Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1168
noen som har noen erfaringer med den butikken? de har hvertfall kaliumnitrat! altså KClO4, ikke sikker på hva det er på norsk
Sitat av simster Vis innlegg
noen som har noen erfaringer med den butikken? de har hvertfall kaliumnitrat! altså KClO4, ikke sikker på hva det er på norsk
Vis hele sitatet...
kaliumperklorat that is, kaliumnitrat er kno3
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Kaliumnitrat er KNO3, og KClO4 er kaliumperklorat. To rimelig forskjellige stoffer. Et kjapt googlesøk kunne fortalt deg det. Angående butikken har jeg ikke erfaring, men du kan jo bestille et eller annet lite og se om det kommer frem? Noe lett som ikke koster mye å frakte, samt går under mva.grensa (kr 200).
Trådstarter
71 1
ah, selvsagt, takk.
Noen erfaringer med butikken?
Andre steder det selges som folk vet om? Ja jeg har sett i den posten som omhandler sånt, der er bare 2 steder oppført.

er fullt ut klar over forskjellen på nitrat og perklorat, men var bare usikker på den norske betegnelsen. engeslk er det jo potassium nitrate og potassium perchlorate, så kunne egentlig skjønne det :P
Sist endret av simster; 30. desember 2008 kl. 12:54.
Very Important Pyrotechnician
We will ship to the contiguous United States only.

Kjemikalier generellt kan du bare glemme å bestille fra usa, spesiellt nitrater, perklorater o.l. Du kan prøve deg på mer ufarlige stoffer som ikke har _noen_ fraktbegrensinger i statene, f-eks enkelte grovere metaller, stivelse, papirprodukter osv. De kan du ta inn via Jetcarrier hvis butikken aksepterer det. Det er mulig "thunder valley" kan selge slike ting direkte til deg hvis du spør de om det. Jeg mener de driver en butikk på Ebay som heter JJ FLASH PYRO LAB CHEM SUPPLY og de kunne i allfall sende til norge, men vær obs på høy fraktpris.
berre ring til "helle kjemi AS" men dei selger berre store ting.
f.eks skal du kjøpe hydrogen Peroxid(H2O2) der så må du minst kjøpe 25L.