-formen.

Noen som har noe kunnskap om dett og kan utdype litt?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Evlogimenos
Jeg leser på den norske MDMA-artiklen på Wikipedia at den operer med to former for MDMA; S-form og R-form, hvor R-formen hevdes å ha særdeles lengre halveringstid enn S-formen.

Noen som har noe kunnskap om dett og kan utdype litt?
Vis hele sitatet...
Jeg tror kanskje du er ute etter dette: http://no.wikipedia.org/wiki/Spesifikk_rotasjon
Det gir litt mer mening, men tror jeg mangler noe på analyseapparatet for å få med meg noe i nærheten av halvparten av den artikkelen

Det blir noen hakk mer avansert enn å forstå forskjellen mellom fribase og HCL.

Tydelig at R-formen ikke er særlig utbredt, har hvertfall aldri lest om noen som har vært på i 10 timer etter inntak med normal dosering.
Jeg er ganske sikker på at det er de optiske isomerene av MDMA det er snakk om:
http://no.wikipedia.org/wiki/Isomer

Shulgin har skrevet rapporter om forsøk med begge isomerene i PiHKAL (se under qualitative comments og extensions and commentary).
Sist endret av Slaktern; 22. september 2008 kl. 03:54.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
hello!
hvordan kan jeg vite at pillene jeg kjøper bare inneholder mdma og ikke en masse annen drit i tillegg? vil bare ha den reine mdma rusen.. sist gang jeg tok E blei jeg litt fucka, så jeg vil ha noe som er reint.
så er det noen måter å vite dette på?
Bruk tester-kits for å finne ut av sånn ca hva som er i tablettene, om du KUN vil ha mdma rusen får du heller prøve å få tak i rent mdma da det selges ekstremt lite knips som inneholder kun mdma
Spør shaman din om han vet hva dem inneholder? Så lenge du ikek har Uber skilz å finner det ut selv vet jeg ikke, Synes det er en risk hver gang jeg i såffal. Prøv å forhør deg med noen som kanskje har spist de før.
Med mindre du har GODE kontakter og er villig til å betale oppmot 1500 kr/g for ren MDMA så vet jeg ihvertfall av erfaring at de brune/beige hjertene som har vært i det siste er ganske gode og rene.
Er det helt bak mål å tenke at en proteinshake etter en heftig dansetur på byen på ren MDMA/knips fortsatt kan gi god effekt?
hehehe, er ikke så bak mål. Godt til kroppen med protein etter mye svetting, den trenger jo energi å bygge på, ser ikek noe galt med det
Litt sykt å tenke på at MDMA ikke ble ulovlig i USA før på midten av 80'tallet ..
Hvorfor det?
Fordi, det er jo ikke så lenge siden. Synes alt virker så ulovlig og strengt i dag.. men men, kanskje det er bare meg :-p
I like turtles
Skyfex's Avatar
Trådstarter
Fant en informasjonskilde for MDMA her om dagen. Vet ikke om den er ny, men jeg har ihvertfall ikke sett den før. Veldig mange interessante artikler der:
http://www.ecstasy.org/
▼ ... noen uker senere ... ▼
Leste i en annen tråd at magnesiumtilskudd kan være til god hjelp for å forhindre anstrengelser o.l. i kjeven under påvirkning av stimulanter, og siden MDMA (delvis) går under denne kategorien lurer jeg på:

Er det noen som kan bekrefte/avkrefte at dette hjelper?
Hvis det funker, hvordan går man frem?
Hvis ikke, hva annet kan fungere? Tyggis strekker liksom ikke alltid til..
Fant denne i dag, interessant: Ecstasy's long-term effects revealed, 11 February 2009 by Graham Lawton
Sist endret av Mullah; 13. februar 2009 kl. 15:15. Grunn: Fjernet cut'n'paste av hele artikkelen, fikset url og laget fet link
Sitat av battlecaT Vis innlegg
Er det helt bak mål å tenke at en proteinshake etter en heftig dansetur på byen på ren MDMA/knips fortsatt kan gi god effekt?
Vis hele sitatet...
Det kommer ann på hva du mener med 'effekt'
Det er klart kroppen trenger næring i form av både proteiner, fett, karbohydrater, vitaminer og mineraler. Det
gjør den hele tiden og ikke minst etter harde belastninger som trening, eller som i ditt tilfelle, en natt
med dansing og inntak av MDMA/ecstasy.

Imidlertid er proteinshake et relativt sørgelig alternativ til the real deal; mat.
Har du imidlertid null apetitt eller overskudd til å lage mat, noe som er
forståelig i situasjonen du beskriver, er det bedre enn ingenting.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hei har tatt endel knips og cola de siste månedene og den siste måneden har jeg begynt å se tv-prikker når jeg ikke er rusa. Det er som uendelig mange drit små prikker i fargene rød, grønn og blå. Pleier å få dette når jeg får på. Bryr meg ikke så veldig om det og det er såpass svakt at jeg ikke legger merke til det når jeg konsentrerer meg om noe annet f.eks når jeg kjører bil, men når jeg slapper av og skal legge meg er det veldig tydelig, spesielt i mørket og mot hvite bakgrunner og det er litt irriterende og frustrerende ettersom jeg ikke vet hva det er.

Er dette noe å bekymre seg for? Er det noen som har erfaring med noe lignende? Og kommer det til å gå over av seg selv? Og til slutt skyldes dette dop bruk eller kan det være noe annet? Takker for alle svar!
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
flash88:

her finner du litt mer info: http://en.wikipedia.org/wiki/Visual_snow

uten at jeg vet nøyaktig hva du opplever, så er det en mulighet at det er såkalt "Visual Snow"
Sist endret av somnium; 2. mars 2009 kl. 04:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hei, har undret på ett par ting i det siste, jeg ble en helt "annen" person etter min egen opplevelse på knips, kan vel være det att jeg spiste 200mg vill-knips første turen.
Men kan man bli forandret uansett etter en slik tur?
jeg tenker hvis man blir så opphengt i selve opplevelsen psykisk att det blir en oppgave å finne ut hva som har skjedd etterpå med seg selv?

Er vel veldig individuelt detta her,
Sist endret av FranzLiszt; 17. mars 2009 kl. 18:15.
Sitat av evievu Vis innlegg
Men kan man bli forandret uansett etter en slik tur?
Vis hele sitatet...
Alle opplevelser forandrer deg som individ. Man utikler seg staidg, og opplevelsene dine er det
som former deg. En sterk oppleelse vil kunne påvirke deg mye, mens en liten, ubetydelig opplevelse
ikke forandrer din personlighet på noen merkbar måte.

Alle disse forandringene utgjør til en hver tid den du er, på godt og vodnt.
Sist endret av felix_poker; 17. mars 2009 kl. 18:54.
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Alle opplevelser forandrer deg som individ. Man utikler seg staidg, og opplevelsene dine er det
som former deg. En sterk oppleelse vil kunne påvirke deg mye, mens en liten, ubetydelig opplevelse
ikke forandrer din personlighet på noen merkbar måte.

Alle disse forandringene utgjør til en hver tid den du er, på godt og vodnt.
Vis hele sitatet...
Ble litt enklere når du fortalte det på den måten, skjønner tegninga, har ett par venner som vil ture, å de vet ganske lite om hva det kan psyikisk gjøre. Jeg vill ikke att de skal bli nå anerledes en det de er. Eller er det bare meg selv som ble påvirket veldig sterkt av det,haha
Sist endret av FranzLiszt; 17. mars 2009 kl. 22:34.
Sitat av evievu Vis innlegg
Jeg vill ikke att de skal bli nå anerledes en det de er
Vis hele sitatet...
Det er vel strengt tatt en avgjørelse disse individene må ta selv, synes du ikke?
Det du kan gjøre er jo å oppfordre dem til å ta for seg tilgjengelig informasjon og
litteratur om temaet, slik at de stiller litt mer forberedt, og dermed øker sannsynligheten
for en positiv opplevelse, som de kanskje kan lære noe av, og som potensielt kan forandre
en person til det bedre.
Sitat av evievu Vis innlegg
Eller er det bare meg selv som ble påvirket veldig sterkt av det
Vis hele sitatet...
Definitivt ikke. Alle påvirkes av sterke opplevelser, og rusmidler kan ofte fremkalle
nettop dette. Noen påvirkes mer enn andre, men du er ikke alene om å føle deg
"forandret" etter å ha brukt rusmidler.
Har anskaffet litt ren mdma pulver lurte på hva jeg skal gjøre for og få best effekt hakke opp og snorte det ellr pakke inn i paper og droppe?